Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#1537872
Ja hoor, hier ben ik weer met een reuen vraag. Een van de reuen in mijn uitlaatgroep is een bordeaux dog van bijna 11 maanden. Hij is goed bedeeld maar nu viel het mij vandaag op dat een van zijn ballen bijna helemaal verdwijnt, nou kan het zijn dat hij het koud had, maar ik kon het niet laten om te gaan voelen hoe het nu precies zit, niet dat hij stond te juigen dat hij even moest stil staan zodat ik zijn ballen kon betasten spelen is veeeeel belangrijker, dus heel goed kon ik het niet inspecteren, maar het lijkt en voelt alsof zeker de een helemaal naar binnen kon.... dat is toch niet de bedoelling of ben ik gewoon een teven tr*t :P :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1537879
Dat is niet de bedoeling, maar sommige honden hebben zo'n ruim lieskanaal (of kleine ballen :biggrin2:) dat ze de mogelijkheid houden om bij stress o.i.d. een bal op te trekken.  Jojoballen dus :biggrin2: (leuke eigenschap voor een showhond, die ter plekke daarvoor gedisqualificeerd worden)
Door Alba
#1539784
Ik weet dat er rassen zijn waarbij het heel normaal is dat de reuen de ballen op kunnen trekken, bv. de Basenji. Ik dacht serieus dat de keurmeester een reu zonder ballen liet winnen maar de mevrouw naast me vetrelde dat dat heel normaal was: flop, omhoog die ballen :o.
Vaak hangt ook de ene bal 'boven' de ander dus als de hond er dan 1 'optrekt'... ik kan me ook voorstellen dat er bij een Bordeaux Dog ruimte zat is :-[.
Door Limpy
#1540395
Als je maar "grof" voelt = flink knijpen, schijnen open-katten-meneren dit ook wel eens te doen... kan ik me wel iets bij voorstellen, zowel bij reu als kater.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door