Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1542584
zimba zijn maag speelt weer op, geen idee waarom, krijgt hetzelfde te eten en verders niks bijzonders(geen heftig botwerk)
hij heeft een lichte vorm van gastritus.
nu spuugt ie de hele week alweer..
zal ik hem standaard maagcompositium gaan geven?
of hebben jullie andere ideeen?
Gebruikersavatar
Door choopy
#1542687
Is het direct na het eten dat hij spuugt of later??

Djilly heeft nu 2x een leverontsteking gehad en zij begon ook als eerst met spugen. Dit kon direct na het eten zijn, maar ook wel later.
Ik dacht dat er misschien een virusje heerste, misschien misselijk....niet te erg denken. Verder was ze ook niet ziek.
Bij haar ben ik er dus heeeel alert op, zodra ze weer meerdere dagen begint te spugen, gaan we direct een bloedje doen bij de DA.

Dit hoeft natuurlijk niet bij jouw hond van toepassing te zijn, maar zelf vind ik spugen tegenwoordig een belangrijk teken dat ze ziek zouden kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1542691
Geen raad voor je, maar kan het niet een "erfenisje" zijn van de vakantie..hij heeft daar toch `s nachts lopen spoken ??
Door tessa
#1542692
Ik wil je niet bang maken maar houd je in je achterhoofd dat er bij belgische herders veel erfelijke maagkanker voorkomt.
het hoeft natuurlijk niet zo te zijn (hopelijk!!!), maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Hopelijk heeft ie alleen maar een maagvirusje van jullie overgenomen! :-[
Laatst gewijzigd door tessa op zo 07 mar 2010, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1542719
zimba heeft een lichte vorm van gastritus, heeft maagzweren gehad en 2x een maagbloeding..
met andere woorden, zijn maag is niet echt je van het...
en misschien doet ie id wel effies mee met ons, geen idee..
maar hij is al heel de week s'nachts aan het spugen, gewoon alleen s'nachts en dan 1 keertje..
hij oogt totaal niet ziek, is volgens mij wel happy zo....met de vakantie heeft ie id lopen feesten s'nachts, kan misschien een terugslag zijn? Geen idee...
maar omdat ie al zwak op zijn maag is dacht ik hem maagcompositium voorlopig te gaan geven..
eens in de zoveel tijd heeft ie er last van, en dit is voor hem schijnbaar de tijd :-\...hij verteerd dan ook het eten erg slecht, spuugt dat s'nachts bijna onverteerd weer uit, voorlopig staat ie nu weer een poosje op kvv..

maagkanker dat weet ik, wil ik eigenlijk helemaal niet over nadenken....
Door tessa
#1543028
vanaalst schreef:
maagkanker dat weet ik, wil ik eigenlijk helemaal niet over nadenken....
Ja dat snap ik, heb ook getwijfeld of ik het wel zou melden, is ook geen opwekkende gedachte.
Maar het is vast een virusje
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1543356
Toen Boomer een paar weken geleden zo spuugde was dat ook voornamelijk 's nachts :-\
En ik had toen ook last van buikgriep :-\
Hopelijk is het gewoon een virusje. Ik zou wat maag comp. geven.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1543453
ga ik bestellen, hij krijgt nu voorlopig weer probiotica door zijn kvv...
vannacht overigens niet gespuugt, of hij was id solidair aan zijn vrouwtje!
Gebruikersavatar
Door Binno
#1543487
vanaalst schreef: maar omdat ie al zwak op zijn maag is dacht ik hem maagcompositium voorlopig te gaan geven..
lijkt me zeker geen slecht idee
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1543517
vanaalst schreef: ga ik bestellen, hij krijgt nu voorlopig weer probiotica door zijn kvv...
vannacht overigens niet gespuugt, of hij was id solidair aan zijn vrouwtje!
Een half tot een uur voor de prak de probiotica in een prutje geven is beter wordt door kenners gezegd, dan kunnen de bac. zich al vast installeren.
Fytomix kan een goede uitwerking hebben op de darmen, maar ook de maag?
Ik weet wel als een van beide niet in orde is, het een uitwerking op het andere kan geven.
Fijn dat hij weer wat opknapt !
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1543595
Wat voor een kvv geef je zit daar graan of rijst in? Dat kan ook problemen geven als ie daar gevoelig voor is. En dat lijkt me als ik lees dat je hond al ernstige maagklachten heeft gehad.
Ik weet er alles van want mijn Aquillo kan helemaal niets van graan, rijst of mais verdragen dan krijgt hij direct last van zijn darmen, maag. Gevolgen na eten van deze producten: totale matheid, diaree met slijm en bloed, borrelende darmen en misselijkheid.
Laatst gewijzigd door Aquillo op ma 08 mar 2010, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door