Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#1544300
zoals ik al even heb verteld in het topic ""voorstellen "" ben ik eerst eens gaan uitzoeken wat onze honden lusten ,hoe ze zouden reageren en wat ze aankunnen qua barf
het zijn twee terriers en twee kortsnuiten (engelse bullen ) ik ben voorzichtig begonnen met eendennekken en later vleugels ,toen bv de lams/runderstrot geprobeert
en eendenrug etc ... het gaat eigenlijk allemaal goed , maar wat ik wel merk is dat ze het alle vier het beste doen op een volledige maaltijd van bot orgaan en spier met daarbij wat groenten ei etc ....voer ik nu bv eenmaal bv eendennekken en de tweede maaltijd spier /orgaan dan hebben ze geen goede ontlasting
alle wat kleinere diersoorten gaan qua bot erg goed , ze hebben nu eigenlijk alle kleine diersoorten gegeten ,ik wil dus tzt de volgende bestelling doen en dan volgens dit menu
uiteraard hoor ik graag wat jullie hiervan vinden  :) ik hoop dat het duidelijk is , en geef ze zoveel mogelijk diersoorten en wissel zoveel mogelijk af
dit menu is voor twee weken

menu twee teefjes 24 kilo


ma 200 gram eendenekken  70 gram maagjes kip eend e.d  , 120 gram spiervlees ,kopvlees ,paardesnippers ,lamsvlees ,rund ,geit e.d   

di 100 gram vleugels kip parelhoen eend e.d  of kuikenbout        100 gram pens , 200 gram spier als bovenstaande
woe fazant karkas 300          50 orgaan lamsnier bv            150 spiervlees als bovenstaande
do konijn
vrij kwartel  160 gram          140 gram pens    100 spiervlees
zat eendenekken 100 gram  100 orgaan lever hart        200 spiervlees  als bovenstaande
zon parelhoenkarkas  500 gram  50 orgaan    100 spier als bovenstaande


menu terriers beiden 9 kilo

ma 80 gram eendenekken  30 gram orgaan  60 gram spiervlees
di 80  gram vleugels            30 gram orgaan  60 spiervlees
woe    80 gram vleugels      30 gram orgaan  60 spiervlees   
do konijn                                50 gram pens
vrijd kwartel 160 gram          20 gram orgaan en 20 spier
zat 80 gram eendenekken    90 gram spiervlees
zon 80 gram vleugels          40 gram pens  50 gram spiervlees

menu teefjes 24 kilo

ma 100 gram vleugels  eend en alles wat te krijgen is    100 gram pens 100 gram spier
     
di    zalmkop                      100 gram pens
woe konijn                          100 gram lever nier
do parelhoenkarkas          50 gram spier 100 gram maagjes
vrij 200 spiervlees            lamsstrot
zat 200 gram spier  50 orgaan          200 konijnenkoppen
zon kwartel                                          vleugels 100 spier 100

menu terriers beiden 9 kilo

ma 80 gr vleugels  kuikenbout bv      30 gram pens  60 spier
di  zalm                        80 pens
woe  konijn                    30 lever 30 nier of maag
do  eendenekken 80 gram  30 orgaan 60 spier
vrij  nekje                            lamstrot 
zat      30 orgaan 60 spier  konijnenkoppen
zon  kwartel

verder rauwe eieren zo,n twee maal per week
yoghurt  twee maal per week
groenten 3 maal per week
en bv spiervlees van haas hert e.d gemalen
orgaan voer ik van zoveel mogelijk dieren
net als spiervlees     
                             
Door Lizzy
#1544623
Ik heb de percentages van het bovenste menu uitgerekend en kom op : 50% vleesbot, 32% spiervlees, 19% orgaanvlees. Dat is prima. Ik neem aan dat de het spiervlees afwisselt, qua diersoorten. Dus lam, paard, rund, geit? Dat is prima. Je afwisseling is ook uitstekend! Het enige wat ik er volgens mij niet bij zie staan is vette vis?
Door smulpaap
#1544675
Dank je wel Lizzy voor het meedenken  :)
qua vette vis krijgen ze panharing ,dat was ik even vergeten erbij te zetten ,maar ook weleens de zalm van Haaksbarf
sardines lusten ze alle vier niet , en volgens mij blijf je met Haaksbarf (erbij geven ) toch het dichtst bij het Barf principe ?
spiervlees wissel ik ook zoveel als mogelijk is af ,dus alle diersoorten die ik kan kopen
de botten van grotere dieren geef ik niet zoals lamsribben e.d
maar als ik het goed begrepen heb halen ze voldoende uit de kleinere diersoorten ook ?
Door Lizzy
#1544708
[quote="smulpaap"]
Dank je wel Lizzy voor het meedenken  :)
qua vette vis krijgen ze panharing ,dat was ik even vergeten erbij te zetten ,maar ook weleens de zalm van Haaksbarf
sardines lusten ze alle vier niet , en volgens mij blijf je met Haaksbarf (erbij geven ) toch het dichtst bij het Barf principe ?
spiervlees wissel ik ook zoveel als mogelijk is af ,dus alle diersoorten die ik kan kopen
de botten van grotere dieren geef ik niet zoals lamsribben e.d
maar als ik het goed begrepen heb halen ze voldoende uit de kleinere diersoorten ook ?
[/quote]

Panharing is prima! Ik geef de voorkeur aan hele delen van vis of hele vis boven gemalen prak. Ik geef dus zelf echt veel liever een zalmkop dan Haaksbarf zalm. Gemalen voer ligt sowieso ver van het barf principe (zoals ik het zie). Je hoeft beslist geen vleesbotten van grote dieren te geven hoor. Wat jij voert nu is echt perfect!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door