Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Aradia
#1540817
In afwachting van een extra vriezer, die eindelijk morgenochtend komt, gaan mijn tibetaan echt barfen.

De afgelopen periode kreeg hij smuldier en twee dagen in de week kipvleugels met een kippelevertje en een stukje sucadelap of ander spierrundvlees.
Dit in afwachting van de vriezer, dat kan ik e.e.a. gaan bestellen.

Maar nu laat hij ineens de sucadelap liggen (de kat ging er al bijna mee vandoor  ;D) en de kippenlevertjes wil hij eigenlijk ook niet meer hebben, maar die eet hij de ene keer wel op en de andere keer niet.

Zou dit te maken hebben met iedere keer het zelfde versmenu??? Of heb ik straks een hele vriezer vol vlees en een tibetaan die ineens besloten heeft toch geen vers te willen eten. De smuldier gaat er wel in en de kipvleugels ook, dat is het gekke...

Wie heeft hier een idee over of ervaring mee??
Door Happy Tail
#1540860
geen honger!

tja daar ben ik redelijk makkelijk in: als hij zijn gemalen prak wel blieft en dat dus niet.
Hier laat meneer ook nog wel eens wat liggen: dat krijgt hij de dag erna gewoon als eerste weer voor zijn neus en dan is het wel lekker genoeg.
Denk dat ie gewoon aan het uitproberen is en aan jou om te kijken wie daarin het beste is ;D
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1540891
Het zou me eerlijk gezegd niets verbazen.  :biggrin2: Hij is morgen 11 maanden en vind tegenwoordig ook dat hij op de stoel mag om de uitkijk te gaan zitten  >:(

Maar leg je het gewoon weer in de koelkast en bied je het de volgende maaltijd weer aan?
Bandhu krijgt voorlopig nog 2x per dag.
Door Mevroi Kruim
#1541017
Op die leeftijd is de grootste groei en dus honger wel voorbij. Dikke mik dat hij idd niet voldoende honger heeft. Op zich kunnen ze met bijna 1 jaar prima met 1x per dag toe, dat kan schelen. Ik zou iig de maaltijden een tijd lang halveren, als hij niet gelijk gaat eten direct de bak weer weg en die dag iig geen eten meer, als hij gaat mutsen ook gelijk de bak weg en die dag niet meer. Ik zelf geef muts Kátur in zo'n geval 2 dagen niks, daarna lust hij z'n kopvlees best wel weer  ::) en jouw hond valt daar ook niet gelijk van om.

Als ik 2 dagen niks geef gooi ik het vaak terug in de vriezer. Maar op zich kan het geen kwaad als het een week in de koelkast ligt, mits je een goed sluitende koelkastdoos gebruikt natuurlijk. Hoe meer het stinkt hoe lekkerder ze het meestal vinden.
Door **Jolanda**
#1541421
Als er niks medisch is moet je je vooral geen zorgen maken ;)
Honden zijn een kei in manipuleren. "Ik eet niet, baasje gaat van alles uit de kast trekken en ik eet dan wat ik het lekkerst vind" :P

Een keer overslaan kan echt geen kwaad. Lizzy heeft een poos geleden tegen mij gezegt (toen mijn altijd etende reu ineens niet meer wilde eten) dat honden van vers verzadigd kunnen raken, veel meer dan met br*kken. Mijn hond had dus gewoon even genoeg gegeten ook al was de laatste keer eten 24uur daarvoor. Een maaltijd overslaan laat de hond opeens wel weer eten ;)

Dus zoals eerder gezegt werd; niet eten? Voer pakken, in de koelkast zetten en later opnieuw aanbieden.
Hier heeft de reu ook wel eens periodes dat hij een deel van de vleesbotten laat liggen, naar mijn idee omdat hij daar te lui voor is. Dus als je merkt dat jouw hondje een bepaald soort vlees minder graag eet, geef je hem dat als eerste, als hij dat op heeft geef je hem daarna pas het andere voer ;)
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1541449
Ik ga dit zeker proberen. De leeftijd zal zeer zeker meespelen. Vanmorgen liet ie ook zijn kvv staan.  >:(
Even af en toe een hapje en verder niet. Heb het inderdaad weer in de koelkast gezet.

Hij is verder niet ziek en zijn ontlasting is goed, dus het volgens mij niets medisch.
Dus ik denk dat hij vandaag gewoon even dikke pech heeft en dan gaan we morgen zien.

Misschien is het inderdaad ook beter dat hij 1x per dag gaat krijgen. Mijn vorige honden kregen brokken en ik ben zo gewend ze altijd 2x per dag te eten te geven.

Dan kan ik hem ook op verschillende tijdstippen gaan geven.

