Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door e-st@r
#154528
Nou de eerste week kvv zit erop.
Alle smaken zijn even lekker! Ik ben echt blij dat ik ze iets natuurlijks kan geven, en zij ook!
Ik heb nogal wat vragen zo in het begin en ben echt blij dat ik alles hier op het forum kwijt kan.

De eerste dagen had Loekie diaree, nu poepen ze alletwee heel moeilijk. Ze krijgen het er in 3 keer met moeite uitgeperst. ( :-Xsorry voor de vieze praatjes)

Het is gelig van kleur en er zit geen slijm bij. Ik heb met mijn vriend zitten brainstormen en zelf hebben we een oorzaak bedacht, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ze hadden altijd al knaagbotten van de dierenwinkel, die uit verschillende lagen bestaat en zacht wordt als ze er op kouwen. Sinds een aantal weken hebben ze een groot gerookt "vleesbot" noemen ze het, ook uit de dierenwinkel.
Sinds we op versvlees zijn overgestapt knagen ze veel meer dan tevoren. Kan het zijn dat daar het moeilijk poepen vandaan komt? En knauwen ze zoveel omdat ze nog honger hebben?
We hebben vandaag wat olijfolie en water bij de voeding gedaan, doen we daar goed aan?

Alvast bedankt en groetjes Esther
Gebruikersavatar
Door Angelique
#154582
[quote="e-st@r"]
Nou de eerste week kvv zit erop.
Alle smaken zijn even lekker! Ik ben echt blij dat ik ze iets natuurlijks kan geven, en zij ook!
Ik heb nogal wat vragen zo in het begin en ben echt blij dat ik alles hier op het forum kwijt kan.

De eerste dagen had Loekie diaree, nu poepen ze alletwee heel moeilijk. Ze krijgen het er in 3 keer met moeite uitgeperst. ( :-Xsorry voor de vieze praatjes)

Het is gelig van kleur en er zit geen slijm bij. Ik heb met mijn vriend zitten brainstormen en zelf hebben we een oorzaak bedacht, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ze hadden altijd al knaagbotten van de dierenwinkel, die uit verschillende lagen bestaat en zacht wordt als ze er op kouwen. Sinds een aantal weken hebben ze een groot gerookt "vleesbot" noemen ze het, ook uit de dierenwinkel.
Sinds we op versvlees zijn overgestapt knagen ze veel meer dan tevoren. Kan het zijn dat daar het moeilijk poepen vandaan komt? En knauwen ze zoveel omdat ze nog honger hebben?
We hebben vandaag wat olijfolie en water bij de voeding gedaan, doen we daar goed aan?

Alvast bedankt en groetjes Esther
[/quote]

Van KVV kunnen ze door de omwisseling wel wat aan de diarre gaan. Dit is dan meestal met een paar dagenw eer weg. Gelige ontlasting zal inderdaad veroorzaakt kunnen worden door die botten van onbekende oorsprong. Die zou ik dus uit het menu schrappen, want de meeste van dat soort kluiven zijn toch gebakken uit een granenmengseltje. Het gerookt bot mag ook de kliko in. Deze is verhit, dus veel te hard en ze worden ook nog eens geconserveerd met ongewenste middelen om het maar netjes te zeggen, daarbij wordt ook nog bij veel van dat soort dingen een smaakstof toegevoegt. Allemaal not done.
Ik zou een aantal dagen alleen kvv geven en geen zooi erbij en dan kijken hoe de ontlasting zich ontwikkeld
Gebruikersavatar
Door Nitus
#154585
Olijfolie is nu even een goed idee, water niet, dat maakt het alleen maar erger, maar gelukkig had je er dus ook olie bij gedaan. Maar ik zou die gerookte botten van de dierenwinkel lekker weggooien, die zijn veels te hard en je hebt grote kans dat daar het moeilijke poepen door komt. Als je je honden eens botten wilt geven lees dan eerst even 'Honden en het eten van botten' in de bieb. Hier is de link: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801
Hopelijk gaat het morgen beter ;).
Laatst gewijzigd door Nitus op do 26 aug 2004, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door e-st@r
#154589
[quote="Nitus"]
Olijfolie is nu even een goed idee, water niet, dat maakt het alleen maar erger, maar gelukkig had je er dus ook olie bij gedaan. Maar ik zou die gerookte botten van de dierenwinkel lekker weggooien, die zijn veels te hard en je hebt grote kans dat daar het moeilijke poepen door komt. Als je je honden eens botten wilt geven lees dan eerst even 'Honden en het eten van botten' in de bieb. Hier is de link: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801
Hopelijk gaat het morgen beter ;).
[/quote]

bedankt voor je reactie.
waarom is water een slecht idee?
En hoeveel olie kunnen we het beste geven?
DE rookbotten gaan weg......helaas dames
Gebruikersavatar
Door Nitus
#154591
"Het bot spoelt anders door naar de darm terwijl het bot eerst goed verteerd moet worden in de maag. Om te voorkomen dat de hond erge dorst krijgt, kun je het bot eerst onderdompelen in water. Laat de hond anders gewoon minder lang op het bot kluiven en voorkom dus erge dorst."

Dit voorgaande stukje heb ik gekopieerd uit "honden en het eten van botten".

Zelf heb ik het idee dat je door de hond teveel water te laten drinken het maagzuur van de hond te veel verdunt waardoor het moeilijker wordt om het bot te verteren.
Ik zou morgen nog een scheutje olie (eetlepel?) door het eten doen en daarna moet het wel over zijn. :)
Laatst gewijzigd door Nitus op do 26 aug 2004, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#154594
hoi,
wanneer ik mijn honden verse botten geef dan doe ik ook een beetje olie [ zalmolie] door hun eten , omdat dd kalk uit de botten ze best harde ontlasting krijgen waar ze dan moeite mee hebben , maar ik snap dat je zo enthousiast bent dat je alles wel zo willen geven
toch zou ik het geven van verse botten heel langzaam gaan introduceren
laat ze eerst maar lekker wennen aan het vlees.
en begin dan met een enkele kippen nek of vleugel .
denk ik .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door