Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bien
#1541045
Morgen wil ik onze 2 Schapendoezen, pup (12 weken) en volwassen (2 jaar), haring en pens geven als ontbijt.

Is dit een geschikte combinatie?
Of gaat dat verkeerd vallen bij twee honden die KVV krijgen, af en toe ei, yoghurt en een kippennek?

Graag even reactie. Bedankt!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1541064
Is dit beide nieuw? Zo ja, dan zou ik liever dit beide gedoseerd in combi geven met de kvv. Dus de hond 1 haring en de rest aa voer wat ze gewend zijn. Als je weet dat alles goed valt dan kun je de meeste dingen wel straffeloos combineren.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1541127
Zowel vette vis als pens zouden wat laxerend kunnen werken. (hoeft niet)
Ik zou inderdaad zoals Angelique ook zegt één van beide geven, al dan niet gecombineerd met kvv. Ligt er ook een beetje aan of ze een gevoelig maag/darmstelsel hebben.
Als je beide tegelijk geeft en het valt op de een of andere manier niet goed, dan weet je niet wat de boosdoener is geweest.
Mijn honden zijn ervaren barfers en krijgen rustige een hele maaltijd die bestaat uit alleen pens of alleen vis. De ontlasting is dan soms wat minder hard als normaal, maar op zich geen probleem.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door