Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#1539094
Ivm steeds terug kerende diarree wil ik naast de Probotica die ik nu een week geef Psylliumvezels gaan geven. Ik heb begrepen dat deze bij het Kruidvat te koop zijn? Hoeveel geef ik dan aan een hond van 14 kg?
Door Butch
#1539486
geen flauw idee, ik denk dat je de menselijke dosering maar een beetje aan moet houden en dat staat vast op de verpakking. Ik gebruik zelf okugest als het een keer nodig is, dat werkt prima.

Waarom is hij eigenlijk zo vreselijk aan de diaree? Misschien moet je eerst de oorzaak proberen te achterhalen, maar daar zal je vast al heel erg mee bezig zijn...
Succes!
Door rheawithpixels
#1539490
Wij hebben ook een periode gehad van diaree en pillen van de DA hier hielpen voor geen meter, want hij zei er toen ook al bij dat hij twijfels had over de werking  :-X

Maar goed, gelukkig wonen er kennissen van me bij de Belgische grens en daar hebben ze Aescotrim 480 MG/250 bij hun DA in Terneuzen.
Meestal zijn 2 pillen al genoeg om de boel te stoppen en die van ons knappen er zichtbaar van op. Ik heb het middel al eens proberen te vinden via internet, maar kon geen webshop vinden die het verkoopt. Het wordt in Belgie geproduceerd geloof ik. Maar Orkugest hielp ook niet en je wordt er soms moedeloos van. Achteraf hebben we nu wel de oorzaak achterhaald wat die diaree veroorzaakte (graan/rijstallergie) Weet niet wat jij je Woef voert?
Door Butch
#1539492
Oké, ik heb net even je oude verhalen gelezen, je bent dus idd al heel lang bezig, sorry!  :-[

Ik wens je heel veel succes, maar ik ben bang dat ik je niet echt verder kan helpen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1539530
rheawithpixels schreef: Wij hebben ook een periode gehad van diaree en pillen van de DA hier hielpen voor geen meter, want hij zei er toen ook al bij dat hij twijfels had over de werking  :-X

