Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1537808
Weten jullie een goede machine oid om vlees en karkassen te malen /mixen?
Bubba kan niet goed kauwen
Door Lizzy
#1538494
BubbaBling schreef: Weten jullie een goede machine oid om vlees en karkassen te malen /mixen?
Bubba kan niet goed kauwen
Als je echt veel moet malen, dan loont het wel de moeite om een goede vleesmolen te kopen. Een handmolen is dan erg veel werk/zwaar. En veel gehaktmolens (zeker de goedkope) branden makkelijk door op wat harde botten zoals kalkoennek. Op eendennnek, kippennek en vlees valt dat wel weer erg mee. Ik heb een behoorlijk zware vleesmolen die een doorbrandbeveiliging heeft.

Deze.
Afbeelding
Maar die was dus rond de 500 euro ( :o).

(en dan te bedenken dat ik nooit meer wat maal. Maar, als ik een nestje ga fokken, zal ik 'm best gaan gebruiken. Hoop ik :biggrin2:).
Door BubbaBling
#1538507
Woow hahaha, neeh das een beetje teveel van het goede.
Ik hoef alleen maar mals vlees te malen en af en toe een kippennek.
Door Nynke
#1538520
BubbaBling schreef: Woow hahaha, neeh das een beetje teveel van het goede.
Ik hoef alleen maar mals vlees te malen en af en toe een kippennek.
dan kun je best eens zoeken op marktplaats naar een vleesmolen  :) :) :)
Door Sietie
#1538528
Lizzy schreef: Als je echt veel moet malen, dan loont het wel de moeite om een goede vleesmolen te kopen. Een handmolen is dan erg veel werk/zwaar. En veel gehaktmolens (zeker de goedkope) branden makkelijk door op wat harde botten zoals kalkoennek. Op eendennnek, kippennek en vlees valt dat wel weer erg mee. Ik heb een behoorlijk zware vleesmolen die een doorbrandbeveiliging heeft.

Deze.
Afbeelding
Maar die was dus rond de 500 euro ( :o).

(en dan te bedenken dat ik nooit meer wat maal. Maar, als ik een nestje ga fokken, zal ik 'm best gaan gebruiken. Hoop ik :biggrin2:).
die ga je vast gebruiken als je een nestje hebt! ;) ik geef de pupkopers ook altijd zon 5 kilo gemalen barf mee dan kunnen ze eerst even vooruit en als je dan een stuk of 10 pups hebt.....dan snap je wat ik bedoel :D Ik doe dit ook met opzet zodat de pupkopers kunnen zien hoe lekker de pups eten van vlees en hoe weinig drolletjes dat ze produceren ;D
Door MirandaK
#1538694
Ik ben toch ook wel even benieuwd: hoeveel vermogen heeft die vleesmolen van jou dan Lizzy?

Want als ik de grote botten zou kunnen malen, dan nemen voor mij (althans de honden) de mogelijkheden voor barf ook weer toe! Ben namelijk gelijk op marktplaats aan het kijken, maar er staat best veel en waar let je dan op?
Door Lizzy
#1538708
MirandaK schreef: Ik ben toch ook wel even benieuwd: hoeveel vermogen heeft die vleesmolen van jou dan Lizzy?

Want als ik de grote botten zou kunnen malen, dan nemen voor mij (althans de honden) de mogelijkheden voor barf ook weer toe! Ben namelijk gelijk op marktplaats aan het kijken, maar er staat best veel en waar let je dan op?
Oh nee, met die molen van mij kun je geen grote botten malen. Alleen van gevogelte. Als je grote botten wilt malen, moet je een professionele molen en die zijn echt niet te betalen!
Door mettrop
#1538717
Sietie schreef: die ga je vast gebruiken als je een nestje hebt! ;) ik geef de pupkopers ook altijd zon 5 kilo gemalen barf mee dan kunnen ze eerst even vooruit en als je dan een stuk of 10 pups hebt.....dan snap je wat ik bedoel :D Ik doe dit ook met opzet zodat de pupkopers kunnen zien hoe lekker de pups eten van vlees en hoe weinig drolletjes dat ze produceren ;D

jammer dat niet alle fokkers dat doen!
ik heb trouwens van de 15 kg zak brok die ik heb meegekregen nog zo'n 12 kg over, sinds ik harry voor t eerst vlees heb gegeven, heeft ie geen brok meer gezien!

oh ja, sietie:
ik heb je raad ter harte genomen en inmiddels kippenekken, eendenekken, hazevlees,eendevlees en hertevlees besteld, ga ik vrijdag ophalen en maar es kijken hoe ie het doet!

groeten
wilco
Door Boez
#1538927
mettrop schreef:
jammer dat niet alle fokkers dat doen!
Jammer dat niet iedereen vers voert ;)
Door Linda & Kay
#1539093
Wij hebben voor het malen van barfmaaltjes voor de kat een porkert nr. 12. Als je niet mega grote hoeveelheden hoeft te malen gaat dit prima. Wij hebben hem bij En Garde gekocht in Den Haag.
Door MirandaK
#1539100
Lizzy schreef: Oh nee, met die molen van mij kun je geen grote botten malen. Alleen van gevogelte. Als je grote botten wilt malen, moet je een professionele molen en die zijn echt niet te betalen!
He dat is nou weer jammer! Gezien de hoeveelheden die mijn honden eten zijn sommige dingen bijna niet te doen.

En vers meegeven, ja dat is super! Maar ik heb ook pupkopers gehad die na twee dagen zeiden dat de pup geen CB (ok KVV maar toch) lustte en dat ze blikvoer van Ceasar heerlijk vond. Zo ontzettend jammer, maar goed daar ging het hier niet over.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1539406
rommelmarkten afgaan. Ik heb nog een hele oude gehaktmolen die alles maalt. Hij is loeizwaar en het malen van bijv. zalmkoppen kost even wat moeite maar hij doet het wel :biggrin2:
Door MoYo
#1539944
Ik heb mijn electrische vleesmolen via Ebay gekocht (in Duitsland) RVS en vele malen goedkoper dan de handmolens in Nederland. Volgens mij betaalde ik zo'n 40 euro.....excl. verzenden.... ;)Oh, hij maalt heel goed de zachte botten.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door