Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1545974
Ik geef mijn hond al een jaar Carnibest Natuurvoer. Nu kocht ik laatst een partij voer met als houdbaarheidsdatum 23-2-2011. Het viel mij in de winkel al op dat het anders uitzag. Het leek alsof er door de verpakking heen zichtbaar grovere stukken in zaten. Maar het voer ziet er toch hetzelfde uit. Maar toch, sinds  ze dit voer van 23-2-2011 eet, is de ontlasting zachter en heeft ze meer jeuk
Wie heeft ook deze ervaring ?
#1574276
Onze staffords doen het erg goed op Carnibest, alleen sinds 2 weken heeft Mikaia een allergische reactie op iets. Het kan van het voer komen of van een insectensteek, maar het kan ook iets zijn waar we nooit achter komen, aldus de dierenarts.
We zijn toen op internet gaan zoeken om een en ander uit te kunnen sluiten.

We hebben onlangs weer 100 kilo gekocht met houdbaarheidsdatum 26-02-2011. Naar aanleiding van bovenstaande berichten heb ik contact opgenomen met de producent en die zeggen dat de samenstelling de laatste 10 jaar niet gewijzigd is. Alleen de groentenmix kan verschillen. Volgens ons is wel het formaat van de rollen gewijzigd, want ze passen bijna niet in de originele bewaarbakken.

De allergische reactie bestaat uit het zwellen van de kop en poten. Het oog zit dan bijna dicht en ze krijgt allemaal vochtbulten. Dit wordt verergert door haar te aaien of als ze zelf gaat krabben. Hiervoor heeft ze in 1 week tijd al 3 x een injectie met dexamethason gehad. De zwellingen nemen dan wel af, maar dit is niet de meest prettige injectie.

De derde keer dat ze de injectie kreeg werden we voor de keuze gesteld om een homeopathisch middel te gebruiken of te starten met een prednison kuur. Homeopathie geloven wij niet in en we hebben nu al zo vaak dingen aangesmeerd gekregen die echt niet hielpen, maar een prednison behandeling zagen we allebei helemaal niet zitten. We proberen het nu dus eerst met Apis mellifica van VSM.

Ik hoop niet dat er honden zijn die hetzelfde hebben, maar het zou wel fijn zijn om te weten waar die allergische reactie vandaan komt.
#1576489
Heb hier een tijdje gelden ook iets over gemeld bij zowel Carnibest als op dit forum. Bij mij ging het om een verandering in de diabetes variant. Er waren ook honden van dit forum die er op reageerden met diarree enzo. Mijn kat ging zich weer overmatig likken en wilde het hele spulletje liever niet eten. Volgens carnibest is er niks veranderd....maar nu komen er dus steeds meer mensen die iets merken. Mijn kat krijgt nu de gewone natuurvoervariant en haar haar komt weer terug en ze eet weer. rara....
#1576534
[quote="joo-tje"]
Trouwens de verpakking is veranderd van helemaal ondorzichtig wit tot ietsje doorzichtig wit  :P vandaar dat je er een beetje doorheen kan kijken
[/quote]

de Carnibest  natuur voor honden zit in rode verpakkingen  ::)
Laatst gewijzigd door K@rin op wo 07 apr 2010, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
#1576552
[quote="Dyamikaia"]
Onze staffords doen het erg goed op Carnibest, alleen sinds 2 weken heeft Mikaia een allergische reactie op iets. Het kan van het voer komen of van een insectensteek, maar het kan ook iets zijn waar we nooit achter komen, aldus de dierenarts.
We zijn toen op internet gaan zoeken om een en ander uit te kunnen sluiten.

We hebben onlangs weer 100 kilo gekocht met houdbaarheidsdatum 26-02-2011. Naar aanleiding van bovenstaande berichten heb ik contact opgenomen met de producent en die zeggen dat de samenstelling de laatste 10 jaar niet gewijzigd is. Alleen de groentenmix kan verschillen. Volgens ons is wel het formaat van de rollen gewijzigd, want ze passen bijna niet in de originele bewaarbakken.

De allergische reactie bestaat uit het zwellen van de kop en poten. Het oog zit dan bijna dicht en ze krijgt allemaal vochtbulten. Dit wordt verergert door haar te aaien of als ze zelf gaat krabben. Hiervoor heeft ze in 1 week tijd al 3 x een injectie met dexamethason gehad. De zwellingen nemen dan wel af, maar dit is niet de meest prettige injectie.

De derde keer dat ze de injectie kreeg werden we voor de keuze gesteld om een homeopathisch middel te gebruiken of te starten met een prednison kuur. Homeopathie geloven wij niet in en we hebben nu al zo vaak dingen aangesmeerd gekregen die echt niet hielpen, maar een prednison behandeling zagen we allebei helemaal niet zitten. We proberen het nu dus eerst met Apis mellifica van VSM.

Ik hoop niet dat er honden zijn die hetzelfde hebben, maar het zou wel fijn zijn om te weten waar die allergische reactie vandaan komt.





[/quote]
die reactie die je beschrijft hebben mijn honden ook weleens gehad, na het vreten van een kikker, pad of watertorretje........ik geef apis, en dat werkt super, het gaat ook wel van zelf over maar dat duurt dan effies..
heeft je hond het van het eten, dan moet ie het zo'n beetje iedere keer hebben.......als je altijd cb geeft
en als je dan weten wilt waardoor het komt zou ik eventueel tijdelijk wat anders geven om te zien of die reacties uitblijven...
#1577528
Bedankt voor je reactie!

De dierenarts zegt dat het niet van een kikker of pad kan komen, want dan gaan ze ook schuimbekken...
Ze bijt ook niet op kikkers en padden. Het enige wat ze doet is ze een duwtje geven met haar neus, zodat ze op hun rug rollen.

We hopen dat Apis gewoon werkt. Ze krijgt nog steeds carnibest natuurvoer en het lijkt nu goed te gaan. We hebben laatst 1 x Smuldier geprobeerd, omdat Dyami niet meer zo graag kwam eten. Wij dachten dat iets anders hem weer aan het eten zou krijgen, maar helaas. Hij kwam ruiken en draaide meteen weer om. Mikaia die normaal als een gek eet heeft uiteindelijk 200 gram opgegeten van de 400 gram die ze had gekregen. Wij blijven voorlopig dus gewoon bij carnibest. En Dyami eet nu ook weer, de eetlust was waarschijnlijk verminderd door het geven van een homeopathisch middel (wat volgens mij toch niet hielp)!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door