Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bumper en Boedha
#154018
De hondjes hier zitten nu toch al wel een paar maandjes op vers, eerst op rodi toen op duck en nu op bibi (veel verschillende merken om te testen)
de Rodi vond ik zelf niet echt wat en ook te duur
Duck was goed
En nu Bibi is ook wel goed alhoewel ik het zelf erg vind stinken, maar goed daar wen ik wel aan
Nu was mijn vraag s'morgens haal ik het uit de vriezer en leg het in een metalen bak op het aanrecht zonder iets er overheen = is dat goed
En er komt vrij veel dooi vocht van af maar dat meng ik er altijd doorheen of kan ik dat beter weg gooien ??

En wat zou nu zometeen de volgende stap kunnen zijn om ze wat anders te geven, of is het verder goed zo
Het is niet mijn bedoeling om op barf over te gaan

Al vast bedankt !!!!
Door 202spots
#154058
[quote="Bumper en Boedha"]
De hondjes hier zitten nu toch al wel een paar maandjes op vers, eerst op rodi toen op duck en nu op bibi (veel verschillende merken om te testen)
de Rodi vond ik zelf niet echt wat en ook te duur
Duck was goed
En nu Bibi is ook wel goed alhoewel ik het zelf erg vind stinken, maar goed daar wen ik wel aan
Nu was mijn vraag s'morgens haal ik het uit de vriezer en leg het in een metalen bak op het aanrecht zonder iets er overheen = is dat goed
En er komt vrij veel dooi vocht van af maar dat meng ik er altijd doorheen of kan ik dat beter weg gooien ??

En wat zou nu zometeen de volgende stap kunnen zijn om ze wat anders te geven, of is het verder goed zo
Het is niet mijn bedoeling om op barf over te gaan
Al vast bedankt !!!!
[/quote]

Dat dooi vocht is waarschijnlijk blood en/of vlees sap,dus meng het maar gewoon door 't voer! ;)
Als je niet wil gaan barfen...wat bedoel je dan met de volgende stap?
Pens bij voeren? Kippen nek of vleugel erbij of inplaats van?
Door Audrina
#154085
Bibi is volledig voer en daarmee krijgt je hond alles binnen wat ie nodig heeft. Dus in principe is het goed zo en hoef je er niks bij te geven. Maar het is voor een hond ook wel eens lekker als ie een beetje afwisseling heeft en dan zou je hem dus zoals Dory zegt misschien pens, kippennek en / of kippenvleugel kunnen geven.
Gebruikersavatar
Door Binno
#154093
Bumper en Boedha schreef: Nu was mijn vraag s'morgens haal ik het uit de vriezer en leg het in een metalen bak op het aanrecht zonder iets er overheen = is dat goed
En er komt vrij veel dooi vocht van af maar dat meng ik er altijd doorheen of kan ik dat beter weg gooien ??
Wij halen het 's morgens uit de diepvries (Duck) maar leggen het in plastieken doosjes met een dekseltje erover, om het uitdrogen te vermijden en kunnen er ook geen vliegen aan... :-X Het vocht wordt er gewoon onderdoor gemengd.
En wat zou nu zometeen de volgende stap kunnen zijn om ze wat anders te geven, of is het verder goed zo
Het is niet mijn bedoeling om op barf over te gaan
Hier is het ook niet de bedoeling volledig te gaan Barfen.
Versvoer met een beetje Barf dus... ,vinden de honden heel erg leuk!Afbeelding
Wij geven ze alle dagen Duck en 's avonds krijgen ze dan nog een kippenvleugeltje (daar zijn we mee begonnen, knipten ze in het begin een beetje in...), stukje konijn, ribbetjes, vis of viskoppen, of één of ander vleesbeen om op te kluiven. Soms ook een halve kip ofzo. Binno vindt een rauw eitje ook heel lekker. Eigenlijk ben ik ook nog volop aan het uitproberen.
Maar je zou je honden evengoed gewoon op een compleet versvoer kunnen laten als je dat wilt. ;)
Door Ollie
#154208
Dat zijn complete voedings wat je geeft, dus dat is prima toch! Je kan ze ook nog eens een dag op pens zetten! Of een kippennekkie toe, dat vinden ze vaak ook heel lekker!

Om het vlees te ontdooien, hebben wij het in een afgeslotenbak in de magnetron staan zodat er geen vliegen bij kunnen komen!
Door Bumper en Boedha
#154211
Okeeeeeeeee bedankt !!!!!!!!!!!!!!!!

En ik bedoel inderdaad wat kun je nu doen voor afwisseling zonder op barf over te gaan, dus een dagje wat minder vers en dan een kippenek of vleugel
dan ga ik daar wat meer info over zoeken
Door Audrina
#154216
[quote="Bumper en Boedha"]

En ik bedoel inderdaad wat kun je nu doen voor afwisseling zonder op barf over te gaan, dus een dagje wat minder vers en dan een kippenek of vleugel[/quote]

