Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1542322
Ik ben er een beetje ondersteboven van.
Chasey is 8 maanden geleden met spoed geopereerd aan een levertumor, omdat deze geklapt was.
En omdat hij de laatste 2-3 weken weer meer begon te drinken/plassen/hijgen en af en toe weer te knokken met Pim, had ik een afspraak gemaakt met de Da die hem destijds heeft geopereerd in Juni 2009.
Hij oogt verder niet ziek en is nog steeds sneller dan Pim, snaait en jat nog dat het een lieve lust is, dus in dat oogpunt zou je zeggen niets aan het handje.

Ik had bij maken van afspraak meteen vermeldt dat ik urine zou meenemen en dat ik bloedonderzoek wilde, want iets in mijn achterhoofd zei dat het niet goed zit.
Gisterochtend was die afspraak en 's ochtends keurig urine opgevangen (handig hoor een hond die op commando plast).
Toen naar de Da gereden.
Chasey oogt dus niet ziek en zijn bloed en urine uitslagen zijn eigenlijk zeer goed te noemen.
Ook zijn hart is sterk en regelmatig.
Een andere da, die niet zijn voorgeschiedenis zou weten en een andere eigenaar dan ik die niet alles verteld, dan zou hij gewoon goedgekeurd worden.

Toch voelde de Da in zijn buik iets wat er niet hoort te zitten, dus besloten we voor een echo te gaan om dit te bekijken.
En tja dat was overduidelijk :-\, Chasey had nog maar 1/3 lever na operatie in Juni 2009 en nu zat er duidelijk weer een levertumorkwab aan en niet zo zuinig ook.

De keuze is nu: nog een keer opereren maar dan in Wilhelminaoord (daar heeft de Da hele goede ervaringen mee en daar hebben ze ervaringen met dit soort tumoren), maar dat zal dan meteen wel een bedragje boven de 1000 worden :-[ of niets doen en Chasey zijn gang laten gaan, gewoon lekker hodn zijn zoals hij nu is, maar dan wel op zeer korte termijn waarschijnlijk afscheid moeten nemen, omcdat we niet weten hoe snel het groeit en de kans dat het klapt weer groot is.

Chasey is nu 10 jaar en 7 maanden. Dus niet echt jong meer.
Ik vind het zo verschrikkelijk moeilijk, hij had met de laatste operatie al zoveel moeite om weer op te knappen en hadden we dus besloten geen grote zware operaties meer te doen.
Nu echter is het wel anders, want nu is hij "gezond" en hoeft er dus niet iets met spoed dichtgemaakt te worden.
De kans dat hij nog een aantal jaartjes extra krijgt is 50%. Niet echt veel dus en ook is de verhouding met Pim niet heel denderend te noemen.
Pim heeft heel goed in de gaten dat Chasey aftakeld en wil leiderschap overnemen, dat staat Chasey nog niet toe.
Is het dan voor hem wel een leuk/fijn leven als hij weer geopereerd wordt ?
Hoelang geven ze hem na de operatie, is de kans dat tumor alsnog weer terug komt groter dan 50%?
Ik zit met zoveel vragen.
1 ding is heel zeker'ik wil niet dat hij lijd en als ik denk dat hij misschien wel ietsjes lijd, dan is het klaar.
Mijn mening is dat hij beter nog "goed"voelend kan inslapen, dan met heel veel pijn.

Hij oogt niet ziek en dus steek ik nogal kop in zand op dit moment.
Maandag ga ik weer even met de da aan de bel hangen.

Uitslag urineonderzoek: ph 6, SG 1025.
Sediment: "vieze"urine, lijkt wel wat struviet in te zitten, Moeilijk goed te beoordelen.
In dat opzicht lijkt het gewoon goed.

Toen bloedafname (ook simpel met chasey als hond, die blijft super zitten, is wel wat gewend)
Medonic Uitslag
GPR = 70,1%
GRAN = 4.4 10^9/L
HCT = 0,43 L/L
HGB = 9.8 MMOL/L
LPR = 22.2%
LYMF = 1.4 10^9/L
MCH = 1.46 FMOL
MCHC = 23.1 MMOL/L
MCV = 63.0 FL
MID = 0.5 10^9/L
MPR = 7.7 %
MPV = 7.3 FL
PLT = 332 10^9/L
RBC = 6.75 10^12/L
RDWR = 13.2%
WBC =  6.3 10^9/L
Spotchem uitslag
MULTI:PANEL-V
BUN =  8.3 MMOL/L
GLu = 6.5 mmol/l
ALP =  84 IU/L 37C
T-PRo = 71 G/L
GPT = 82 IU/L 37C
Cre = 66 umo'/l
U/C = 126
Buikpalpatie en echo; er lijkt weer een grote lever te zitten!!
Advies: tweede lijn.

Ik vraag niet om advies, want dat moeten we zelf beslissen, dat kan niemand voor ons doen, maar moest het gewoon even kwijt.
Dan weet men ook waarom ik een tijdje afweziger zal zijn.
Natuurlijk zijn alle meningen en ideën gewoon welkom.
Laatst gewijzigd door Jolly op vr 16 apr 2010, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door connie63
#1542332
pff ikan me voor stellen dat je hier niet vrolijk van word
en het heel moeilijk is van wat je moet doen
ik wens je dan ook veel sterkte en wijsheid toe
en een dikken knuffel voor je kanjer  :-*
Door Truus
#1542334
Jeetje Jol wat een bericht  :(. Ik wens je veel sterkte en wijsheid in deze beslissing  :-*

Poeh zeg, ik zou het ook niet weten als ik er zo voor stond om een keuze te moeten maken.

Gezien de vorige operatie en de leeftijd plus de kans van slagen en terug komen van de tumor :-\............

Wat je ook beslist meis, het is de juiste beslissing van Chasey en voor jullie want je doet het vanuit je hart  :bigarmhug:
Door Nynke
#1542340
ach Jol  :'( :'( :'( wat een moeilijke tijd staat jullie te wachten  :'( :'( :'( ik wens jou en Peter heel veel sterkte alvast !!!

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Laatst gewijzigd door Nynke op za 06 mar 2010, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#1542342
[quote="*Dorothea*"]
Hè dat zijn berichten die je liever niet wil horen, sterkte Jol met het nemen van een beslissing.  :-*
[/quote]

kan je je licht even laten schijnen over de medische gegevens?
Mijn Da heeft het wel super uitgelegt hoor, maar is alles idd goed in proporties?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door