Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lisa
#153807
Grrr dekbed zit nu in de was, Lotte heeft er op gepiest. Gisternacht meende ik al vaag een plaslucht te ruiken zo af en toe, maar dacht nou ja ik ben gek. Vanavond kijk ik even tv op bed, Lotte ligt bij me en gaat in ene wat graven zoals ze in de bak doet als ze klaar is. Afstandbediening van tv en bediening van het bed een beetje nat. Ik ruik, denk dit ruikt vaag naar plas. Sta op, bekijk het dekbed en ja hoor grote natte plek op het dekbed. Ik trek dekbed eraf en zie een opgedroogde vlek op het matras. Even ruiken, ja hoor opgedroogde kattenplas. Bah! Gelukkig is mijn dekbed synthetisch dus het kan in de was. Het dekbed van mijn vriend is dons, ook een nat plekje dus dat heeft hij met een handdoek met biotex schoon gemaakt. Mijn tijk kan morgen naar de stomerij. En de woonkamerdeur heeft ook open gestaan toen wij er niet waren, dus Quinty heeft zijn kans weer geroken en in de plant geplast.
Fijn zooitje hier >:(

Maar goed, aangezien Lotte een blaasgruis/ontsteking verleden heeft, moet ik dit even verder onderzoeken of er hier sprake van beginnende ontsteking cq gruis weer kan zijn.
Mijn plan is om morgenochtend haar weer wat blikvoer met veel extra vocht te geven. Ongeveer een uur of 3 daarna moet ze dan plassen. Ik wou haar dan ong. na een anderhalf uur na het voer met vocht in een bench plaatsen met kattenbak met speciale korrels, of in de keuken met die kattenbak opsluiten. Ze zal het niet leuk vinden, maar ik heb 2 katten en moet van Lotte dus een urinemonster hebben zodat ik de ph kan controleren. Mogelijk dat de ph niet goed is, dan moet ik doorrijden naar de dierenarts voor een blaasontstekingtest. Iemand een idee wat ik het beste kan doen? Opsluiten in grote draadkooibench van de hond (ong. 107 cm), of in de keuken?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#154279
Ik heb gisteren voor het eerst alle katten in de schuur laten slapen, na 3 keer mijn bed ondergepoept te hebben gehad, en mijn bank, heb ik nu zoiets van.........ok als we s'nachts niet zindelijk zijn dan een lekker warm plekje in de schuur.
Door Lisa
#155690
Nee niet gelukt. Ik heb haar opgesloten in een kamer. Ben daar gaan strijken na een tijdje en waar piest Lotte? Op het laminaat tussen/op de schoenen :-\. Heb nog wel opgezogen voor een ph test, maar die is niet betrouwbaar. Zat wat haartjes in en korreltje zand en zo. PH kwam uit op 7 maar onbetrouwbaar getal dus. Maandag nieuwe poging en jammer maar helaas voor haar, ik sluit haar in de draadkooibench op met kattenbak. Ze wil liever niet op de bak met Katkor korrels en ik moet toch wel een urinemonster van haar hebben.

Gisteravond ging ik namelijk naar het washok. Lotte loopt mee en hups plast zo neer op een shirt. En dan gaan er bij mij bellen rinkelen want mijn vorige poes plaste af en toe ook naast de bak (zou ik patent op pieskatten hebben :-X) en die vond het washok ook al aantrekkelijk, pieste soms ook zo voor mijn neus neer maar die had een nierprobleem bleek later. Lijkt me Lotte nog wat te jong voor. Mja, dat dacht ik ook toen ze nog geen 9 maanden was en al gruis en ontsteking had :-\.

Dus, tot maandag is de leefruimte een stuk beperkter voor beide katten en dan weet ik maandag eind van de middag hopelijk wat meer.

En Sylvia als het nou enkel 's nachts was, oke dan verkast ze naar kleine plek, maar Lotte plaste dus ook nog OP mij! Ik keek gewoon tv begin van de avond, lag bovenop het dekbed maar had wat overbleef aan dekbed teruggeslagen over mijn benen en daar heeft zij op geplast. Terwijl er dus 10 meter verderop een kattenbak staat waar ze ook weleens gebruik van maakt. Een normale grote plas, nadien "begraven" oftewel dekbed krabben. Schiet mij maar lek waar dit gedrag in ene vandaan komt ??? Of het moet zijn dat de 1e plas die er al zat van Quinty is en dat zij eroverheen wou plassen met gedachte hee nieuwe plasdeponeerplaats of zo. Maar goed, dat verklaart niet waarom ze het in het washok weer deed. Katten :-X ;D
Door Lisa
#157650
Blaasgruis weer :'(. PH van 7, heeeeel klein beetje gruis en dus ook heeeeel klein beetje eiwitten en ontstekingscellen, geen bloed. 3 maanden geleden was ze 9 maanden en had ze veel gruis in urine, ook blaasontsteking erbij. Vorige keer na ab + 3 weken appelazijn en vit. c was de ph naar 6.55 gegaan. Nog niet laag dus. Nu maar proberen met weer die middelen + geregeld wat rood vlees door de CB mixen + bij een maaltje CB ietwat vocht erbij zodat ik zeker weet dat ze vocht binnenkrijgt. En maar hopen dat het hier wel mee lukt want anders weet ik ook niet meer wat ik moet.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#157690
ach da's nou jammer maar ik was er al een beetje "bang" voor; Moby kreeg ook van dat rare gedrag toen hij in zijn blaasgruis en - ontstekings periode zat. Ik kon er de klok op gelijk zetten dat als hij weer in het bad ging zitten piesen dat hij weer last had.

Succes ermee; ik weet hoe vervelend het is als ze alles onder piesen :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door