Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nathalie.
#1540162
De DA-assistente belde net met de uitslag van het urine onderzoek van Vixinn (Duitse Herder teef van ruim 11,5 jaar oud). De laatste paar dagen moest ze wat eerder en vaker plassen als normaal en vond ik haar een beetje hangerig voor haar doen.
Er is struviet gevonden in de urine en de PH waarde is 7,8.  Ze vond dit vrij hoog voor een hond die vers vlees eet.
Vixinn krijgt voornamelijk KVV en dan verschillende merken (kivo, Huntershome, smuldier, de mix van Herby, AHV en net wat ik verder tegenkom). Dit vul ik aan met wat barf dingetjes, biogarde fruit en groente).
De assistente geeft gelukkig zelf ook vlees en ik word morgen gebeld door de DA die geen tegenstander is van vers (hij is ook homeopaat). Ze gaf al aan dat er meestal en brok geadviseerd wordt maar ze wel begreep dat ik dat niet ging voeren.
Heb al gelezen over Vit-C, cranberry en appelazijn. Deze laatste 2 heb ik in huis en heeft ze door haar eten gehad.
Zal in ieder geval van die test strips gaan kopen.
Graag zou ik willen weten wat ik nu verder kan doen.
Door Mevroi Kruim
#1540198
In ieder geval zorgen dat ze veel drinkt. Dus scheutje melk door het drinkwater, plons water over de kvv, dat scheelt vaak al behoorlijk, lekker doorspoelen.
En verder zou ik granen uit het menu halen. Vaak zit er iets van rijst oid in de kvv, die varianten zou ik niet voeren.
Door Lizzy
#1540572
Meestal is er sprake van een blaasontsteking. Door de bacterieen, stijgt de pH waarde van de urine. En daardoor ontstaat er struviet. De urine moet dus aangezuurd worden en de kans is groot dat er een antibiotica aan te pas moet komen om de blaasontsteking te bestrijden.
Door Nathalie.
#1541093
De Da heeft vanmiddag gebeld. Er was inderdaad toch sprake van een blaasontsteking.
Ik heb homeopatische druppels gekregen. We proberen het eerst zo. Als het maandag niet beter gaat dan krijgt ze toch een ab kuurtje.

Welke kvv 's zijn beter om te geven?
Door Lizzy
#1542427
Ik vind zelf Bibi bij blaasgruis heel goed maar dan alleen de natuurmix. Het bevat niet teveel bot, alleen kippenbot, geen premix, veel (orgaan)vlees en weinig granen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door