Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door benmimo
#1529702
hallo, allemaal

ik heb een kruising duitse herder x border collie, hij zit nu al een paar weken op kvv duck. maar wou toch wat dingen van barf proberen.
ik heb kippennekken, kippen vleugels, runderhart, rundernier, lamslever en nog wat andere dingen. hij eet het bijna allemaal niet, behalve het runderhart. en dan eten de katten of mijn andere hond het op.
ik heb al van alles geprobeert, een beetje kvv er overheen of wat yoghurt eroverheen. maar hij wil het echt niet.

hij is ook altijd een moeilijker eter met Br*k geweest en daarom ben ik overgestapt.

hebben jullie misschien wat tips
Door ulla
#1529763
Kippennnekken en vleugels misschien even plat slaan, en de lever en nier een paar seconden rondom bakken.
Het kan ook een kwestie van wennen zijn.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1529855
Tonijn of zalm uit blik doen wonderen bij onze kat, misschien ook bij jou hond. Ik snijd wat niet goed gegeten wordt in kleine stukjes en meng dan de vis uit blik erdoor heen. Met smaak wordt dan alles wel opgegeten.
Door Marinus
#1543971
Hier ook een herder die eetproblemen had... Een witte herder om precies te zijn. Eerst even een vraag, hoe oud is je hond? Als hij volgroeid is kun je rustig een paar dagen geen eten geven. Lekkere lange wandelingen maken zodat hij goed hongerig wordt. Vervolgens een barf dingetje aanbieden, maakt niet uit wat maar wel een beginnersbot. Zelf ben ik met eendennekken begonnen.
Dat aanbieden doe je 5 of 10 minuten. Wanneer geen intresse, zonder pardon in de koelkast. Op deze manier 2 keer per dag aanbieden. Bij mijn hond was het de 5e dag raak. Sindsdien heeft hij alles gegeten behalve makreel. Ook toen weer een dag vasten en de volgende dag at hij de hele vis op! Ik hoop dat het jou op deze manier ook lukt! Suc6
Door benmimo
#1546453
het is nog niet gelukt en hij eet zijn duck nu helemaal niet meer, heb gelukkig een jack russel die alles vreet.

ik ga morgen wat carnibest halen, dat eet hij meestal wel.

ik vroeg me ook af waarom die duck zo grijs eruit ziet, vlees is toch rood
Door Marinus
#1546737
Pjoe wat een volhouder... Ik Barf nu zo veel mogelijk maar geef als KVV Naturis in verschillende 'smaken'. Misschien kun je dat proberen. En weet je zeker dat je hond fit is? Misschien is er wel iets waardoor hij minder eetlust heeft. SUc6 ermee.
Door benmimo
#1546767
ik ga nog steeds door met het proberen barfen. het probleem is alleen als ik hem dat alleen aanbied, dan gaat hij de kattenbrokken van de buren eten, die hebben het eten in de tuin staan. ik let even niet op en hij zit er weer, of ze geeft hem weer wat te eten( ik heb echt een bloedhekel aan dat mens, ik kan het 100 keer zeggen dat ze dat niet moet doen. ze denkt dat ik mijn hond niet te eten geef).

hij is verder ook niet ziek, want hij eet wel dingen die heel erg stinken.
Door Nadia
#1546809
Dat van duck, vraag ik me ook wel eens af..

Wellicht het vlees ietjes langer laten 'rijpen'
Dus een (halve) dag langer uit laten liggen. Of marineren in pens??
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1546826
hoe oud is ie?
als ie verders gezond is zou ik de bak neerzetten, niet eten weghalen en de volgende dag weer aanbieden en dan weer zo doen..
en even met de buuf overleggen dat ze hem niks geven moet.....
Door Laura2004
#1547958
benmimo schreef: ik ga nog steeds door met het proberen barfen. het probleem is alleen als ik hem dat alleen aanbied, dan gaat hij de kattenbrokken van de buren eten, die hebben het eten in de tuin staan. ik let even niet op en hij zit er weer, of ze geeft hem weer wat te eten( ik heb echt een bloedhekel aan dat mens, ik kan het 100 keer zeggen dat ze dat niet moet doen. ze denkt dat ik mijn hond niet te eten geef).

hij is verder ook niet ziek, want hij eet wel dingen die heel erg stinken.
Kan je er niet voor zorgen dat hij niet bij de buren in de tuin komt?

Verder sluit ik me bij Ellen aan. Als mijn honden weigeren te eten, krijgen ze simpelweg geen eten. Morgen weer een dag, mits een hond gezond is natuurlijk!
Door _Sandra_
#1548289
benmimo schreef: ik vroeg me ook af waarom die duck zo grijs eruit ziet, vlees is toch rood
Vlees kleurt toch onder invloed van zuurstof in de lucht van rood naar grijs? Als vlees dat niet doet komt dat door de conserveringsstoffen en andere rommel, zodat we niet meer weten dat het in principe verkleurd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1548297
Ja precies. Vlees dat rood is en rood blijft is vaak behandeld met kleurstofjes. Op zich is er niks mis mee dat een gemalen vleesproduct zoals KVV wat grijzig is.
Ik herken overigens het probleem. Stan had het destijds ook. Was ook altijd al een moeilijke eter en het heeft even geduurd voordat hij om was. Maar vanaf dat moment heeft hij altijd goed gegeten, m.u.v. de momenten waarop er een teef loops is.
Ik ben met hem begonnen met KVV, en daar heb ik in het begin zelfs geraspte parmigiano over heen staan strooien.  :P Toen kwamen de penslappen en daarna de platgeslagen kippenvleugels waar ik wederom parmigiano overheen heb moeten mikken. Maar toen kreeg hij uiteindelijk toch de smaak te pakken. Nu is het een vergruizer.
Heb inderdaad wel niks anders gegeven. At hij niet, dan at hij niet. En dat was moeilijk, want hij was al aan de magere kant. Dus heel verleidelijk om dan toch maar weer een zak brok te pakken. Maar ja, daar at hij ook niet goed van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door