Bedankt voor de tips. Vandaag komt mijn vriezertje, dus kan ik eindelijk in gaan slaan! ;)
Door Lizzy
#1541458
Heb je een Tibetaanse terrier? Het is echt niet lullig bedoelt maar ik vind dat vaak echte zeurpieten met eten..... Mijn vriendin had er een, nou, die begon al te weigeren brokken te eten (smart boy :biggrin2:). Maar rauw vond meneer ook niet lekker. Dus hij kreeg gebakken kip met groenten en bestrooid met parmezaanse kaas. Na 2 dagen vond meneer dat ook niet lekker meer en wilde hij biefstuk met groenten en parmezaanse kaas en wat pasta. Maar na 2 dagen vond meneer dat ook niet meer te vreten, dus moest er kalkoen komen. En zo verder. Ze hebben levenslang met die jongen aangetobt.

Als je het mij vraagt? Als je zeker weet dat hij in orde is, moet je hem echt de 'bekijk het maar' behandeling geven. Niet eten? Geen aandacht aan schenken, direct wegnemen (dus niet eerst 10 minuten laten staan. Nee, niet gelijk beginnen met eten is 3 tellen wachten en dan gelijk weghalen, zonder 1 woord daar aan vuil te maken). En dan pas de volgende maaltijd weer aanbieden. Zo nodig echt tenminste 1 keer per week met je Tibetaantje gaan vasten. 
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1541600
Toen Charlie (grote poedel) een maand of 9 was begon hij ook te miepen met eten.
Hij kreeg de kans zijn bak leeg te eten, liep hij weg en liet een deel van zijn voer staan dan haalde ik de bak weg en had hij 's avonds weer de kans. Dan ging het hetzelfde. Ben hem toen ook wat minder gaan geven en na een paar dagen at hij zijn bak weer netjes leeg.
Ik ga nu over op volledig barf (als de bestelling binnen is) en hoop dat ik hem dan toch weer net wat meer kan geven, maar bij miepen houd hij deze hoeveelheid.
Het enige wat hij niet lust is zalm, dat lust hij echt niet, dus dat hoeft hij van mij ook niet te eten.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1542528
Ja tibetaantjes zijn slimme "jongens", maar daar trap ik niet in. Gisterenavond heeft hij niets gehad en vanmorgen ging zijn kvv er met smaak in  :biggrin2: ;D
Hij vond het niet leuk gisteren avond volgens mij.
Dus voorlopig krijgt hij 1 keer per dag en 's avonds misschien een klein snackje of zo.

Hebben ze gisteren de vriezer gebracht, is ie 22 liter kleiner als besteld. Fabrikant had gevonden dat dit bijna dezelfde was en die andere hadden ze niet meer op voorraad!!!!!!  :o

Moet ik nog gaan wachten met vers bestellen  >:(
Door Nynke
#1542627
Aradia schreef: Ja tibetaantjes zijn slimme "jongens", maar daar trap ik niet in. Gisterenavond heeft hij niets gehad en vanmorgen ging zijn kvv er met smaak in  :biggrin2: ;D
Hij vond het niet leuk gisteren avond volgens mij.
Dus voorlopig krijgt hij 1 keer per dag en 's avonds misschien een klein snackje of zo.

Hebben ze gisteren de vriezer gebracht, is ie 22 liter kleiner als besteld. Fabrikant had gevonden dat dit bijna dezelfde was en die andere hadden ze niet meer op voorraad!!!!!!  :o
Moet ik nog gaan wachten met vers bestellen  >:(
ik zou hem toch echt laten omruilen !!!!  De klant is koning !! 

Voor de rest zijn alle tips al gegeven  :)
Door tt-tjes
#1542640
Lizzy schreef: Heb je een Tibetaanse terrier? Het is echt niet lullig bedoelt maar ik vind dat vaak echte zeurpieten met eten.....
Je haalt me de woorden uit de mond Lizzy, ze proberen het bijna allemaal. Echt niet aan toe geven is het enige wat helpt.
Hier eten ze 2x per dag, en alledrie heel goed, behalve als de loopse lola's er weer zijn. Chendo huilt nog steeds als een wolf als het eten te voorschijn komt. Bij hem moet ik eigenlijk nu gaan minderen maar dat lukt nog niet zo.
Door tt-tjes
#1542644
Aradia schreef:
Hebben ze gisteren de vriezer gebracht, is ie 22 liter kleiner als besteld. Fabrikant had gevonden dat dit bijna dezelfde was en die andere hadden ze niet meer op voorraad!!!!!!  :o

Moet ik nog gaan wachten met vers bestellen  >:(
Dit zou ik dus ook niet pikken, gewoon omruilen voor de vriezer die je besteld hebt. Dat maakt de fabrikant toch zeker niet uit!!!
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1542668
We hebben de leverancier ook gelijk gebeld. Aan 80 liter heb ik niets, als ik bij herbyvers voor Bandhu voor 60 euro bestelllen wil.
Die zou maandag de fabrikant gaan bellen, dus ik bel hem maandag eind van de dag wel weer.  >:(

Hij was trouwens net aan de schijterij  >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door