Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Gijsbert
#1542018
Bij volwassen honden adviseert Carnibest 20 - 30 gram per kilo lichaamsgewicht. Wij hebben een 10 jaar oude malter teef, ze zal nog geen 5 kilo wegen. Ze krijgt dagelijks ongeveer 150 gram Carnibest. Ruim voldoende lijkt mij.
Nu komt mijn eigenlijke vraag: Houd ik mij aan het voeradvie van Carnibest of voer ik meer/ eventueel iets anders erbij, wat en hoeveel

:offtopic2: ps: Hoe plaatsen jullie een foto onderaan jullie bericht?  :offtopic2:
Laatst gewijzigd door Gijsbert op za 06 mar 2010, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
#1542160
De dames hier (om en nabij de 6 kg) krijgen iets minder; zo rond de 130 gram. Anders komen er toch wat vetrolletjes.
Je kunt aan de ribben voelen of ze goed op gewicht is. Licht met je vingers over de zij gaan en als je vingers soepel over de ribben glijden en je een dun laagje vet voelt is ze goed. Voel je amper ribben omdat er teveel vet zit, dan mag ze op dieet. Zijn de ribben scherp dan is het te weinig. Door regelmatig te voelen aan de ribben leer je of je genoeg geeft.
Onderschriften en foto's kun je plaatsen middels een 'gastheer' als Photobucket of zo te gebruiken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1542178
Voeradviezen wat hoeveelheden betreft zijn richtlijnen. KOmt je hond er tekort aan (valt af/heeft geeuwhonger) dan voer je wat meer en als die er vet op wordt dan geef je watg minder.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1542189
Mijn Bolognezer (lijkt erg veel op een maltezer) heeft ook heel lang 150 gram Carnibest gekregen. Soms kreeg ze ook wat minder, vooral in de zomer, omdat ze dan wat spekkig werd.  ;) Ze weegt ook geen 5 kilo, ongeveer 4,7 kilo.
Door Bennie
#1542804
Als ik je berichtje zo lees, geef je dus 5x 30gr, wat binnen de geadviseerde hoeveelheid past. Eigenlijk snap ik je vraag dus niet.
Door Gijsbert
#1544020
[quote="Bennie"]
Als ik je berichtje zo lees, geef je dus 5x 30gr, wat binnen de geadviseerde hoeveelheid past. Eigenlijk snap ik je vraag dus niet.
[/quote]

Ik stelde mijn vraag dus omdat ik hhet idee kreeg dat ze misschien te weinig had.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1544093
[quote="Gijsbert"]
Ik stelde mijn vraag dus omdat ik hhet idee kreeg dat ze misschien te weinig had.
[/quote]
Waarom denk je dat? Vind je haar te mager?

Euhhh je onderschrift foto is een beetje te groot.... ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1544165
[quote="Gijsbert"]
Ik stelde mijn vraag dus omdat ik hhet idee kreeg dat ze misschien te weinig had.
[/quote]

Als je haar te mager vindt mag je gerust wat meer geven. Zeker met de kou kan de verbranding sneller gaan zodat ze sneller van de graat vallen dan anders.
Door Gijsbert
#1544167
Nee, te mager vind ik haar niet. Ze blijft maar vragen, daarom dacht ik dat ze misschien te weinig kreeg. Dit is onze eerste hond dus wellicht is dit gewoon normaal gedrag.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1544183
[quote="Gijsbert"]
Nee, te mager vind ik haar niet. Ze blijft maar vragen, daarom dacht ik dat ze misschien te weinig kreeg. Dit is onze eerste hond dus wellicht is dit gewoon normaal gedrag.
[/quote]

In hoeveel porties geef je het?
Door K&D
#1546442
Misschien vind ze het gewoon zo lekker dat ze blijft schooien? Het kan ook zijn dat de kauwbehoefte niet voldaan is; het is en blijft natuurlijk schrok-op-gemalen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door