Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1544189
goede avond
Ik wil even wat info winnen over een pup van mijn die dus op kvv zit al vanaf dat hij vaste voeding kreeg
en nu dus bijna 9 maanden is en mega overbouwd is er zit tussen voor en achter denk ik een cm of 10 verschil
hoe kan dat nou
iedereen zegt dat je juist met kvv er minder kans op heb dan met brokken.
Nu zijn de heupen gerontgend en die waren super zei dijkshoorn.
Maar de hond heeft ook nu een hele stijle achterhand hier door gekregen en loopt heel ongelukkig hier door
wat nu te doen
De DA adviseerde over te stappen op Eukanuba brokken giant dogs puppy
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met advies.
thanks alvast
Mi ;)
#1544305
Die stijle achterhand is genetisch bepaald, dus die had die gekregen, met of zonder brok.

Wat het overbouwd zijn aangaat. Dit is veelal een tijdelijk verschijnsel. Een jonge hond groeit alle kanten op en zo kan het zowaar dat hij nu ineens overbouwd is en dat dat over 2 maanden weer weg is. Mijn honden worden overbouwd geboren en soms is die ruglijn helemaal level als ze een maand of 8 á 9 zijn. Weinig concreets over te zeggen op dit moment.
Wat zouden de euk-brokken voor goeds moeten doen? Krijgt hij daar meer hoekingen van?
Over het algemeen groeien pups op vers voer gelijkmatiger op, maar dat wil niet zeggen dat er geen ongewenste perioden meer voorkomen. Je hebt alleen kans dat het op brok nog veul erger was geweest.
#1544534
Ik heb een boxerpup van bijna een jaar die weliswaar op barf is grootgebracht, maar die tot voor kort (maandje geleden of zo) aan de achterkant ook een opvallend stuk hoger was dan aan de voorkant. Ik heb daar toen eens een vraag over gesteld op barfplaats, en iemand schreef dat dat gewoon betekende dat ze nog aan het groeien was. De achterkant ging gewoon iets harder. Nu ze bijna een jaar is, zijn voor en achterkant goed in verhouding en begint ze dat typische boxerstandje te ontwikkelen (achterkant ver naar beneden, voorkant stoer omhoog en een muil van watmotjevamme). Dat doet ze trouwens allemaal zonder dat ik daar op enigerlei wijze invloed op uitoefen, want we hebben geen fok- of showplannen met 'r.

Mij dunkt dus ook dat je je moppie nog even de gelegenheid moet geven om in alle hoeken en gaten tot volledige groei te komen.
#1544552
bedankt voor jullie reactie in ieder geval
hij is nu bijna 9 mnd het is een cc en ja dus overbouwd
ik snapte ook niet waarom hij op brokken moest en al helemaal niet op puppy brokken
hij is gezien bij dijkshoorn en de heer hazenwinkel was ook daar aanwezig en die heeft hem helemaal nagekeken
en dit was zijn advies van de brokken
Wobbler Syndroom
ook werd dit net op het forum aangehaald
hij moet 1 april nog terug gezien worden en dan laat ik gelijk dit ook even vallen om hier naar te kijken
het is zo zielig heet beestje heeft ze knieen zowat aan de voorkant van zijn achterpoten zitten zo stijl is hij nu op het moment
en dat is vanaf januari tot nu zeg maar gebeurd dat hij zo mega stijl is vanachter daar voor had hij nog normaal hoeking en was hij wat overbouwd
het is gewoon zielig om te zien hoe hij er bij loopt en bij staat.
Mi :-\
#1544692
[quote="Mi"]
bedankt voor jullie reactie in ieder geval
hij is nu bijna 9 mnd het is een cc en ja dus overbouwd
ik snapte ook niet waarom hij op brokken moest en al helemaal niet op puppy brokken
hij is gezien bij dijkshoorn en de heer hazenwinkel was ook daar aanwezig en die heeft hem helemaal nagekeken
en dit was zijn advies van de brokken
Wobbler Syndroom
ook werd dit net op het forum aangehaald
hij moet 1 april nog terug gezien worden en dan laat ik gelijk dit ook even vallen om hier naar te kijken
het is zo zielig heet beestje heeft ze knieen zowat aan de voorkant van zijn achterpoten zitten zo stijl is hij nu op het moment
en dat is vanaf januari tot nu zeg maar gebeurd dat hij zo mega stijl is vanachter daar voor had hij nog normaal hoeking en was hij wat overbouwd
het is gewoon zielig om te zien hoe hij er bij loopt en bij staat.
Mi :-\
[/quote]

Ik zou dat in ieder geval eens vragen dan, wat er in die brokken zit dat hij daardoor aan de achterkant minder hoog wordt. Bevatten ze Locaal Actieve Achterhandverlagende Vitaminen en Mineralen? De kans is groot dat je DA daar ook geen zinnig antwoord op weet, maar dat hij Eukanuba alleen maar aanraadt omdat hij die zelf verkoopt.
#1544831
[quote="Anne in Duitsland"]
Ik zou dat in ieder geval eens vragen dan, wat er in die brokken zit dat hij daardoor aan de achterkant minder hoog wordt. Bevatten ze Locaal Actieve Achterhandverlagende Vitaminen en Mineralen? De kans is groot dat je DA daar ook geen zinnig antwoord op weet, maar dat hij Eukanuba alleen maar aanraadt omdat hij die zelf verkoopt.
[/quote]


:2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Ik ben het met de voorgaande schrijvers eens. Groeipatronen zijn voor een aardig deel erfelijk bepaald, met de manier van voeren beinvloed je dat wel (met vers gaat iha gelijkmatiger dan met brok) maar de basis verander je niet. Ik denk dus dat je hond dit van z'n ouders heeft meegekregen. En daar gaat geen brok iets aan doen.
#1544981
[quote="Mi"]
bedankt voor jullie reactie in ieder geval
hij is nu bijna 9 mnd het is een cc en ja dus overbouwd
ik snapte ook niet waarom hij op brokken moest en al helemaal niet op puppy brokken
hij is gezien bij dijkshoorn en de heer hazenwinkel was ook daar aanwezig en die heeft hem helemaal nagekeken
en dit was zijn advies van de brokken
Wobbler Syndroom
ook werd dit net op het forum aangehaald

hij moet 1 april nog terug gezien worden en dan laat ik gelijk dit ook even vallen om hier naar te kijken
het is zo zielig heet beestje heeft ze knieen zowat aan de voorkant van zijn achterpoten zitten zo stijl is hij nu op het moment
en dat is vanaf januari tot nu zeg maar gebeurd dat hij zo mega stijl is vanachter daar voor had hij nog normaal hoeking en was hij wat overbouwd
het is gewoon zielig om te zien hoe hij er bij loopt en bij staat.
Mi :-\
[/quote]

:o :o :o Volgens mij heb je niets genoemd wat ook maar een beetje aan Wobbler doet denken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door