Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ons Elftal
#1542707
Gewoon even een nieuwsgierig vraagje. Ik haal het er altijd of want ik vind er zoveel vet aanzitten.
Maar nu hoorde ik van een ander dat zij het vet er altijd aan laat zitten.
#1542748
ik haal het er af
en dan laat ik het smelten in de magnatron
en doe het vet in ijsblok bakje
laten stollen in de koelkast
en dan heb je voor je hond een heerlijk snoepje
je kunt het vet ook geven bij mager vlees
of na een beetje bot
NIET WEGGOOIEN
Door Ons Elftal
#1542986
nikèdog2000 schreef: en dan heb je voor je hond een heerlijk snoepje
je kunt het vet ook geven bij mager vlees
of na een beetje bot
NIET WEGGOOIEN
Gaan ze dan niet vreselijk aan de diarree?
Als ik zie hoeveel vet er aan zo'n pens zit, een runderpens dan. Schapenpens heb ik eigenlijk nooit gegeven.

Ik heb één hond die wat moeilijker poept, als ik dat vet nu de volgende keer wel bewaar, zou ik haar misschien elke dag een beetje kunnen geven? Nu moet ik in verhouding wat minder (zelfgemaakte) botmix geven omdat ze anders niet kan poepen.
#1543165
Het wisselt nogal, soms zit er veel vet aan soms nagenoeg niets. Maar als er veel vet aan zit dan haal ik het eraf en gooi het weg. (Een kennis van mij haalt het eraf, gooit het op het schuurdak en dan eten de vogels het op  ::)). Ik doe dit trouwens met alles. Veel vet eraan? gaat eraf en weg. Ze hebben het niet nodig.
#1543320
Ons Elftal schreef: Ik heb één hond die wat moeilijker poept, als ik dat vet nu de volgende keer wel bewaar, zou ik haar misschien elke dag een beetje kunnen geven? Nu moet ik in verhouding wat minder (zelfgemaakte) botmix geven omdat ze anders niet kan poepen.
Dat kun je wel proberen ja, met een heel klein beetje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door