Ja hoor, doe ik hier ook regelmatig. M'n honden krijgen 2 maaltijden op een dag en dan doe ik gewoon 1 maaltijd kvv en 1 maaltijd kippennekjes of vis o.i.d. Omdat ze ook kvv krijgen hoef je dus niet bang te zijn dat ze door die ene keer "iets anders" te eten van bepaalde stoffen niet genoeg binnen krijgen.
Door Francisca
#154232
Hoi,
Mika krijgt sinds 2 mnd kvv en gister heeft hij voor het eerst pens gehad. De volgende keer krijgt hij een kippenekje en dan een keer vis. En de pens is zeker voor hehaling vatbaar.
Suc6 ;)
Door diana
#154605
haha
ja leuk he dat je kan afwisselen
moet jeze hier zien kijken wanneer ze s,morgens een paar kippennekken krijgen .
jezal al hond mar zo ontbijten he .
ik moet ze s,morgens wel wat geven anders gaat mijn teef galspugen
en ik ben overdag na mijn werk altyd een hele poos met ze in het bos
de hoofdmaaltijd krijgen ze dan laat in de middag .
en daarna zijn ze moe en voldaan .
maar wanneer ik s,morgens eens een groentenhap gemaakt heb zie je ze kijken zio van ,
hey waar blijven de vleugels of de nekken
en ja, af en toe krijgen ook gewoon alleen wat biogarde meer niet
Door oetsie
#156720
Ook nog een vraagje van mij, hoe geven jullie pens? Gewoon een lap of uit een diepvriespakje (van rodi bijvoorbeeld)? Ik heb ooit eens een koeienpens gehaald bij de slager, heerlijk voor de honden maar een drama voor mij, er niet bij nagedacht hebben dat zo'n pens 8kg. weegt, daar ging ik met een vuilniszak complete koeienpens, en dan nog in stukken snijden, dat taaie vel, en in de vriezer proppen, wat een toestand. Maar heerlijk vonden ze het wel!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#156721
[quote="oetsie"]
Ook nog een vraagje van mij, hoe geven jullie pens? Gewoon een lap of uit een diepvriespakje (van rodi bijvoorbeeld)? Ik heb ooit eens een koeienpens gehaald bij de slager, heerlijk voor de honden maar een drama voor mij, er niet bij nagedacht hebben dat zo'n pens 8kg. weegt, daar ging ik met een vuilniszak complete koeienpens, en dan nog in stukken snijden, dat taaie vel, en in de vriezer proppen, wat een toestand. Maar heerlijk vonden ze het wel!
[/quote]
:D :D :DDaarom geef ik nog pakjes uit de vriezer ;). Ik wil ze wel eens penslappen geven, maar daar moet ik nog even de moed voor opbrengen, maar het lijkt me wel heel leuk om m'n honden zo'n lap te zien eten, dus eens.... :)
Door Lizzy
#156725
[quote="oetsie"]
Ook nog een vraagje van mij, hoe geven jullie pens? Gewoon een lap of uit een diepvriespakje (van rodi bijvoorbeeld)? Ik heb ooit eens een koeienpens gehaald bij de slager, heerlijk voor de honden maar een drama voor mij, er niet bij nagedacht hebben dat zo'n pens 8kg. weegt, daar ging ik met een vuilniszak complete koeienpens, en dan nog in stukken snijden, dat taaie vel, en in de vriezer proppen, wat een toestand. Maar heerlijk vonden ze het wel!
[/quote]

Ik vind pens nog het gemakkelijkst verwerken als het een klein tikkie bevroren is en dan knippen met een scherpe huishoudschaar. En ja, een lapje pens is vaak genieten voor de hondjes. En honden die er lekker aan rukken en sleuren (en niet zoals onze Brutus in 1 keer naar binnen laten glijden...): des te beter want lappen pens zijn ook goed voor de tanden/kiezen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#156746
[quote="Nitus"]
[quote="oetsie"]
Ook nog een vraagje van mij, hoe geven jullie pens? Gewoon een lap of uit een diepvriespakje (van rodi bijvoorbeeld)? Ik heb ooit eens een koeienpens gehaald bij de slager, heerlijk voor de honden maar een drama voor mij, er niet bij nagedacht hebben dat zo'n pens 8kg. weegt, daar ging ik met een vuilniszak complete koeienpens, en dan nog in stukken snijden, dat taaie vel, en in de vriezer proppen, wat een toestand. Maar heerlijk vonden ze het wel!
[/quote]
:D :D :DDaarom geef ik nog pakjes uit de vriezer ;). Ik wil ze wel eens penslappen geven, maar daar moet ik nog even de moed voor opbrengen, maar het lijkt me wel heel leuk om m'n honden zo'n lap te zien eten, dus eens.... :)
[/quote]

Is ook leuk, gewoon doen dus, is niet te vergelijken met gemalen pens. Met die lappen zijn ze in de regel ook nog een leuk poosje zoet. :D
Door alani
#156896
Je kunt ook afwisselen door verschillende smaken Bibi te gebruiken en dan als toetje idd een vleugeltje, ribbetje of af en toe een kluifbeen
Door evelyn02
#157094
[quote="oetsie"]
maar een drama voor mij, er niet bij nagedacht hebben dat zo'n pens 8kg. weegt, daar ging ik met een vuilniszak complete koeienpens, en dan nog in stukken snijden, dat taaie vel, en in de vriezer proppen, wat een toestand. Maar heerlijk vonden ze het wel!
[/quote]

Je kan ook lamspens proberen te krijgen (vaak bij de islamitische slagers), die wegen maar ongeveer een kilo per stuk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door