Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door deja
#1533959
Ik heb al in een eerder topic geschreven dat poes Zoey van midden febr. tot het najaar een kale buik en borst kreeg en dan aan de prednison moet om erger te voorkomen.
Ben in augustus verleden jaar gaan barfen met allebei mijn katten ging niet echt van een leien dakje maar mag toch niet mopperen zijn inmiddels ong. zes en halve maand op barf geen kvv.
Orgaan gaat nog steed slecht, maar brokjes en blikjes hebben ze nooit meer gehad, dus vind mezelf best een doorzetter.
Het ging vanaf het barfen weer beter met de vacht van Zoey dus ben in aug.verleden jaar gestopt met prednison.
Nu februari begint het feest weer haar buik is wel de hele winter kaal gebleven maar voor de rest zat ze prachtig in haar vacht en nu nog, maar nu gaat de onderkant van haar staart uitvallen is al voor ong. 8 cm. kaal.
Dit is nog nooit eerder gebeurt de kaalheid trok altijd naar boven en dan de flanken in.
Binnenkant achterpoten zijn ook aan het kaal worden, ik dacht nu ze barft blijft het wel uit maar nee dus.
Wil toch nog even wachten met prednison wie heeft advies, heb haar op vlooien gecontroleerd maar niets.
Wie kan mij helpen om dit te stoppen, ze krijgt al 10 jaar de hele zomer prednison wil het niet meer geven.
Door Too
#1534078
Ik vind je sowieso een doorzettende 'barf-moeder'  :-*
Je bent al zo lang aan t tobben met symptoombestrijding hoe sta je tegenover bioresonantie en een holistische da
Voor mij zou dat na zolang worstelen en voeding aanpassen de volgende stap zijn

Sterkte met de blote delen!
Door Too
#1534093
Andere optie  [k heb even je profiel begluurd  ;)]  zou je met Heiloo kunnen overleggen, uit alle verhalen begrijp ik dat ze waar mogelijk verder kijken/denken dan de gemiddelde da
Door deja
#1534551
Ja daar heb ik ook al aan gedacht second opinion mijn eigen dierenarts zegt daar is gewoon niets anders voor dan prednison.
Ik kom met de honden ook al meer en meer bij Erwin Deja osteophatie  behandelingen en ze loopt niet meer mank prikje enz. Dus ga nu ook maar afspraak maken voor Zoey.
Door deja
#1539086
Ik ben vanmiddag bij Erwin geweest en wat is het? Het is hormonale kaalheid komt door de sterilisatie ze maakt geen oestrogeen meer aan in de winter trouwens wel en niemand kan vertellen waardoor het een periode in het jaar is.
Mij is 9 á 10 jaar geleden verteld dat het een allergie was en dat ik maar met prednison aan de gang moest.
De poes heeft bijna 10 jaar voor niets aan de prednison gezeten, was dus helemaal niet nodig deed ook niets.
Hormale kaalheid is zonder jeuk, en systematsch dus allebei de kanten gelijk   en kaal.
Allergische kaalheid is niet systematisch, jeuk en huid kapot.
Het toedienen van bioflavonoïden kan helpen maar komt op ong. 50 euro per 3 maanden, de kat zelf is niet ziek heeft er verder helemaal geen last van dus dan maar wat minder mooi.
Ik ben in ieder geval blij dat zij geen prednison meer hoeft te slikken.
Hij zij ook nog iets van donker rode vruchten of sap er van dus rodebessensap of blauwebessensap daar schijnt ook iets in te zitten wat mogelijk kan werken, ik ga dat proberen wel biologisch zij hij.
Door deja
#1539273
Ja maar dat wist ik wel ze heeft nooit ergens last van gehad is alleen kaal niet helemaal hoor  aan de bovenkant zie je niets de binnenkant dijen en haar buik tussen haar achterpoten en haar aanzet staart aan de onderkant maar dat kan je goed zien is vreemd gezicht maar ga aan de gang met donkere vruchtensapjes uit reformzaak nee heb ik ja kan ik krijgen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door