Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anna Penta
#1542667
Rare Sarah, heb ik eerst alles uit de kast gehaald om haar van brokken te laten wennen aan kvv, blieft ze het sinds een paar dagen niet meer. Ze heeft het zo'n anderhalve maand goed gegeten, maar de laatste tijd spuugde ze het soms na twee uur weer uit en at het op het laatst ook niet meer op.

Sinds twee dagen doet ze er 'vies' mee. Ze valt er niet meer op aan zoals eerder maar pakt steeds een beetje en legt dat een eindje van haar bak neer om het daar op te eten, of schudt ermee. Duidelijk geen grote trek. Zojuist kreeg ze een klein handje brokjes die ik nog had en daar viel ze op aan, het was in no time weg. Om toen de proef op de som te nemen, zette ik haar twee bakken voor: een met DARF en een met Yarrah-brokjes. Ik liet haar aan beide snuffelen maar ze koos meteen voor de brokjes. Voor de kvv deinsde ze daarna terug.

Nou, ben hier niet blij mee. Ben ook bang dat andere smaken kvv niet veel zullen uithalen, al zou ik eens pure pens kunnen proberen. Tjonge, een hond die liever droge brokken eet dan mals kvv, wat moet je daar nu mee  ::)
Door Anna Penta
#1542793
Ze is zeven en een ex-broodfokkershondje uit het asiel. Misschien heeft dat ermee te maken, ik weet het niet. Ik ga inderdaad eens carnibest proberen, dat heb ik nog in de vriezer. Maar om haar nu te dwingen vlees te eten terwijl ze duidelijk aangeeft liever brokken te hebben, tjonge, ik weet het niet. Daarbij spuugt ze geregeld van haar kvv, stel dat ze dat met brokken niet doet...

Ik zeg niet dat ik het zo makkelijk opgeef hoor, maar ik ben huiverig om haar te laten vasten als ze het niet wil. Eerst even afwachten hoe het met dat overgeven gaat. En dan bij tijden ander kvv voorzetten. Misschien ook is ze het gewoon even zat en heeft ze tijdelijk behoefte aan koolhydraten.

Balen is ook dat ze zo veel gaat drinken van brokken, en dat terwijl ze weer helemaal terug naar onzindelijk is  :-\
Door bloemetje
#1543426
Dat is top! Hier vinden ze ook niet alles lekker hoor.. Energique en duck zijn ze niet dol op bijvoorbeeld. Ze hebben liever CB of smuldier.
Maar voer je teveel misschien? Wat weegt ze en hoeveel voer je?
Door Anna Penta
#1543483
[quote="bloemetje"]
Dat is top! Hier vinden ze ook niet alles lekker hoor.. Energique en duck zijn ze niet dol op bijvoorbeeld. Ze hebben liever CB of smuldier.
Maar voer je teveel misschien? Wat weegt ze en hoeveel voer je?
[/quote]

Ze weegt 11 kilo en ze krijgt minstens 300 gram, vaak wat meer maar ze blijft aan de magere kant. Een Franse bul hoort niet te dik te zijn, maar ook niet zo ingevallen vanachter. Dus ik vind niet dat ze te veel krijgt. Ze heeft wekenlang wel gesmuld van DARF trouwens, maar ineens moet ze het niet meer. Kan ermee te maken hebben dat ze geregeld moest overgeven, maar dat deed ze bijv. ook met gekookte kipfilet en met een vieze paté die mijn moeder haar in haar onschuld gaf. Maar ben blij dat ze niet alle kvv's afwijst, dus dat komt wel weer goed.
Door bloemetje
#1543530
Danny krijgt ongeveer hetzelfde en weegt ook op een kg na ongeveer hetzelfde.
Probeer haar niet te verwennen! Gewoon eten neerzetten en als ze niet eet, weghalen na een minuut of 10. Dat doe ik bij Danny ook. Die slaat ook weleens een maaltijd over. Niks ergs hoor  ;)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1543576
omdat ze aan moet komen moet je dr ook niet vol proberen te proppen he!! ;)
nee ff zonder gekheid :) , kan het niet zijn dat die 300 gram voor haar nu iets te veel is om te verwerken zeg maar....
Door Anna Penta
#1543587
[quote="bloemetje"]
Danny krijgt ongeveer hetzelfde en weegt ook op een kg na ongeveer hetzelfde.
Probeer haar niet te verwennen! Gewoon eten neerzetten en als ze niet eet, weghalen na een minuut of 10. Dat doe ik bij Danny ook. Die slaat ook weleens een maaltijd over. Niks ergs hoor  ;)
[/quote]

