Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Zipper
#1532344
:-[ Helaas,het ging allemaal zo voorspoedig...vanaf de eerste dag at ze de KVV of had ze nooit anders gehad en zonder dat het nadien er weer uit kwam. Sterker nog; ze was zo actief sinds ze overgestapt was op dit voer dat het leek of hadden we een 15-jarige kitten in huis .Zo speels en vrolijk :D
Tot vanochtend :'( ze moest zó spugen en ze had er zó'n last van !
Heeft iemand misschien tips ? Ze spuugt natuurlijk al jaren  en met tussenpozen gaat het goed,maar ze was er vanmorgen goed naar van .
Is KVV het beste  in haar geval of zou het grovere vlees beter zijn?
Ik had hier zó mijn hoop op gevestigd dat dit even een domper is :-[
Gelukkig gaat het met de hond allemaal goed en ook hij is actiever geworden en hij kan bijna niet op zijn kont blijven zitten als ik de bak vul   ;D,en dat is me ook heel wat waard

PS ik las net nog een andere topic over het spugen,maar bij Elmo was het alleen vlees wat eruit kwam,geen haren te bespeuren
Laatst gewijzigd door Zipper op vr 26 feb 2010, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#1532378
Tja.. Mijn Muts heeft het ook. Haar hele leven al! Ze is nu 9. Met alles wat ze eet trouwens. Brokkies, gekoopte kipfilet, blikvoer en nu ook wel met carnibest.
Bij haar is het gewoon glob, glob en dat was het weer, daar ligt haar eten op de vloer. Ze doet het overigens ook heel erg als ik op vakantie ben. Wat het precies is dat is me een raadsel. Ik heb het geaccepteerd als iets wat bij haar hoort. Soms is het omdat ze te snel eet ook hoor trouwens. Soms spuugt ze idd een hele tijd helemaal niet. En het moment dat je dan denkt; nou zo gaat ie goed. Dan gebeurd het weer.
Ze is niet doodziek. Ja op het moment dat het gebeurd is het vervelend. Maar als ze het kwijt is dan is het klaar.
Door Zipper
#1532453
bloemetje schreef: Tja.. Mijn Muts heeft het ook. Haar hele leven al! Ze is nu 9. Met alles wat ze eet trouwens. Brokkies, gekoopte kipfilet, blikvoer en nu ook wel met carnibest.
Bij haar is het gewoon glob, glob en dat was het weer, daar ligt haar eten op de vloer. Ze doet het overigens ook heel erg als ik op vakantie ben. Wat het precies is dat is me een raadsel. Ik heb het geaccepteerd als iets wat bij haar hoort. Soms is het omdat ze te snel eet ook hoor trouwens. Soms spuugt ze idd een hele tijd helemaal niet. En het moment dat je dan denkt; nou zo gaat ie goed. Dan gebeurd het weer.
Ze is niet doodziek. Ja op het moment dat het gebeurd is het vervelend. Maar als ze het kwijt is dan is het klaar.
Het is of beschrijf je hier onze Elmo !
En idd,zonder dat ze ziek is of we erachter kunnen komen wat de oorzaak is. Elke keer wanneer we nieuw voer uitproberen of specifieke dingen uit het voer laten en het gaat goed dan ben je blij en denk je dat je haar eindelijk hebt kunnen helpen,totdat je haar weer hartverscheurend hoort mauwen op een manier waardoor je weet dat de hele  genuttigde inhoud er weer uit gaat komen. Het gebeurd bij haar ook altijd direct ná het eten...ze draait weg bij haar voerbak,loopt een paar passen en dan is het mis,het gebeurd nooit op een later tijdstip.
Maar ik ben wel van plan door te zetten hiermee want voor de rest reageert ze goed,was alleen benieuwd of ze beter zou reageren op grover (gemalen) voer dan Carnibest
Door bloemetje
#1532644
Zipper schreef: Het is of beschrijf je hier onze Elmo !
En idd,zonder dat ze ziek is of we erachter kunnen komen wat de oorzaak is. Elke keer wanneer we nieuw voer uitproberen of specifieke dingen uit het voer laten en het gaat goed dan ben je blij en denk je dat je haar eindelijk hebt kunnen helpen,totdat je haar weer hartverscheurend hoort mauwen op een manier waardoor je weet dat de hele  genuttigde inhoud er weer uit gaat komen. Het gebeurd bij haar ook altijd direct ná het eten...ze draait weg bij haar voerbak,loopt een paar passen en dan is het mis,het gebeurd nooit op een later tijdstip.
