Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mettrop
#1542458
hallo,

ik bennu duds hard aan het denken over een menu voor harry, en heb nog een vraag over orgaan.

maakt het nog wat uit in welke verhoudingen je dat voert?
of kan ik bijv hart lever pens nier in gelijke delen geven?(moet er dan verder nog ergaan bij trouwens)

en moeten die organen ook weer van 5 dieren zijn, of kan ik bijv rund nier, schape pens enz door mekaar geven?

wilco
Door Lizzy
#1542461
Nee hoor, je hoeft geen orgaan van 5 diersoorten te voeren. Je "moet" in totaal 5 diersoorten voeren. Maar niet per voedselgroep. Dus rund en schaap is voldoende. Het beste voer je iets van 15% a 20% orgaan in totaal. Ik geef zelf 10% orgaan zoals hart, nier, lever, tong (en dat weeg ik niet dus ik voer ongeveer gelijke delen) en 10% pens.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1542462
Over orgaan, de helft van je percentage orgaan mag uit pens bestaan.
Lever en nier voer je ong. 2-3% van het gehele menu, hart mag je wat meer van voeren.
Andere organen kun je als je wil er ook nog bijvoeren.
Dit hoeft niet persé van 5 diersoorten te zijn, zolang je totaal daar maar wel op komt.

Voorbeeldje:
Zeg je voert 20% orgaan, dan voer je ong. 10% pens.
hou je nog 10% over voor de andere organen, dit kun je dan bv zo verdelen:
2% nier, 3% lever en 5% hart.
Door Lizzy
#1542476
May Linn schreef: Over orgaan, de helft van je percentage orgaan mag uit pens bestaan.
Lever en nier voer je ong. 2-3% van het gehele menu, hart mag je wat meer van voeren.
Andere organen kun je als je wil er ook nog bijvoeren.
Dit hoeft niet persé van 5 diersoorten te zijn, zolang je totaal daar maar wel op komt.

Voorbeeldje:
Zeg je voert 20% orgaan, dan voer je ong. 10% pens.
hou je nog 10% over voor de andere organen, dit kun je dan bv zo verdelen:
2% nier, 3% lever en 5% hart.
Dat kan goed! Ik doe het zo precies niet hoor. Ik gooi gewoon wat van alles in de bak (van die 10% overige organen).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door