Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Souris
#1537645
Sinds een paar weken/maand staat onze herder op compleet rauw menu (staat in de lijst van menu's).
Maar echt bahbah wat laat die vieze stink winden gaaaatver niet normaal!
Ze heeft wel vaker zo'n fase en dat gaat met vlagen en gaat gewoon weer over maar nu is het al een hele tijd dus sinds het alle dagen barf-menu.
Alle vleessoorten die ze nu krijgt heeft ze altijd al eens gehad en leverde geen problemen op alleen de groente is eigenlijk helemaal niet, zou dit vieze stinken van de groente kunnen zijn? Het is niet meer of minder als ze orgaan of spiervlees heeft gehad. Bij kip is het iig het aller ergst en dat ben ik momenteel aan het minimaliseren maw dat krijgt ze niet meer.
Wat betekent dit precies en wat kan dit veroorzaken? Winden laten betekent dat de bacterien in de darm hard bezig zijn en zo gassen vormen of iets anders? Is dit een slecht teken? Ontlasting is meestal goed maar kan dus ook heeeeel erg vies stinken!
#1537711
Kan omschakelen zijn. Ook de darmflora wordt anders bij vers voeren.
Ik weet niet wat je in je groentemix mikt maar ook daar kan natuurlijk iets bijzitten dat gassend werkt  :P
En geitenribben zijn berucht .....
Door Souris
#1537728
Ik dacht eigenlijk ook dat het door het omschakelen kwam, ze heeft daar wel wat tijd voor nodig.
Groente mix is nu witlof spruitjes komkommer courget en boontje. Boontjes en spruitjes zijn zeker berucht...?
Geitenrib heeft ze nog niet gehad.
Door Nynke
#1537751
ik geloof dat er gerekend wordt dat elk jaar brokken eten betekent dat het een maand lang ontgiften is. Hoe lang heeft je hond brokken gegeten?

Het zou mij niets verbazen als het inderdaad ontgiften is  :-X :-X
Door Souris
#1538107
Sinds november 2008 staat ze op KVV (daarvoor maar liefst 7 jaar brok) en sinds februari 2010 op compeet BARF dieet.
Lijkt me ook ontgifting maar had dat eigenlijk niet meer zo verwacht van KVV naar compleet vers, tussendoor kregen ze nl al een paar dagen barf ipv KVV.
Wacht gewoon even af want inderdaad nu ik terugdenk was met KVV ook doffe ellende in het begin.... STINKEN  :yucky:
Door Lizzy
#1538158
Ik zie en hoor het vaker hoor, honden die toch gaan ontgiften als ze van KVV naar BARF gaan. En daarnaast zou je de darmflora kunnen ondersteunen met probiotica. Naast geitenribben zijn rauwe eieren ook berucht!
Door Kiba
#1538197
Haha mijn herder laat ook verschrikkelijke winden. Hij zit nu een jaar op rauw voer en ongeveer 3 maanden op volledig barf. Maar inderdaad na een rauw ei, groente, lam oid kan ik hier de hele dag wel met een knijper op m;n neus lopen.
Tjsa, hij heeft nooit zo'n goed darmstelsel gehad dus daar zal het bij hem mee te maken hebben. Maar pfieuw ik weet hoe het ruikt...
Door Sietie
#1538536
ik ken mensen waarvan de honden enorm stinken van kip... hier stinken ze vooral na rauwe eieren, je ruikt dan letterlijk de eierlucht in de winden ::) en veel koolsoorten in de groente mix geeft ook van die overheerlijke luchten ::)
#1540668
Eddy heeft er tot aan zijn dood veel last van gehad. Hij was bijna 9 jaar en stond op het moment van zijn dood 7 maanden op KVV, KVV/BARF en de laatste 2 maanden volledig op BARF

Benjy heeft eigenlijk helemaal nergens last van. Hij is 2 ½ jaar en staat vanaf mei 2009 eveneens op KVV, KVV/BARF en vanaf november 2009 volledig op BARF

Misty is gekomen als brokkenhondje, vandaag precies 1 maand geleden. We hebben haar de eerste 3 dagen even op brok laten staan. Telkens wanneer ze ontlasting had liet ze kort ervoor windjes die behoorlijk stonken. Na die 3 dagen kreeg ze telkes een maaltijd KVV erbij. Nu 4 weken verder staat ze volledig op BARF en de windjes zijn zo goed als verdwenen.

Ik denk dus dat het per hond heel erg verschilt. De een kan meer verdragen dan de ander en niet elke hond is even gevoelig.
Door Souris
#1555934
Toch nog even op terug komen....

Het is namelijk OVER :D ;D
Viel toch echt onder het kopje ontgiften, zo nu en dan ruften ze er natuurlijk nog wel eens op los maar die ranzige put-lucht is verdwenen!
Helemaal nergens meer last van, mooi spul toch dat rauwe vlees!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door