Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ener
#1544272
Wij gaan straks een aantal weken kamperen, en de moeten op brokken. De labs gaan naar mijn moeder en die heeft geen ruimte in de vriezer, en de teckel gaat mee en op de camping is het ook lastig om diepgevroren kvv te bewaren. Hoe doen jullie dat? Gaan de honden in één keer over op de brokken of bouw je het langzaam op?
Door Rimanda
#1544349
Je hebt ook Renske, niet dezelfde kwaliteit als een goede kvv maar voor een vakantieperiode misschien wel een oplossing.
Hoeft niet in de vriezer dus goed mee te nemen..
Door sandrra
#1544417
[quote="*Dorothea*"]
Ik zou gaan voor het tokdieet  :D
[/quote]

:animal_rooster:

Wij nemen de honden mee te kamperen en dan krijgen ze gewoon vers.  
Als je in NL op vakantie gaat kan je gewoon kvv bij de super kopen.
Laatst gewijzigd door sandrra op ma 22 mar 2010, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1544440
Als je honden verder geen problemen ondervinden van brokken, dan lijkt mij het beste om ze in een paar dagen over tewennen, dus even een combi geven, kan het maagzuur zich aanpassen, en als je weer terug op vlees gaat ook, althans als je barft en ook vleesbot geeft.

Fijne vakantie straks..
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#1544828
Als we op vakantie gaan en Lajos gaat mee dan neem ik Napur mee. Zijn rollen en die hoeven niet in de vriezer. Heb hem na jaren eindelijk op kvv, durf en wil niet weer aan de br*k nu hij het zo goed doet op kvv.

Groetjes Agnes en Lajos
Door Mevroi Kruim
#1544841
Die rollen zijn ook verhit, dus een soort blik maar dan in plastic. Als je mazzel hebt zit er niet al te veel graan in.

Wij voeren in de vakantie idd tok-dieet met Rodi, Smul en/of aanverwanten. Als je kampeert moet je meestal voor jezelf ook redelijk vaak inkopen wegens gebrek aan koeling, dan neem je gelijk een paar kippen mee uit de goedkope vriezer. Met een beetje mazzel zitten de organen er in, heb je mooi een hele prooi, hoef je niks meer aan te doen, alleen uit te delen. Koop je af en toe een bakkie Smul pens of Rodi compleet oid en je hondjes zijn weer blij.

In veel buitenlanden kun je allerlei interessante dooie dieren kopen bij hyper-of supermarché's. Misschien wat duurder dan hier maar ach, daar kun je rekening mee houden denk ik dan. En het handige van vakantie is dat het helemaal geen ramp is als je hond eens een tijdje wat minder 'compleet' eet. Doe je zelf ook vaak, pizzaatje, bakkie frieten, keertje naar de Mac, en daar krijg je ook niks van als het geen maanden duurt.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1544886
ik zou het helemaal niet moeilijk vinden om te barfen tijdens de vakantie , er zijn toch wel slagers of supermarkten in de buurt?
Door sandrra
#1544908
[quote="lauraV"]
ik zou het helemaal niet moeilijk vinden om te barfen tijdens de vakantie , er zijn toch wel slagers of supermarkten in de buurt?
[/quote]

ik ook niet... Vroeger moesten we zo'n hele zak br*kken meeslepen, dus scheelt nog ruimte ook  :D
Door mysmoothcollies
#1554789
Wij wel, want wij trekken rond, hebben een kleine koel mogelijkheid maar geen vriezer. En wij gaan dus niet in Nederland op vakantie. Als we een weekend weg gaan staan we verder van de winkels af en mijn mogelijkheden om in een vreemde supermarkt in te kopen zijn door mijn lichamelijke beperkingen, beperkt. daarnaast ziet mijn partner het vers voeren dus niet zitten, dus tja ik ben nog steeds op zoek naar de beste oplossing en heb 'm nog niet gevonden. Primafood van Dr. Clauders: http://primafoodbelguim.be/index.php?op ... 79&lang=nl schijnt een blikvoer te hebben vergelijkbaar met Renske qua bereiding, alleen zou dit uit 98% vlees bestaan en je kunt kiezen met of zonder rijst. Dus ik wil het toch op zijn minst proberen. zelfs Orijen heeft 16% koolhydraden/rijst in zijn voer zitten terwijl het niet nodig is. Ik ken iemand die hier voor tijdelijk goede ervaringen mee heeft en makkelijk overschakeld van het een naar het ander. Maar als er iemand een beter idee heeft dan hoor ik het graag.
Door lindaw
#1555655
Wij hebben slechte ervaringen met het geven van brok terwijl ze vers gewend zijn.
Dus ik zou kijken of je idd niet iest van Renske of iets dergelijks kunt geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door