Maar ik ben wel van plan door te zetten hiermee want voor de rest reageert ze goed,was alleen benieuwd of ze beter zou reageren op grover (gemalen) voer dan Carnibest
Doet Muts idd precies hetzelfde. Ze heeft overigens ook grover gemalen gegeten, met natuurlijk hetzelfde resultaat  ;D. Ja ik lach er maar om. Het is toch nutteloos. Sommige katten janken idd met overgeven. Muts niet. De kat van mijn moeder bijvoorbeeld wel. Dan komt mijn moeder hem moederen  ::).
Bij Muts is het trouwens wel ietsje beter gebleken als je zo min mogelijk van voer wisselt. Ik doe dat dus ook niet. Ik  heb haar destijds ook heul voorzichtig overgezeten met steeds een flintertje blik minder en een flintertje vers meer. Dan ging voor haar het beste. Ze is wat ze is. Ik ben heel blij dat ze nu cb eet. Ze stinken niet op de bak en dat is heel fijn. Die kots ruikt zelfs minder  :biggrin2:
Mevroi Kruim schreef: Sjors deed dat ook, nooit uitgevogeld wat het nou precies was. Ik voerde iig 2x daags, eten op kamertemperatuur en vooral niet teveel tegeljk, dat leek wel te schelen.
Dat scheelt ook bij Muts
Door Zipper
#1532676
tja,zoals het nu lijkt doe ik het op dezelfde manier als de meesten,niet teveel...op kamertemperatuur enz... :)
Denk dat zolang ze nog bij ons is, ik me dan maar moet schikken in haar lot van overgevoelige maag wat de reden ervan ook mag zijn.  :-\
Het scheelt idd een heel eind dat de kots nu niet meer meurt zoals bij de brokken of blikvlees ;D
Maar ik vind het zo zielig voor haar als lijfje letterlijk verkrampt
Bedankt voor de reacties  in ieder geval,hoe zeggen ze dat ; gedeelde smart is halve smart ? ::)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1532728
hier ook een paar katten die t hebben..
van de 4 is er maar 1 die het echt nooit heeft!!
tis toch erg??
ze krijgen wel verschillende merken kvv én ook nog gemalen barf met een wisselend menuutje..
maar ik heb nooit kunnen ontdekken of ze ergens nou meer of minder last van hebben..
geen verschillende vleesjes, niet groot en/of klein..
alleen de kuikens gooien ze er NOOIT uit..
in t begin wel eens.. alsof ze moesten wennen aan die veertjes..
maar nu al een hele tijd niet meer..
maar gewoon eten?? yep.. iedere dag is er wel 1 die het eruit gooit..
ik hou de katten in zijn geheel gewoon goed in de gaten..
soms wordt er 1tje een beetje rabbig van vacht.. maar eigenlijk doen ze het allemaal redelijk tot goed..
echte stralende katjes met dikke vacht en zonder ellende zullen het nooit worden..
daarvoor hebben ze te veel meegemaakt in hun leven..
de jongste is vrij snel toen ze hier kwam overgegaan op gezonder voer.. eerst blik en brok en toen barf en kvv..
die heeft een prachtige vacht en is ietsjes te dik..
geen gezondheidsproblemen en niet spugen..
maar de ouwetjes met gebreken? sja.. die worden nooit meer helemaal 100%
als je 10 jaar bij je ouwe baas op de tompoes brokjes heb gestaan, dan laat dat wel zijn sporen na natuurlijk..
en mijn ouwe noezels heeft chronische niesziekte.. zij is ook nogal kwetsbaar..
maar ze doen t beter dan op de vieze brokjes en blikjes..
daar neem ik maar genoegen mee..
Door Limpy
#1534150
Volgems mij dat Fido of iemand al eens meldde dat zijn/haar hond moeilijk tegen meer dan 1 smaken per keer kon, dus wellicht dat eens proberen????
Op die manier ben ik erachter gekomen dat mijn oudere dame spuugt van rund..........
Door deja
#1534562
Zoey heeft dat bij mij ook loopt weg en gooit alles er weer uit, en lang niet altijd hoor maar af en toe is het weer zo ver, bij mij barfen ze 100 % ik maak s'avonds de bakjes voor de volgende ochtend klaar sinds kort en zet het dan in plastic gewoon op de aanrecht, ik heb een idee dat dat helpt maar weet het niet zeker voorheen maakte ik het s'morgens klaar ging dan de honden uitlaten en dan kregen ze eten, het was dan toch nog te koud, denk ik.
Ik voer ook 2 x daags.
Door liessie
#1537857
Limpy´s aai-assistente schreef: Volgems mij dat Fido of iemand al eens meldde dat zijn/haar hond moeilijk tegen meer dan 1 smaken per keer kon, dus wellicht dat eens proberen????
Op die manier ben ik erachter gekomen dat mijn oudere dame spuugt van rund..........
Amos geeft ook over van rund  :-\, dus dat krijgt hij ook niet meer.
Als hij moet overgeven, dan gaat hier eerst het luchtalarm af  :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door