Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door choopy
#1541711
Heb vandaag een zeekduivelkarkas meegekregen.
Kan ik dat helemaal voeren of moet er eerst nog het een en ander verwijderd worden??

Ook weer een mooi zalmkarkas gekregen, vers van het mes, de visboer was hem net aan het fileren.
Door Lizzy
#1541714
Volgens mij kun je het helemaal voeren maar ik zou zelf even kijken of het erg hard is het graat. Lekker hoor, zo'n visboer!
Gebruikersavatar
Door choopy
#1541715
Zo, jij bent snel ;D
Is inderdaad een fijne visboer. Elke zaterdag loop ik er, na mn werk, er even langs of hij nog wat heeft liggen. De ene keer wel, de andere keer niet.

Ik moet die zeeduivel eens even goed bestuderen. Hij leek wel wat hard, maar er zit wel nog veel vlees aan.
De vis is inpricipe alleen voor Darky, de rest mot geen vis heel en Darky houdt wel van kauwen. Maar het moet natuurlijk nite te hard zijn.
Ik heb net een nieuwe wildschaar, zo eens kijken of ik er doorheen kom.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1541872
Nou, de zeeduivel ligt in de vriezer.
Met de wildschaar was er heel makkelijk doorheen te komen, ik heb alleen de kaak met tandjes er wel afgehaald. Vond ik zelf niet zo fijn.

Al met al woog die kop anderhalve kilo en een zalmkarkas van bijna 1 kg, dat allemaal voor nop. Dank je wel visboer!!
Gebruikersavatar
Door Asthor
#1541899
Ik heb bij mij afgelopen zaterdag ook 4 verse zalmkoppen gekregen van de visboer, voor nops! Is een weekje vriezen dan genoeg? Hij had hem net gefilleert, maar weet dus niet of zij de vissen eerst in de vriezer gehad hebben? Asthor heeft de hele tijd met zijn neus bijna in de zak gezeten En thuis moest ik uitijken dat hij hem niet van het aanrecht jatte....  :biggrin2:

Groet,
Sabine en poot Asthor  8)
Door Too
#1541923
Week in de vries is genoeg hoor, vis komt hier sowieso ingevroren aan.
Ik geef t eerste stukje zalm vaak al op de dag van aankoop.
Door Benjy en Misty
#1542405
Een lieve visboer inderdaad. Hier ook een lieve visboer. Ik vroeg hem of hij wat zalmkarkasjes had, de koppen eten ze hier niet. Nee, had hij niet maar ik kreeg wel een prachtige moot zal, gratis en voor niks maar wel eenmalig natuurlijk.  :)
Door Nadia
#1542563
Brrr, ben ooit eens zo'n beest tegen gekomen met duiken.. Ik moet er niet aan denken om zo'n lelijk ding aan mn hond te voeren.. Het zal vast goed en lekker zijn, maar mij niet gezien :)
Door Bennie
#1542831
Ik vind zeeduivel juist een van de lekkerste vissoorten om te eten :).
Door Nadia
#1542855
Ik geloof je meteen. Heb het nog nooit gehad. Maar ze zien er echt vies en eng uit!
Door Nadia
#1543680
Brr lekker bekkie hoor..
Choopy, heb je het al gevoerd?? Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het karkas uitziet!
Door Anne in Zweden
#1543697
Zeeduivel is mjam! Ik kocht hem in Spanje vaak op de markt en liet hem dan daar fileren, waarna ik het karkas meenam voor de honden. Zelfs onze puppelwup at toen ze een maand of zes was al zeeduivelruggengraat, geen enkel probleem!
Door Bennie
#1543986
Het smaakt eigenlijk vrij vlezig, zonder nadrukkelijke vissmaak.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door