Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#1539426
Is traumeel nou ook bruikbaar bij open wondjes en sneetjes?
Ik kom daar maar niet achter.
Door Nynke
#1539432
kun je het niet vinden via de zoekfunctie? en staat er niets op de verpakking?
Door Anna Penta
#1539440
Hoi Nynke, nee dat is het 'm juist. Ik lees in elk geval tegen zwellingen, kneuzingen, blauwe plekken, maar in een enkele ervaring lees ik dan ook weer dat de zwelling snel afnam en de wond dichtging. Maar of het nou ook alleen bij open wondjes kan worden gegeven? Sarah heeft een snee onder haar poot, een lastige plaats, waardoor ze niet kan lopen en wat lang duurt voordat het dicht is.
Door evenstar
#1539739
Ik denk het wel wan ik kreeg eens het advies van Hella Metjox om traumeel die dan wel in de ampullen zit te druppelen op een hotspot.
Door Borke
#1540513
evenstar schreef: Ik denk het wel wan ik kreeg eens het advies van Hella Metjox om traumeel die dan wel in de ampullen zit te druppelen op een hotspot.
Ik denk dat dat traumeel gel was, dat is iets anders.
Dat zou ik alleen liever niet in een open wond doen.
Door Anna Penta
#1540578
Borke schreef: Ik denk dat dat traumeel gel was, dat is iets anders.
Dat zou ik alleen liever niet in een open wond doen.
Nee geen gel, ik ken het en heb het ook van Hella gekregen voor Sarahs oogje. Het zijn ampullen met traumeel-vloeistof, werkt vele malen krachtiger dan tabletten. Je kunt het oraal geven of op de verwonding doen. Je kunt het alleen niet in de winkel kopen, slechts bij een (homeopatisch) dierenarts.
Door evenstar
#1540687
Dat je het ook in de ogen kunt druppelen dat vertelde ik maar niet maar ik heb dat advies ook gehad en het werkt super.
Ik heb een foto gemaakt hoe het er uit ziet voor mij is het echt een ehbo flesje en als je het in een 5ml spuitje doet redelijk lang houdbaar in de koelkast.
Afbeelding
Dit zijn de ampullen helaas heb ik het doosje niet meer en je kunt het op internet ook kopen.
Het wordt heel veel in de paardensport gebruikt tegenwoordig.
Wel een afbeelding van het echinacea doosje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1541140
In traumeel zit arnica en dat mag niet op open wondjes gebruikt worden. Maar in de Traumeel zit het natuurlijk wel in homeopathische vorm, dus dan kan het misschien wel. Ik doe het nooit. Ik kies dan eerder voor calendula of aanverwante zalven.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1541184
evenstar schreef: Dat je het ook in de ogen kunt druppelen dat vertelde ik maar niet maar ik heb dat advies ook gehad en het werkt super.
Ik heb een foto gemaakt hoe het er uit ziet voor mij is het echt een ehbo flesje en als je het in een 5ml spuitje doet redelijk lang houdbaar in de koelkast.
Afbeelding
Dit zijn de ampullen helaas heb ik het doosje niet meer en je kunt het op internet ook kopen.
Het wordt heel veel in de paardensport gebruikt tegenwoordig.
Wel een afbeelding van het echinacea doosje.
Afbeelding
Ampullen zijn doorgaans niet geconserveerd en moeten dus 24 uur na opening weggegooid worden.
Ik zou het absoluut niet in ogen of wonden gaan druppelen als het langer aangebroken is. ;)
Door Anna Penta
#1541214
Sanyo schreef: Ampullen zijn doorgaans niet geconserveerd en moeten dus 24 uur na opening weggegooid worden.
Ik zou het absoluut niet in ogen of wonden gaan druppelen als het langer aangebroken is. ;)
Er zal vast een verklaring zijn waarom dat juist bij traumeel wel kan. Ik bedoel, ze gaan toch geen 5 cc ampullen à 5 euro per ampul maken als je ze na een kleine hoeveelheid te hebben gebruikt moet weggooien? Ik heb het van een homeopatisch d.a. gekregen en die adviseerde het op te zuigen in een spuitje en er dan dagelijks een paar druppels van in het oog te doen. Dat heb ik gedaan, en is prima gegaan... Misschien zit er in de traumeel iets waardoor het langer houdbaar is dan 24 uur.
Door evenstar
#1541239
Ik dat advies ook gehad en geen problemen ondervonden met het bewaren.
De traumeel zit in een zoutoplossing en zout conserveerd ook.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door