Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Arline
#1537377
Jonas is een voorbeeldig barfer. Wat je hem ook voorzet, alles maar ook echt alles eet hij zonder problemen op.
Er is alleen een kleine maar.. Hij gilt, en geloof me ik bedoel echt gillen niet hard miauwen, alles bij elkaar zo rond de tijd dat hij eten verwacht, maar ook als je een keer richting keuken gaat. Soms word ik er behoorlijk gestoord van want hij weet niet van stoppen. De kleine kinderen hier in de buurt doen ook vaak maauuuuww, dus het is ook op straat waarneembaar.
Ik voer hem nu 150 gram barf per dag. Hij is stevig, niet dik, maar ook absoluut niet dun. Heeft hij honger? Of stelt hij zich vreselijk aan? Wanneer stop het aanstellen? Hij houdt het nu namelijk al erg lang vol.
Omdat ik er gek van werd heb ik hem een weekje kant en klaar voer gegeven als test. Dan gaat het 'gezeur' wel een stuk zachter (misschien minder lekker?) Maar ik ben wel weer begonnen met barfen want dat doe ik het liefst.
Ik weet dat je bij honden bijvoorbeeld wat extra groentemix of pens kan geven als vulling zonder dat ze er erg veel van aankomen. Kun je bij katten iets soortgelijks doen? Iemand ervaringen of tips? Of moet ik hem gewoon meer voeren? (ben bang dat hij dan moet rollen op een gegeven moment en dat lijkt me ook niet gezond)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1537396
ot en vooral sien kwaken ook voor het eten, of als zij vinden dat het etenstijd is. vooral sien moet ook buiten mn huis hoorbaar zijn, maar ze doen dat niet de hele dag op volle sterkte.
katten kan je ook pens en groentemix bijvoeren, maar meestal vinden ze dat niet te knagen.

kvv is voor sien geen oplossing, want dat glijdt sneller door de ingewanden en kost minder moeite om het naar binnen te werken -> dus sneller en meer kwaken. sien is ook niet echt mager te noemen.
wat voor sien werkt is barf in zo groot mogelijke stukken en af en toe wel eens iets er tussen wat iets minder goed in de smaak valt (eendenrug bv).

hoe zwaar is hij trouwens? ot en sien, kleine poesjes, eten ook zo'n 150 gram per dag per kat.
Door Arline
#1537411
Gelukkig doet Jonas het ook niet de hele dag door, maar wel rond etenstijd (ruim rond).
Miauwen: ok, hard miauwen: ok, maar ik moet eerlijk toegeven dat het stoom weleens uit m'n oren komt zoals hij doet.
Jonas weegt trouwens 4 kilo.
Ik probeer vanaf deze week meer te voeren, maar te dik is ook niet wat natuurlijk. Ik kijk/voel altijd zijn taille zeg maar. Die moet niet te rond en bol naar buiten gaan staan.
Pens eet jonas wel dus dat kan ik wel toevoegen. Kan ik ook een kuikentje als extra geven? Dus naast zijn complete menu?
Door Mevroi Kruim
#1537418
Hier ook zo'n brulboei  :D Kruimel is stokdoof maar ze ziet nog net genoeg om de bak met lekkere hapjes te spotten als die voorbijkomt  ::) en alstie niet tijdig voorbijkomt wil ze daar ook wel wat van zeggen. Ook bv midden in de nacht  >:( en voor zo'n mini-katje heeft ze een enorme stem  :-X
Als Jonas groente eet kun je dat allicht geven. En voeren op wisselende tijden kan ook helpen, dan valt er minder te anticiperen. Betekent overigens meestal wel dat het eerst erger word rond etenstijd, gewoontes moeten slijten  ::)
Door Arline
#1537458
Bedankt voor jullie reacties. Het sterkt me te horen dat er meer gillers zin   ;D
Soms heb ik gewoon medelijden, want als je hem mag geloven heeft hij chronisch honger  :-X
Ik ga op wisselende tijden voeren, hopelijk doorbreekt de gewoonte (een beetje).
Door Too
#1537497
Hier geen brulboeien maar een dribbelaar.. miuewbrrrrbrrrbrrrrrrrrrretc elke beweging is aanleiding voor een sprintje
Hier gaan we ook echt weer veel variëren in tijd, ze vinden zelf dat ze na een heel vroeg ontbijt [rond 6 uur] ook recht hebben op een vroeg diner... t wordt even doorbijten ;)
Hoeveelheden blijven lastig in te schatten de binnendames hier zijn echt niet te dun op ca 90gr/dag

Overigens heb ik hier 1vega, die breekt zelf zakken groen open, de ander is sinds kort om voor spercie en snijbonen
Door Mevroi Kruim
#1537723
Grote Knor en madam Ep hoor je hier niet, ja, een piepje als ik met de voerbullen aan kom sjouwen, meer volume zit er niet in. Maar ieniemienie Kruimel .... niet te geloven  :-X
Door flin
#1537762
;D ;D ;D

degene die geen/weinig 'vers' meer eet schreeuwt hier 't hardst... :-[
de andere jongens...die krijgen random ergens wat in de dag, en geen gemier




die bleke rooie is de cornish, de 'kleine' is de devon ;)
Door Too
#1537798
flin die jongens van jou zijn niet normaal  :D,
beetje aanrechthangen, stuiteren en grommelend knagen hoort er toch wel bij hoor
Door flin
#1537803
Too schreef: flin die jongens van jou zijn niet normaal :D,
beetje aanrechthangen, stuiteren en grommelend knagen hoort er toch wel bij hoor
dat doen ze als ze niet aant eten zijn... ;) :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door