Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door essie74
#1546948
"hallo allemaal,

ff een vraag, heb hier een reu die KVV eet van diverse fabrikanten.

Omdat hij altijd boven op een struik poept of desnoods een hooi baal lijkt het sinds een paar dagen wel of dat de poep niet goed uit zijn gat komt.
( wat een vraag he?)

Ik moet na de uitlaatronde echt zijn poepgat goed schoonmaken, dit doe ik met baby doekjes hypo allergeen en voor de gevoelige billen.

Heeft iemand een idee waar dit van kan komen?

Zijn ontlasting is gewoon een vaste massa net als anders.

gr,

esther
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1547072
essie74 schreef: Rhodesian Ridgeback... :-*
:-\In ieder geval geen overtollig haar rond de anus dan :biggrin2:

Neemt die wel de tijd om uit te poepen? Heeft die ook moeite met poepen?  Hoe oud is hij? Komt de ontlasting er rond of platgedrukt uit?
Gebruikersavatar
Door essie74
#1547148
Angelique schreef: :-\In ieder geval geen overtollig haar rond de anus dan :biggrin2:

Neemt die wel de tijd om uit te poepen? Heeft die ook moeite met poepen?  Hoe oud is hij? Komt de ontlasting er rond of platgedrukt uit?
gelukkig niet te veel haar inderdaad! ;D  Hij neemt wel de tijd om uit te poepen dat is het niet, maar hij poept wel alleen hoog zeg maar, dus altijd ergens op..

Jesse is zeven jaar en de poep komt er rond uit... 8)

Ben benieuwd of je hier wat mee kan? :-[

gr,

esther
Door henneke
#1547779
is hij niet per ongeluk buiten zijn eten nog andere dingen erbij gaan eten zoals gras os wortels van riet oid , bij mij hebben ze daardoor nl op het moment regelmatig last van poep dat er niet zo goed uitkomt en als je hond dan ook zijn kont niet naar beneden doet dan blijft het plakken ja lijkt me .
Gebruikersavatar
Door essie74
#1547876
SandRRa schreef: misschien zit ie er iets te dicht op en plakt t zo tegen zijn kont aan?
hij laat het wel ergens opvallen zeg maar, je mocht maar schrikken van die kvv drol en de klap die die geeft dat is het denk ik niet ::)
Gebruikersavatar
Door essie74
#1547877
henneke schreef: is hij niet per ongeluk buiten zijn eten nog andere dingen erbij gaan eten zoals gras os wortels van riet oid , bij mij hebben ze daardoor nl op het moment regelmatig last van poep dat er niet zo goed uitkomt en als je hond dan ook zijn kont niet naar beneden doet dan blijft het plakken ja lijkt me .
nee eigenlijk juist niets van wat je noemt...Als hij gras eet, poept ook hij inderdaad vrij moeilijk maar dat doet hij eigenlijk helemaal niet op het moment.,,,
Gebruikersavatar
Door essie74
#1547878
Tanna schreef: Kijk alsjeblieft uit met het gebruiken van die doekjes, die kunnen akelig allergische reacties veroorzaken!
Gelukkig poept hij maar eens keer per dag en das het dan, ik maak het schoon met zo een doekje, washandje hebben we ook geprobeerd, maar daarmee mag ik zeker niet aan de poeperd komen van hem :-[

Zorg er ook voor dat het niet rood wordt, anders beetje Calendulan en of Sudocreme....erop gaat eigenlijk wel goed.

Ik kan alleen maar niet bedenken waarom het zo gebeurd en het jaren lang niet zo geweest is... ???
#1547897
Angelique schreef: :-\In ieder geval geen overtollig haar rond de anus dan :biggrin2:

Neemt die wel de tijd om uit te poepen? Heeft die ook moeite met poepen?  Hoe oud is hij? Komt de ontlasting er rond of platgedrukt uit?
Nee het is niet zoals die van ons Angelique dat er wel eens wat blijft plakken in het vacht :biggrin2: ;D

Eet Jesse wel een stokjes?
Of wil hij wel eens iets te enthousiast omgaan met zijn knuffels....Hebben wij in het verleden ook wel eens gehad dat er een stukje knuffelvulling weer keurig netjes uitgepoept werd er als een veredeld stukje stront-wol uitkwam
Laatst gewijzigd door rheawithpixels op vr 12 mar 2010, 06:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inni
#1547906
De gekkerd wil gewoon op een potje gaan.  :)

Bij onze maltezer bleeft 't vroeger altijd in z'n haren hangen (ook al waren ze kort geknipt), nu hij op kvv staat gebeurt 't maar zelden meer (alleen maar op momenten dat hij 't niet zo goed doet en z'n poep niet zooo vast is als normaal). Ik denk dus dat 't wel 's aan de soort kvv zou kunnen liggen.

Berre loopt na 't poepen recht naar de badkamer, even afspoelen en hij gaat als een speer door 't huis. ;)
Gebruikersavatar
Door essie74
#1548597
inni schreef: De gekkerd wil gewoon op een potje gaan.  :)

Bij onze maltezer bleeft 't vroeger altijd in z'n haren hangen (ook al waren ze kort geknipt), nu hij op kvv staat gebeurt 't maar zelden meer (alleen maar op momenten dat hij 't niet zo goed doet en z'n poep niet zooo vast is als normaal). Ik denk dus dat 't wel 's aan de soort kvv zou kunnen liggen.

Berre loopt na 't poepen recht naar de badkamer, even afspoelen en hij gaat als een speer door 't huis. ;)
water is de buurt van mijn Rhodesian, nou dat dacht ik dus van niet! :biggrin2:  dat krijgen we echt niet voor elkaar, buiten het feit om dat het bijna niet mogelijk is hem de trap op te tillen met zijn 60 kilo... naar de douche...

blijft wel een mysterie hoor! heb ook de kvv soort al vervangen maar het allemaal net zo krokante drolpartij als anders :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door