Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door mettrop
#1543066
hoi,

ben es aan t stoeien gegaan en ben met het volgende gekomen, hoeveelheden zijn geschat op zijn gewicht eind volgende week (als ie dezelfde groeilijn aanhoudt), dan zou ie 11 kilo moeten zijn, en ben ik door de cb heen, mooi moment om over te gaan op barf ;)

maandag : 385 kippenek  77 groente 154 hertevlees en 154 pens

dinsdag :  385 eendenek 77 groente 154 haasvlees en 154 runderhart

woensdag: 385 kippenek 77 groente  154 eendespiervlees en 154 pens
                                                                    met vel

donderdag: 385 eendenek 77 groente 278 kopvlees rund en 30 rund nier

vrijdag 385 kippenek 77 groente 154 hertevlees en 154 pens

zaterdag 385 eendenek 77 groente 244 runderstrot en 60 runderlever

zondag 385 sardines 77 groente 154 kalkoen en 154 kippemaagjes

heb alleen nog nekken als vleesbot omdat ik niet weet of harry andere botjes al weg krijgt ( deze week zijn eerste nekken gehad) en de sardines heb ik als vleesbot geteld (ook weer omdat ik niet weet of ie zalmkop al weg krijgt)

nou, shoot!!!!!

wilco
Laatst gewijzigd door mettrop op zo 07 mar 2010, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1543098
Ik kom uit op deze percentages:
50% vleesbot (inclusief sardientjes)
10% groente
20% orgaan
20% spiervlees
Helemaal prima! Sardientjes reken ik of onder compleet of onder spiervlees omdat er amper bot in zit. Maar lijkt me prima zo voor de 1e week.
Tel 6-7 diersoorten + vis, helemaal ok.
Je kunt zo starten  :biggrin2:
Door mettrop
#1543115
[quote="ulla"]
Ik vind de lever iets aan de hoge kant, en nier zou ik niet meer dan de helft geven.

[/quote]

als je een suggestie hebt om het te verbeteren, hoor ik m graag

wilco
Door ulla
#1543131
Lever wordt geadviseerd,niet meer dan 50 gram per 10 kilo lichaamsgewicht,of 3 tot 5 %.

Lever is een groter orgaan dan de nieren,dus daar voer je dan ook minder van.
Voor hart geldt eigenlijk hetzelfde,maar dat lijkt meer op spiervlees, als je daar iets meer van voert,is geen probleem.

Sardien reken ik ook tot spiervlees,omdat de graatjes zacht zijn, maar dan nog zit je met je botpercentage wel goed.
Door Happy Tail
#1543550
Kippen nekken kan je denk ik ook af en toe vervangen door kipkakarkas. Als hij de eenden nekken wegkrijgt is kipkarkas een makkie. En dan kan je ook denken aan parelhoenkarkasjes, fazanten karkas ed.
Vis kun je ook leuk afwisselen met haring en makreel
dus mogelijkheden genoeg
Door ulla
#1543995
Ik ben nu toch wel nieuwsgierig,wat voor hond heb je en hoe oud is hij?

Ik heb hier een Bernard pup van 8 1/2 week, die is nu een week hier,komt van brok, en krijgt nu,biologische kippennekken en vleugels.
Eendennekken,kipkarkas,kwartelkarkas,heel kwarteltje, en ze heeft parelhoenkarkas gehad.
Zalmkop ga ik voorlopig even mee wachten,dat vind ik te hard.
Door mettrop
#1544005
boxer 15 week, de eerste week dat we m hadden zat ie op brok, vanaf toen op kvv(omdat ie niet at) en toen ben ik me gaan verdiepen in het barf gebeuren en ben ik hier terecht gekomen.

vorige week voor t eerst wat nekken geprobeerd, en de week daarvoor sardines.
vind ie lekker, en nu denk ik dus dat het wel een goeie keuze is dan maar volledig te gaan barfen.

wilco
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door