Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Esther Q
#1536946
Radja vindt het erg vervelend om haar nagels te laten knippen en ik heb een keer mis geknipt. Het knippen gaat wel steeds beter, maar laatste keer heb ik alleen heel kleine puntjes gedaan om zeker niet verkeerd te knippen. Maar daardoor moet al vrij snel weer knippen. Kan ik ergens toch aan zien tot hoever ik kan knippen?
Door Anthraciet
#1536952
Ja, dat is altijd moeilijk met donkere nagels :-\
Misschien kan je er een lamp achter houden zodat het toch iets doorschijnt? (hangt van de dikte van de nagel af natuurlijk....)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1536954
Soms, als er toch niet al teveel pigment in de nagel zit kun je iets zien als je de nagel tegen het (lamp)licht houd. Als de nagel al wat langer wordt dan gaat het "veilige" gedeelte aan de achterkant open staan en kun je dat deel eraf knippen. Is dat beide niet het geval dan blijft het vaak een klein puntje knippen en dat op hoop van zegen. Wel met het gegeven dat in de meeste gevallen de nagels een evenredig deel kunnen missen, dus heb je de eerste goed, dan gaat de rest wat je op dezelfde lengte knipt ook wel goed. Vijlen/dremelen is geen optie?
Gebruikersavatar
Door pike
#1536969
Ik houd een zaklantaarn achter de nagel, en heb bij toeval gemerkt dat wanneer de nagels nat zijn (na een wandeling in de regen), ze beter doorschijnen dan wanneer ze droog zijn. Dus tegenwoordig houd ik de voeten eerst even in een bakje water voor ik ga knippen.  ;)
Door Esther Q
#1537007
He, nooit aan gedacht een lamp! Ik ga het proberen. Veilen/drempelen, ik heb er geen ervaring mee. Radja heeft geen geduld. Ze trekt haar poten weg en vindt het heel vervelend als ik aan haar nagels zit. Ik vermoed dat veilen/drempelen een stuk langer duurt dan knippen :-\
Door Lizzy
#1538169
Dremelen!



Het gaat inmiddels al stukke beter dan op het filmpje. Ze is nog steeds niet echt blij maar als Leo er naast zit met een bak koekjes, gaat het heel goed. En nul kans dat je dus in het leven knipt. Brutus heeft allemaal zwarte nagels.
Door lidija
#1538370
Lizzy schreef: Dremelen!



Het gaat inmiddels al stukke beter dan op het filmpje. Ze is nog steeds niet echt blij maar als Leo er naast zit met een bak koekjes, gaat het heel goed. En nul kans dat je dus in het leven knipt. Brutus heeft allemaal zwarte nagels.
Met de dremel kun je toch ook te veel afslijpen?
Door Lizzy
#1538461
lidija schreef: Met de dremel kun je toch ook te veel afslijpen?
Nou, alles kan natuurlijk. Maar, mijn ervaring is als volgt. Je drempelt en je let goed op je hond. Op het moment dat ze hun poot echt terugtrekken met een koppie van  ???, moet je niet meer verder dremelen. Doe je dat wel, geven ze een piep. En zelfs dan zit je dus nog niet in het leven. Maar dan wordt het dus al wel gevoelig. Je moet het dus wel echt gortig maken en totaaaaal niet op de signalen van je hond letten, wil je het leven in gaan.
Door Lizzy
#1538477
Souris schreef: Goh ben eigenlijk verbaasd dat dit uberhaupt nodig is :confused1: Slijten die nagels dan niet hard genoeg? :-[
Brutus zijn nagels heb ik nooit hoeven doen, maar die moet ik dremelen sinds hij een dagje ouder is. Hij loopt nu weinig. En bovendien loopt hij raar, waardoor sommige nagels niet afslijten. Hij is bijna 14. Pinkel heeft spreid-tenen. Sinds zij wat ouder wordt, slijten ze ook niet meer zo goed. Ik denk dat ze iets verder door haar spreidtenen is gezakt. Linga moet vanaf pup al. Haar nagels slijten niet. Ondanks dat zij prachtige sterke katvoeten heeft. Nou moet ik er wel bij zeggen......... Ik haat lange nagels. Ik ben echt frantic, als het daar op aan komt. Nagels van honden moeten kort. Zo kort mogelijk. Ik vind van de meeste honden de nagels ronduit te lang.

Dit is Brutus trouwens: Die vindt het echt totaal wel best (let niet op mijn stem hoor, ieks!).
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#1538564
Ik heb begrepen dat je met dremelen door de hitte / snelheid van de kop het eventuele leven dicht schroeit?!
Heb het niet uitgeprobeerd maar dat stond op een amerikaanse site...
Door Souris
#1538582
Haha geweldige instructie video! Gat in de markt manicure aan huis.... ;D of via TellSell
Mooi om te zien hoe hij het zo laat gebeuren Linga laat idd nog wel erg veel stress singnalen zien, maar dat is al lang geleden natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1538678
Souris schreef: Goh ben eigenlijk verbaasd dat dit uberhaupt nodig is :confused1: Slijten die nagels dan niet hard genoeg? :-[
Ik knip hier de nagels elke paar weken wel bij.
Maar ik moet zeggen, dat ik net als Lizzy niet van lange nagels bij honden hou...
We lopen het meeste over onverharde grond in het bos en zo, en daardoor slijt het kennelijk niet af.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door