Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#1547033
Vorig jaar had Mac een te hoge nierwaarde. De DA wou mij speciale brok verkopen. Ik heb dit geweigerd en ben overgegaan van brok naar vlees en groente/fruit. Dit samengesteld volgens het nierdieet.
Nu was ik gister bij de DA en hebben we gelijk nog even bloedgeprikt voor de nierwaardes. Alle nierwaarden zaten nu goed! :) En dat alleen door vlees etc. te voeren.
Door Iza
#1547062
Mijn vrienden hebben een hond met nierproblemen. Maar zij barfen niet. Jammer vind ik dat. Mag ik weten wat de waardes eerst waren? Misschien kan ik ze meer informeren hierover en zo laten zien dat barfen bij nierpatienten goed is.

Wat vond jullie DA van dat jullie nu barfen?

Tot hoors. Iza
Door Xada
#1547118
Iza schreef: Mijn vrienden hebben een hond met nierproblemen. Maar zij barfen niet. Jammer vind ik dat. Mag ik weten wat de waardes eerst waren? Misschien kan ik ze meer informeren hierover en zo laten zien dat barfen bij nierpatienten goed is.

Wat vond jullie DA van dat jullie nu barfen?

Tot hoors. Iza
Mac zijn nierwaardes liepen op. De eerste keer was de CREA 129, ik geloof dat dat goed is. Zo'n 3 maanden later, juni 2009, zat hij op 185, dat is lichtelijk verhoogt. Maar de maand daarop zat hij op 200 en later ging het ook steeds omhoog. Ik heb het toen een maand of 3 later nog eens laten meten, maar weet niet meer wat daaruit kwam, maar het was weer hoger. Toen ben ik overgestapt op barf nierdieet en nu zijn alle waardes dus al goed in zo'n korte tijd (5 maanden).
De DA vindt het op zich niets, vooral omdat we rauw vlees voeren en volgens hem moet dat gekookt worden. Maar hij zegt, "het maakt me niet uit wat je voert, als je hond het er maar goed op doet."
Hij zou nu wel mensen die ook zelf hondenvoer willen samenstellen naar mij toesturen. Ik verwacht daar niet veel van, maar we zullen zien in de toekomst.
Laatst gewijzigd door Xada op do 11 mar 2010, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Iza
#1547190
Wat goed zeg! Ik ga mijn vrienden hierover vertellen. Hun hond heeft ernstige nierproblemen. Alle beetjes helpen.


Tot hoors, Iza
Laatst gewijzigd door Iza op vr 12 mar 2010, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#1547208
Kun je nu een beetje fatsoenlijk aan vlees en botten komen in Portugal? Of is je huisslachterijtje inmiddels zo professioneel dat je helemaal zelfvoorzienend bent?!

Steengoed in ieder geval dat het met Mac zo'n duidelijk effect heeft gehad!
Door Xada
#1547503
Anne in Duitsland schreef: Kun je nu een beetje fatsoenlijk aan vlees en botten komen in Portugal? Of is je huisslachterijtje inmiddels zo professioneel dat je helemaal zelfvoorzienend bent?!

Steengoed in ieder geval dat het met Mac zo'n duidelijk effect heeft gehad!
Ik koop op dit moment nog veel in de supermarkten. De slager hier in de supermarkt in de buurt heeft iedere vrijdagmiddag een pakket voor me. Het zijn gewoon consumentenprijzen. Maar ik wil ook niet meer terug, doordat Mac zijn waardes veel beter zijn en Wamão nooit wou eten en nu zijn bak leeg eet en dan kijkt of er nog meer is.
Door Evelien01
#1547814
Super nieuws!

Mijn Binky is ook nierpatient en wonder boven wonder zijn Bink zn waarden ook aan het dalen! En flink ook! Ook wij hebben geweigerd over te gaan op de brokken en het blikvoer van de dierenarts. Binky krijgt overigens niet eens alleen speciaal nierdieet. Maar juist de combinatie van vers voeren en de homeopatie doet wonderen voor mijn kleine dappere kereltje!
Ik hoop van harte voor jou en Mac dat zijn waarden goed blijven. En ik moet zeggen dat dit mij weer meer hoop geeft dat het nog beter kan gaan met Bink!
Door Xada
#1548074
Ik hoop met je mee dat ook Binky weer gezond wordt. Daarom heb ik ook dit bericht hier geplaatst, omdat ik hoop dat meer mensen gaan inzien dat Barf toch wel het beste is. En natuurlijk ook om niet alleen met vragen en problemen te komen, maar ook het positieve nieuws hier neer te zetten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door