Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lindaw
#1546618
Ik heb even een vraagje aan de gebruikers (nou ja hun hond dan :biggrin2:) van Corta rx.
Na hoeveel tijd merkte jullie verbetering door de Corta?
Piper (3 jaar) heeft behoorlijke slijtage (waarschijnlijk ook door het gebruik van prednison)
Maar hij krijgt nu zeker al ander halve maand, als het er geen twee zijn, de Corta RX maar merk echt nog geen enkel verschil.
Hij is nog even stijf met opstaan, loopt soms zelf op drie poten, zijn kaken knakken nog even hard enz.
Hoelang duurde het bij jullie honden?
 
Laatst gewijzigd door lindaw op wo 17 mar 2010, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lindaw
#1547168
202Spots schreef: Hoeveel weegt je hond en hoeveel geef je?
Meestal werk het vrij vlug of kan je met 'n week of 2 zeker verschil zien..
Hij weegt 24 kg precies en krijgt 3,3 ml (afgemeten met een spuitje) per dag.

Zou ik dan iets niet goed doen omdat we nog geen verschil zien?
Door Lizzy
#1547171
Ik zou hem dan eens 2 weken lang een volle dessertlepel gaan geven (een lepel tussen een thee en eetlepel in). En dan eens kijken of je verbetering ziet. Als je dan nog geen verbetering ziet, denk ik dat het nooit gaat helpen.....
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1547172
Lizzy schreef: Ik zou hem dan eens 2 weken lang een volle dessertlepel gaan geven (een lepel tussen een thee en eetlepel in). En dan eens kijken of je verbetering ziet. Als je dan nog geen verbetering ziet, denk ik dat het nooit gaat helpen.....
Zijn er honden die er makkelijk diarree van krijgen??  :-\
Om die reden durf ik namelijk niet meteen de dubbele dosis te geven...
Door Lizzy
#1547175
yuki11 schreef: Zijn er honden die er makkelijk diarree van krijgen??  :-\
Om die reden durf ik namelijk niet meteen de dubbele dosis te geven...
Ik heb aan mijn beide honden in het begin een dubbel dosis gegeven en heb geen problemen ondervonden. De honden van de buren (ook twee): ook niet. Dus ik denk niet dat de gemiddelde hond er snel diarree van krijgt. Corta RX adviseert ook zelf om de eerste week (geloof ik) te beginnen met de dubbele dosis.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1547196
Kjell krijgt sinds vorige week Corta RX (eerste 5 dagen dubbele dosis gegeven) en ik heb ook nu al het idee dat het werkt.
Gisteren hebben we per ongeluk een ronde van 2 uur en een kwartier gelopen i.p.v. de maximale 1,5 uur die ik normaal gesproken aanhoud (verdwaald...  :-[)
en gisteren avond was hij een klein beetje stijf bij het opstaan maar vandaag loopt hij al weer gewoon, terwijl hij zonder de Corta RX echt een paar dagen last had na een te lange wandeling.
Door 202Spots
#1547216
Zelf zag ik bij Tor ook binnen 'n dag of 4 al verbetering,maar omdat niet elke hond hetzelfde reageerd
dacht ik laat ik maar 2 weken zeggen.. ;)
2 maanden lijkt me idd wel erg lang om geen resultaat te zien.
Ja wat gewicht betref zit je dus wel goed met de dosering.. :-\
Maar ik ben het met Lizzy eens en zou ook dubbel proberen om te kijken of 't dan beter werkt.
De eerste week is ook altijd 'n dubbele dose per dag aangeraden.
Ik dacht niet dat het diaree veroorzaak,maar je kan voor die eerste week dan  s'morgens en s'avonds
'n gewone dose geven inplaats van dubbel op in 1 keer.

kilo -  mL
    2.3-    0.3
    4.5 -  0.6
    6.8-  0.9
        9 - 1.25
      11 - 1.55
      13  -1.88
      18-  2.5 
      23 - 3.1
      28 - 3.75
      31-  4.4
      36 - 5.0
      40 - 5.6
      45 - 6.25
*Based on maintenance dose
Loading dose: Double dose for 7 days
Door lindaw
#1547279
Dank jullie wel voor jullie reacties!

De eerste week heeft hij idd een dubbele dosering gehad, maar daarna terug gegaan.
Ik ga nu dan twee weken een dubbele dosering geven en kijken of het dan helpt.

Om vast een beetje vooruit te lopen op de zaken......dan natuurlijk twee opties,
Het werkt wel bij een hogere dosering......moet ik dan altijd hoger aanhouden?

Of het werkt bij hem gewoon niet zo goed, wat ik absoluut niet verwacht had na zoveel positieve reacties.
Maar wat zou ik hem dan het beste kunnen geven voor zijn artrose?
Door lindaw
#1549488
We zijn inmiddels begonnen met het geven van een dubbele dosis en kijken het gewoon even aan.
Dank jullie wel voor jullie reacties en hou jullie op de hoogte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door