Maar goed, gelukkig wonen er kennissen van me bij de Belgische grens en daar hebben ze Aescotrim 480 MG/250 bij hun DA in Terneuzen.
Meestal zijn 2 pillen al genoeg om de boel te stoppen en die van ons knappen er zichtbaar van op. Ik heb het middel al eens proberen te vinden via internet, maar kon geen webshop vinden die het verkoopt. Het wordt in Belgie geproduceerd geloof ik. Maar Orkugest hielp ook niet en je wordt er soms moedeloos van. Achteraf hebben we nu wel de oorzaak achterhaald wat die diaree veroorzaakte (graan/rijstallergie) Weet niet wat jij je Woef voert?
Aescotrim is een antibioticum. Gelukkig kun je die niet via internet krijgen
Door geer
#1539534
Jantina schreef: Ivm steeds terug kerende diarree wil ik naast de Probotica die ik nu een week geef Psylliumvezels gaan geven. Ik heb begrepen dat deze bij het Kruidvat te koop zijn? Hoeveel geef ik dan aan een hond van 14 kg?
Dat ligt er een beetje aan wat voor vezels je hebt. Sommige merken gebruiken de hele zaden, anderen alleen de vliesjes... ik weet niet of dat humaan ook geldt. Bij die laatste hoef je minder te geven. Ik gebruik zelf de Psyllium van de Groene Os (voor dieren) tegen zwangerschapsongemakken en doe een schepje door mijn jus. Als de dames aan de race zijn doe ik iets van een schep over het voer. Wel genoeg water blijven aanbieden!
Door Jantina
#1539538
Hey Tannetje, weet jij het niet voor mij? het gaat om Bas, de Petit... Had je vorige week al gebelt ivm die Probiotica en toen gaf je aan dat ik evt die Psylliumvezels ook nog kon proberen (wilde je alleen niet weer lastig vallen, maar nu je hier toch reageert vraag ik het toch...)
Door Jantina
#1539547
De anderen ook bedankt voor de reacties. De oorzaak is zoals alles bij ons beestje onbekend. Het zal met zijn afwijkende immuunsysteem te maken hebben hoor. Zijn klacht is verplaatst van maag/lever naar zijn darmen. Het wordt al homeopatisch behandeld maar ik heb zo het vermoeden dat het niet met 'ziek' zijn te maken heeft (vanwege zijn hypervrolijke en gezellige, onveranderde gedrag), maar met een gebrek aan iets. Als ik hem mee neem naam stal zoals gisterenavond vreet hij plukken kuilgras, daar kan een paard niet tegen op. Hij mag dus ook bijna niet mee nu... Heb echt hele proppen uit zijn bek getrokken, niet zomaar een spriet. Bizar gewoon! Terwijl hij naar gras niet taalt, dat vind ik vreemd. Ook mest is zijn lust en leven. Ik wil het niet hebben, want ik niet van alle paarden wat ze eten en wanneer ze een wormkuur gehad hebben, maar ik houd niet alles tegen helaas. Wat resulteerde in een nachtelijke uitlaatbeurt om 2 uur (het breekt echt op inmiddels) maar met 3 redelijk normale drollen. (vrouwtje liep dus vannacht in pyamabroek hyper de pieper over straat, omdat ik een drolletje gezien had  :D) En dat is dus iedere keer, hij knapt wat op van mest (bacterien en vezels dus!). Vandaar mijn idee om naast de probiotica die Psyllium te proberen.
Door Jantina
#1539553
Ik kopieer even een stukje uit mijn topic in 'medisch', dit ging dus over dinsdag. Misschien dat jullie hier ook nog een idee bij hebben. Waarom reageert zo 'raar' op zijn eigen geur???
"Nou gisteren weer een water-diarree dag. Wat heeft dat beest toch? Wordt er moedeloos van inmiddels. Dit is nu al 2 maanden aan de gang.  Geen bacterien en geen parasieten in de ontlasting (bij Het Woud laten onderzoeken en zijn ontlasting was super schoon. Terwijl zijn laatse ontworm behandeling een jaar geleden is)), dus ja, dan ga ik hem toch ook niet met antibiotica of wat dan ook behandelen? Het gaat zo: Hij wordt opeens wakker in zijn mand-ruikt aan zijn poepgaatje- staat op en wil naar buiten. Daar duurt het rustig nog een 500m eer hij echt gaat zitten (plast eerst nog wat op z'n gemak) en er een 50 ml diarree uit komt. Of alleen slijm. Of alleen 'helder' water en zeer veel windjes. Hij blijft daarna lang zitten pompen en dan rent 'ie als een bezetene weg. Hij ruikt veel aan z'n poepgaatje en ook op de plekken waar hij met z'n kontje heeft gelegen kan hij terug gaan om dat uitgebreid te besnuffelen. Net alsof het voor hem niet als 'eigen' ruikt, heel raar. Hij heeft geen volle anaalklieren oid. Voor de nacht geef ik hem een verdunning van Podophillum en Pulsatilla (homeopatisch, via onze homeopatische arts). Meestal komen we de nacht op die manier wel door. 's Ochtend is het poepje altijd klein en heel verschillend van samenstelling. Hij wil verder geen gras eten oid. Kan ook niet zeggen dat hij erg vermagerd en in zijn gedrag merken we helemaal niets. Rarara wat is dit toch!!!???"
Door rheawithpixels
#1539643
Hitam schreef: Aescotrim is een antibioticum. Gelukkig kun je die niet via internet krijgen
Nee, maar als ik van mijn eigen DA troep mee krijg waar ik niks aan heb is het toch wel erg handig dat ik goed werkende spullen kan verkrijgen
Door tieneke
#1539717
rheawithpixels schreef: Nee, maar als ik van mijn eigen DA troep mee krijg waar ik niks aan heb is het toch wel erg handig dat ik goed werkende spullen kan verkrijgen
Deze lapmiddellen zijn vaak maar een tijdelijke oplossing weet ik uit ervaring met onze vorige Leo.
Buiten dat de darmflora finaal naar de filistijnen gaat.
Door Jantina
#1539882
Potver, net op pad geweest. Kruidvat heeft ze niet en de apotheek had alleen zakjes met zoetstof erin. Welk merk hebben jullie en waar is dat te koop?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door