Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nolly
#1543908
???Gabber mijn labrador ( van 11 jaar), die verleden jaar geopereerd is aan een (verkalkte) hernia  en daarna weer aardig uit de poten kon, gaat sinds kort tijdens een wandeling steeds liggen. Hij heeft ook en dat heeft hij al lang flinke artrose aan zijn linker voorpoot.Is het nu weer een hernia of zijn voorpoot ?????Ten tijde van de sneeuw ging het super met hem. Ik ben ook veel met mijn honden uit logeren geweest zodat wij niet steeds de trap op en af hoefden( ik woon n.l. op een bovenhuis).Hij durft de laatste tijd de trap niet meer af. Nu ben ik bij mijn dochter in Egmond en daar is een dierenpraktijk  AnyAnimal (dr. erwin van geitenbeek) die osteopathie behandelingen geeft.Nu vraag ik mij af of er iemand ervaring heeft met osteopathie, want Gabber mag ervoor 5 dagen geen pijnstillers hebben . Ik weet niet of hij dit vohoudt en of zo'n behandeling wel iets voor hem is.
Door deja
#1544074
Ik heb ervaring met osteophatie bij Erwin, Deja is er 2 x geweest voor een behandeling na de eerste keer liep ze al een stuk beter maar stond haar kop nog wat scheef ik ben toen na een week of 6 weer voor behandeling gegaan dat was in dec. 2009 en ze loopt nog steeds goed en regelmatig.
Deja heeft ook lichte HD met artrose en haar voorpootjes had ze ook problemen mee leek af en toe wel een hobbelpaard nu loopt ze prima als ze terug valt ga ik zo weer heen, ik ben uiterst tevreden.
#1544077
Beau van mij had soortgelijke klachten, ging ook steeds liggen (midden in de winter, op de koude ondergrond). Er zijn door de DA en orthopeed foto's, foto's met contrastvloeistof en CT scan gemaakt, maar daar werd niets op gevonden. We zijn toen naar Erwin gegaan, en die heeft hem er weer bovenop gekregen. Al na 1 behandeling ging het een stuk beter met Beau. Nu gaan we eens in de 3 à 4 maanden voor een "onderhoudsbeurt" naar Heiloo. Het is echt een wonder wat de osteopatische behandelingen met Beau hebben gedaan.
Door deja
#1544079
vanaalst schreef: denk dat je het ook even met erwin moet/kan overleggen..
ik ben er ook geweest met mijn hondje maar voor hem heeft het niks gedaan maar die had hele andere klachten..
Hoe is het dan met Vince ik dacht dat het heel goed had geholpen.
Door Fido
#1544193
Robian schreef: Ik heb geen ervaring met bovengenoemde osteopaat.
Wel ben ik met Robbie naar een andere osteopaat geweest en bij deze hoefde Robbie NIET van de pijnstilling af voor de behandeling.
Is die afgestudeerd bij ICREO? Denk het niet. Je kan amper tot geen triggerpoints voelen als dieren op de pijnstillers staan.
Met andere woorden kunstfout en als men anders beweerd dan zakkenvullerij  :-X
Door Ons Elftal
#1544220
Ik heb een Border Collie die steeds mankte met haar voorpoot als ze behendigheid had gedaan.
Verschillende dierenartsen haar laten onderzoeken, niets bijzonders kunnen vinden.
Wij dachten dat ze geen behendigheid meer zou kunnen doen, want een hond die steeds na die tijd mankt is in mijn ogen niet gezond genoeg om behendigheid te doen.

Uiteindelijk zijn we in overleg met onze eigen dierenarts naar de osteopaat met haar gegaan en na vier behandelingen heeft ze nooit meer gemankt. Ze bleek blokkades in haar rug te hebben waardoor haar voorpoot ging manken. Vraag me niet precies hoe het zit, maar het heeft in ieder geval met de zenuwbanen te maken.
Ze doet nu weer volop behendigheid. Alleen met de palen en de schutting zijn we voorzichtiger, die doet ze maar één of twee keer per trainingsuur.
Ze gaat nu één keer per drie maanden voor een behandeling naar de osteopaat om eventuele nieuwe blokkades zo snel mogelijk te verhelpen.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1544223
Fido schreef: Is die afgestudeerd bij ICREO? Denk het niet. Je kan amper tot geen triggerpoints voelen als dieren op de pijnstillers staan.
Met andere woorden kunstfout en als men anders beweerd dan zakkenvullerij  :-X
Ik ben met Robian met mijn honden bij diezelfde ostheopaat geweest en die staat op de site van ICREO als afgestudeerd. ;)

