Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#1544108
Is het de bedoeling dat je bij artrose gewoon de rest van het leven van de hond dit blijft geven of bv een jaar en dan moet het lichaam het zelf weer op kunnen pakken? Mijn regulier en holistisch da verschillen hierin van mening  ::) Ik geef het al een paar jaar aan beide honden, vanaf jonge leeftijd al. De 1 voor de schouder, de ander sinds een knieoperatie. Ze hebben er momenteel geen zichtbare klachten aan. Kan het kwaad om het een poos te stoppen of kun je er dan van uitgaan dat de artrose onherstelbaar verergerd? :-\
Door Esther Q
#1544117
Als je stopt met het middel blijft het nog enige tijd doorwerken, maar na een tijd stopt de bescherming. Dan zullen de klachten terugkeren en moet je opnieuw met het middel beginnen. Ik zou het wel of niet permanent geven laten afhankelijk van hoe erg de klachten zijn en hoelang het duurt voor ze terugkomen.
Door 202Spots
#1544130
Ik zou gewoon door gaan met geven!
Voor zover ik weet is er geen "genezing" maar je kan de verschijnselen verlichten met glucosamine/chondroiten.
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 08 mar 2010, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#1544141
202Spots schreef: Ik zou gewoon door gaan met geven!
Voor zover ik weet is er geen "genezing" maar je kan de verschijnselen verlichten met glucosamine/chondroiten.
is het nou eigenlijk verlichten van klachten of afremmen van artrose 'aangroei' ??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1544146
Bij mensen schijnt de aanmaak van glucosamine al vrij  snel te stoppen. Zou maar zo bij dieren ook het geval kunnen zijn :-\ Ik zie dan ook niet zo 123 wat er dan weer opgepakt gaat worden door de hond. Slijtage genees je niet, maar rem je af. Op basis van eigen ervaring is sructureel toevoegen hier het best bevallen. Ben wel eens gestopt maar dan was er met een week of 2 al verslechtering te zien wat ook weer even duurde voordat dat weer hersteld was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door