Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hertog
#1538193
Hondje heeft 1 vies oog. Soms wat meer, soms wat minder. 2 a 3 keer per dag maak ik zijn ooghoek schoon omdat er een geel bolletje zit. Hondje heeft geen jeuk volgens mij want hij wrijft niet met de poot over het oog en schuurt niet met het oog tegen mijn been. Het lijkt niet ernstig genoeg voor een bezoekje dierenarts maar is nu al wel al een paar maanden zo.
Ik heb de volgende vragen;
Herkenbaar?
Weet iemand wat dit is?
Moet ik er iets mee doen?
Zo ja wat?
Door Lizzy
#1538196
Ik gebruik in zulke gevallen de (mensen) oogdruppels van Similasan nr. 2. En als dat niet helpt, de Oculoheel van -Heel.
Door Hertog
#1538200
Zo, jij bent snel.
Ik moet nog boodschappen doen en ga meteen op jacht.
Dank je wel.
Door Danny
#1538338
Ja als ik bij Gina een beetje vies oog heb dan gebruik ik ook Similasan nr. 2 en dan is het met een paar keer druppelen weer goed.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1539102
loeka heeft s`morgens erge soepoogjes , zou ik dat daar ook voor kunnen gebruiken ?
gewoon een keer of 3 in totaal druppelen ?
Door annielaumen
#1539179
Ik gebruikte voor mijn vorige rottweiler met soepoogjes altijd kamillethee
Dat was voor haar genoeg werkzaam
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1539541
Zeker als het vaak terugkomt is een bezoekje aan de dierenarts wel handig. Mogelijk groeit er een haartje verkeerd of heeft ze een droog oog.
Door Jojo
#1540972
Hier dan ook kamillewater of oculoheel. Maar eerst naar de da om beschadigingen uit te sluiten. Als er dan niets te zien is zet ik mn 'eigen' middeltjes in :)
Door Hertog
#1541490
Gister een druppeltje Similasan gedaan. Vanmorgen geen gele ooghoek.  :D Een wonder. Toch ga ik nog enkele dagen door om zeker te weten dat het helemaal weg is.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1541631
welke similsan hebben jullie want er zijn 2 soorten oogdruppels (pink eyes en dryeyes )
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door