Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1542259
Even voor iemand anders met een hond met nierfalen, zij kreeg info dat ze geen pens mag geven, maar de reden konden we niet begrijpen. Kan er nu wel of geen pens worden gegeven bij het nierdieet? En waarom wel / niet.
Door Xada
#1542822
Ik heb weer het stuk van het nierdieet gelezen en daarin wordt pompoen aangeraden, terwijl je een paar regels later leest dat pompoen veel fosfor bevat en dat wil je eigenlijk niet bij een hond met nierfalen.
Waar moet ik nu vanuit gaan? En als je pompoen voert, hoeveel procent mag dat dan zijn van de groentemix?
Gebruikersavatar
Door kira
#1545552
@ lizzy, was van iemand die niet uit de br*kfabrieken komt maar meer van vers is. Wij (degene om wiens hond het gaat en ik) zijn redelijk eigenwijs en willen ook graag een waarom vinden, en dat konden we niet. Dus dan komt er een normaal percentage pens voor het dieet.
Door Lizzy
#1545920
Xada schreef: Ik heb weer het stuk van het nierdieet gelezen en daarin wordt pompoen aangeraden, terwijl je een paar regels later leest dat pompoen veel fosfor bevat en dat wil je eigenlijk niet bij een hond met nierfalen.
Waar moet ik nu vanuit gaan? En als je pompoen voert, hoeveel procent mag dat dan zijn van de groentemix?
100 gram pompoen bevat 44 mg fosfor.
100 gram kippenvlees bevat 211 mg fosfor.
100 gram ei bevat 390 mg fosfor.
100 gram runderhart bevat 212 mg fosfor.
100 gram broccoli bevat 66 mg fosfor.

Ik denk dus dat het wel meevalt met de hoeveelheid fosfor in pompoen. En pompoen vult wel lekker.
Door Borke
#1546708
Xada schreef: Bedankt Lizzy, en je hebt ook gelijk dat pompoen wel lekker vult.
Pompoen is ook erg lekker!
Sofi eet nu al een aantal maanden het nierdieet zoals dat hier op BP staat en zij doet het er goed op.
Overigens ben ik bij haar met de bataat gestopt, dat is te voedzaam, Sofi komt dus aan op het nierdieet  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door