Deze persoon heeft jarenlange ervaring in de osteopathie en heeft  liever dat er geen pijnstillers zijn gebruikt voor de behandeling, maar kan wel behandelen als dat wel het geval is. En ik twijfel er er eerlijk gezegd geen moment aan dat deze persoon weet wat die doet/voelt......
#1544239
Fido schreef: Is die afgestudeerd bij ICREO? Denk het niet. Je kan amper tot geen triggerpoints voelen als dieren op de pijnstillers staan.
Met andere woorden kunstfout en als men anders beweerd dan zakkenvullerij  :-X
Vind dit een beetje kort door de bocht, eerlijk gezegd....
Zoals je weet ben ik eerst met Yuki bij Erwin geweest, maar hij gaf bij de 2e keer al aan niks meer te kunnen doen, omdat er geen blokkades waren. Ben toen doorgegaan naar bovengenoemde osteopaath, en zij kon er nog een heel stuk verder mee. Ze snapte wel dat Erwin zei niets te kunnen, omdat er op dat moment inderdaad geen blokkades waren, maar dat betekent voor haar dus niet dat het daarmee ok is. En dus ging ze aan de slag en ging het uiteindelijk een heel stuk beter met de oude Yukeman  ;)
Volgens haar een kwestie van ervaring om, ondanks de afwezigheid van duidelijke blokkades, toch de subtiele 'foutjes' eruit te kunnen halen.
Hoe dan ook, ik ben heel blij met haar!  :)
Door Fido
#1544424
yuki11 schreef: Vind dit een beetje kort door de bocht, eerlijk gezegd....
Zoals je weet ben ik eerst met Yuki bij Erwin geweest, maar hij gaf bij de 2e keer al aan niks meer te kunnen doen, omdat er geen blokkades waren. Ben toen doorgegaan naar bovengenoemde osteopaath, en zij kon er nog een heel stuk verder mee. Ze snapte wel dat Erwin zei niets te kunnen, omdat er op dat moment inderdaad geen blokkades waren, maar dat betekent voor haar dus niet dat het daarmee ok is. En dus ging ze aan de slag en ging het uiteindelijk een heel stuk beter met de oude Yukeman  ;)
Volgens haar een kwestie van ervaring om, ondanks de afwezigheid van duidelijke blokkades, toch de subtiele 'foutjes' eruit te kunnen halen.
Hoe dan ook, ik ben heel blij met haar!  :)
Ik weet niet of het een hem of haar is, is namelijk niet opgenoemd en met bepaalde personen zit je beter op dezelfde "golflengte" dan met andere. De keuze is reuze in alternatieve land.  Maar fijn voor Yuki dat het een stuk beter gaat, daar gaat het immers om.
Sanyo schreef: Ik ben met Robian met mijn honden bij diezelfde ostheopaat geweest en die staat op de site van ICREO als afgestudeerd. ;)

Deze persoon heeft jarenlange ervaring in de osteopathie en heeft liever dat er geen pijnstillers zijn gebruikt voor de behandeling, maar kan wel behandelen als dat wel het geval is. En ik twijfel er er eerlijk gezegd geen moment aan dat deze persoon weet wat die doet/voelt......
Nu staat het anders dan net. Liever dus wel van de pijnstillers af dus ;)

Als een hond geen leven heeft zonder pijnstillers dan gaat het geven van pijnstillers gewoon door ondanks een geplande behandeling. Maar om te stellen dat osteopathie uitgevoerd kan worden met het geven van pijnstillers  :-\? Kortom liever niet!
Door Sella
#1544932
De osteopaat waar ik bij loop heeft ook liever dat je geen pijnstilling geeft mits de hond geen ernstige pijnklachten heeft.
Het was hier een no no om te stoppen en dan is het wel beter dat je doorgaat in mijn hond zijn geval omdat je anders helemaal niets kan doordat de pijn al zo fel is dat je niet meer door de spierspanning kan werken en is het zinloos en een stresservaring rijker voor je dier.
Door nolly
#1546219
Bedankt voor jullie reacties.
Ik zou graag weten bij welke osteopaat Robian dan is geweest.
Ik ben al zo lang aan het sukkelen met mijn jongen, die vanaf zijn 7de al aan het manken is.
Van alles al geprobeerd fysiotherapie, hydrotherapie en..goudkorrels geïmplanteerd bij "holistisch dierenkliniek Den Hoek ".
Daar is hij in 2008 toen helemaal doorgemeten, maar daar werd niet geconstateerd dat hij een hernia had, die begin 2009 aanhet licht kwam.Er  is nu een nieuw medicijn in de handel , die je maar 1x per maand hoeft te geven (i.p.v. Metacam elke dag). Daar schijnen goede resultaten mee geboekt te worden , maar ja, daar haal je het euvel niet mee weg natuurlijk.
Dus toch maar eerst voor de osteopathie gaan?? Ik weet het even niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door