Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Deesje
#1540390
ik heb iemand beloofd hier even naar te zoeken maar kom niet echt verder....

casus: haar hond moet extra visolie krijgen.. nu krijgt ie 2x daags 2 tabletjes (als ik me niet vergis) van 1000mg visolie (nmlhealth)

ik ben zelf altijd voor het opvangen in de voeding en we hadden een discussie of een vette-vis-dag in de week niet beter was dan die capsules.. het is allemaal visolie in gelatine.. iets warm maken en de olie eruit doen vind ik dan nog de beste oplossing maar dan blijft er weer een boel achter en kun je nooit goed 'doseren'

maar mijn vraag was dus uiteindelijk, weet iemand de hoeveelheid 'vet' die er in de zalm zit.. hoeveel mg per kg 'zalmolie' voer je als je zalm geeft... ik dacht dat ik ooit een website gezien heb maar kan het niet zo snel terug vinden..
Door Lizzy
#1540573
Een keer per week vette vis staat meestal niet in verhouding tot het meerdere keren per week geven van visolie. Je moet eigenlijk naar het hele menu kijken en kijken hoe de verhouding omega 3 versus omega 6 ligt. Voer je veel kip, weinig/geen groenten, geen vette vis, geen vlees afkomstige van wilde dieren, geen algen, etc., dan kun je het best visolie geven. Voer je groenten, 1 of 2 keer per week vette vis, biologische eieren, rauwe noten, algen, wild, etc., dan hoef je geen visolie te geven. Tenzij je hond extra visolie heeft vanwege gewrichtsproblemen of huidproblemen. Dan kan extra visolie bijvoeren weer wel nuttig zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door