Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1538168
Na vandaag gaat Misty volledig op BARF. De KVV voor haar is zo goed als op en nu het zover is maar ik me toch wel zorgen want... wat kan en mag ze met haar 23 weken nu wel en niet eten?

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 433.0.html

Hier het menu wat ze samen met Benjy zal gaan krijgen. Ze heeft al probleemloos kwartel, eend, kippenkarkas en nekken en fazant gehad. De fazant duurde wel wat langer, was een stuk van 300 gr

Ik twijfel over de kalkoennekken (die zouden toch vrij hard zijn?), de konijnenkopjes/karkas en de krokodil.

Zou ik dit kunnen geven? Of toch vervangen voor iets anders? :-\

Alvast bedankt!
Door Lizzy
#1538171
Benjy en Misty schreef: Na vandaag gaat Misty volledig op BARF. De KVV voor haar is zo goed als op en nu het zover is maar ik me toch wel zorgen want... wat kan en mag ze met haar 23 weken nu wel en niet eten?

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 433.0.html

Hier het menu wat ze samen met Benjy zal gaan krijgen. Ze heeft al probleemloos kwartel, eend, kippenkarkas en nekken en fazant gehad. De fazant duurde wel wat langer, was een stuk van 300 gr

Ik twijfel over de kalkoennekken (die zouden toch vrij hard zijn?), de konijnenkopjes/karkas en de krokodil.

Zou ik dit kunnen geven? Of toch vervangen voor iets anders? :-\

Alvast bedankt!
Ze is dus bijna een half jaar oud? Ik zou langzamerhand toch hardere vleesbotten durven te introduceren. Kalkoennek moet kunnen. Houd haar alleen wel goed in de gaten want kalkoennek is niet zo zeer hard als wel dat je er van die mafkezen bij hebt (ik heb er zo een, Brutus) die zo'n nek in 1 keer naar binnen probeert te werken. Konijnenkop en karkas kan prima (dat geef ik al veel eerder). Krokodilkarkas ken ik niet dus dat weet ik niet.
Door Benjy en Misty
#1538173
Dank je wel! Ze is inderdaad bijna 6 maanden. De krokodil lijkt me vrij hard, Benjy had er vooral in het begin moeite mee dus dan laat ik die maar even achterwege.
Door mettrop
#1538598
sorry dat ik ff off topic ben, maar waar haal je in vredesnaam krokodil??
lijkt mij dat dat toch niet heel veel geslacht wordt hier ( of dat het op het natuurlijke menu van een hond zou staan, andersom wel ;) )

wilco
Door Nadia
#1538642
Konijnenkop zou ik nog niet durven denk ik.. Ik vind het vrij hard en het is klein het past in de bek.. Dus wellicht dat het mis kan gaan..
Gebruikersavatar
Door choopy
#1538835
Nadia schreef: Konijnenkop zou ik nog niet durven denk ik.. Ik vind het vrij hard en het is klein het past in de bek.. Dus wellicht dat het mis kan gaan..
Mijn pups aten dat met 11 weken al, die hadden er totaal geen moeite mee.
Ze waren er wel effies mee zoet, dat wel.
Door Lizzy
#1538838
Nadia schreef: Konijnenkop zou ik nog niet durven denk ik.. Ik vind het vrij hard en het is klein het past in de bek.. Dus wellicht dat het mis kan gaan..
Hier at Linga ook al als kleine pup konijnkop hoor. Maar die koppen waren ook zo klein niet. Ze had er wel even een kluifje aan en vond het helemaal geweldig!
Door Benjy en Misty
#1538973
mettrop schreef: sorry dat ik ff off topic ben, maar waar haal je in vredesnaam krokodil??
lijkt mij dat dat toch niet heel veel geslacht wordt hier ( of dat het op het natuurlijke menu van een hond zou staan, andersom wel ;) )

wilco
;D ;D ;D die vraag kreeg ik eerder al. Ik heb ze destijds met nog een aantal zuiderlingen via nova (Miet) gekregen. Het is echt een prachtig karkas! Loont zich zeker weer de moeite!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door