Ja dat kan ik wel doen. Hoewel ze het wel eet, maar met lange tanden, steeds een beetje oppakken en het dan ergens neerleggen en heel langzaam opeten. Maar goed, echt verwennen is het niet als ik haar een ander merk voorzet, vind ik, als ze zo duidelijk haar voorkeur laat merken.
Door Anna Penta
#1543589
[quote="lauraV"]
omdat ze aan moet komen moet je dr ook niet vol proberen te proppen he!! ;)
nee ff zonder gekheid :) , kan het niet zijn dat die 300 gram voor haar nu iets te veel is om te verwerken zeg maar....

[/quote]

Nee, denk het niet. Toen ze het nog lekker vond, was de bak in een wip leeg. Nu ze het niet meer lekker vind, is zelfs 50 gram al te veel om op te eten. Ze laat heel duidelijk merken dat ze d'r DARF gewoon niet meer moet  :(
Door hannabelgje
#1545103
Bij mijn Zoë gaat het precies hetzelfde, eerst had ze brokjes en die hoefde ze niet meer, over op kvv en daar was ze eerst heel enthousiast over, sommige soorten meer dan andere. Ze begon haar kvv minder goed te eten, overgestapt op barf, ging erin als koek. Dat ging ze ook steeds slechter eten en nu wil ze wel weer brokjes en kvv. Ik geef haar nu gedeeltelijk kvv en gedeeltelijk barf, maar ik peins er niet over om haar weer brokken te gaan geven. Ik vrees dat ze gewoon van afwisseling houdt.
Ze is nu bijna een jaar en een enorme trut wat eten betreft. Ze blijft wel mooi op gewicht.

groetjes van Hanna.
Door MirandaK
#1552906
Spugen en mager blijven, zou er misschien een wormbesmetting in het spel kunnen zijn? Ik weet niet hoor, ik kom net uit een ander topic (ander forum) over ontwormen en toen ik dit topic las moest ik daar wel gelijk aan denken, denk zet het toch even neer: baat het niet dan schaadt het niet, toch?  :)
Door Iago
#1605212
Hier zelfde probleem. Iago at zijn brokken met tegenzin, dus overgestapt op KVV. Eerst Duck en ging goed, maar zelf vind ik dat er teveel granen inzitten. Ben dan gaan afwisselen tussen Naturis, Bibi, Energique, Kivo, Shaweka en Haaks Barf. De laatse twee moet hij gewoon niet hebben (behalve de zalm-mix). Energique eet hij dadelijk op, maar daarvan zijn er maar 4 soorten (waarvan 1 puppy) dus vraag ik me af of hij wel alles binnenkrijgt wat nodig is als ik enkel Energique zou voederen (is trouwens ook niet 'echt' vlees zoals bv. Haaks Barf). De overige merken eet hij, maar eerder met tegenzin. Pas als het er enkele uren staat, gaat hij eens zien en eet dan zeer traag en legt stukken op de grond en zo, zoals jij ook beschrijft.
Ik weet dus nu even niet wat te doen. Heb vandaag Farm Food Fresh en HE gekocht en ga nu daarmee experimenteren. Maar over die HE zal hier wel niemand 1 goed woord overhebben zeker? Lijkt me nochthans wel een natuurlijke brok, niet zoals die andere commerciêle brokken.
In't weekend geef is soms wel eens een kippenkarkas, nekken of vleugels en heb ook al eens een konijnenkop en lever geprobeerd, maar dat laatste moest hij ook niet hebben? De kip eet hij ook maar enkel als ik het hem uit mijn handen voer. Dus hier ook een moeilijke eter...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door