Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door willemien
#153610
kan ik mijn hond kopvlees geven(het is rundvlees)???
en hoe zit het met rundergehakt is dat ook goed??
ik kreeg ook van mijn slager botten van kraakbeen,heb er vanmiddag 1 gegeven aan mijn hond heerlijk vond hij het maar het is niet van een kalf of lam vond het toch een beetje eng. ???groeten willemien
Door Ollie
#153613
Hoi,

Kopvlees en rundergehakt kun je gewoon geven aan je hond hoor!

Kijk anders even bij menu's, daar kun je precies zien wat je aan je honden kan geven!

Botten weet ik ook weinig vanaf, in ieder geval van jonge dieren geven, en geen dragende gedeelten!

Maar er zijn hier genoeg mensen die je raad kunnen geven wat de juiste manier van voeren is!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#153646
Kopvlees is in de regel heel mooi spiervlees om aan de hond te voeren. Rundergehakt kun je ook geven, alleen weet je dan niet wat ongeveer vlees en vet zou zijn, maar als basis kun je het goed gebruiken.

Het is wel belangrijk dat je weet watvoor bot je ongeveer hebt, rund/kalf/lam/schaap/varken? De criteria van do or don't ligt per bot beduidend anders.
Door evita
#156581
Ik gaf mijn honden ook kopvlees maar de slager waar ik het weg hielt heeft het niet meer omdat het niet meer uitkon zei hij om kopvlees te maken vanwege het personeel en de prijzen .
Maar ik heb al weer een nieuwe adres waar ik het wel kan krijgen hier in de buurt dus ga ik de volgende keer daar gewoon heen ;D
Door rob
#156585
Mag ik vragen wat je bedoelt met "kopvlees maken".
Bij mij weten zijn het platen vlees die van de kop zeg maar wang geheel afgesneden worden zonder enige bewerking.


Linda
Gebruikersavatar
Door Angelique
#156608
[quote="rob"]
Mag ik vragen wat je bedoelt met "kopvlees maken".
Bij mij weten zijn het platen vlees die van de kop zeg maar wang geheel afgesneden worden zonder enige bewerking.


Linda
[/quote]

Ja, die bedoel ik ook.
Gebruikersavatar
Door willemien
#158824
het is zo als het woord al zegt vlees van de( runder)kop,mijn hond vind dit echt heel erg lekker,al vind ik het niet goedkoop €3.50 een pond klein gesneden !!
willemien
Door Ollie
#158863
[quote="willemien"]
het is zo als het woord al zegt vlees van de( runder)kop,mijn hond vind dit echt heel erg lekker,al vind ik het niet goedkoop €3.50 een pond klein gesneden !!
willemien
[/quote]

:o Dat is duur zeg!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#158866
[quote="willemien"]
het is zo als het woord al zegt vlees van de( runder)kop,mijn hond vind dit echt heel erg lekker,al vind ik het niet goedkoop €3.50 een pond klein gesneden !!
willemien
[/quote]

Belachelijk, daar koop je onderhand bij de c1000 een biefstuk voor >:(

Hier nog geen euro de kilo.

Je bent/wordt afgezet.
Door rob
#158871
Mijn god das een behoorlijke prijs, ik betaal 1,50 en de harten en pens zijn gratis en dan heb ik voor vier dobers en twee deense of duitse doggen per week minimaal 20 kilo of meer, alleen al kopvlees, ze hebben voor de "slechte tijden" vakanties en dergenlijke ook nog een hoop in de diepvries, bij diezelfde slager , dus volgens hen ik zit nooit zonder.
Snijden of malen doen we zelf en daar ben ik een paar uurtjes mee bezig maar ja dat hebben we er wel voor over. dan vergeet ik de kat van mijn zus nog maar ja das niet veel, heb dan wel 3 redelijke diepvriezen ook voor alle botten die ik meekrijg, ja begrijp nu wel dat ik heel goedkoop barf.

Linda
Gebruikersavatar
Door willemien
#158884
dat vermoede had ik al (afgezet) dat krijgt hij mooi op zijn brood volgende week >:(biefstuk lust hij niet eens) :(dus €1.50 voor een pond is gewoon??
willemien
Gebruikersavatar
Door Angelique
#158912
[quote="willemien"]
dat vermoede had ik al (afgezet) dat krijgt hij mooi op zijn brood volgende week >:(biefstuk lust hij niet eens) :(dus €1.50 voor een pond is gewoon??
willemien
[/quote]

Nee, ik betaal nog geen euro per kilo. Ik krijg het wel aan 1 stuk, maar als ik zou willen maalt die het gratis voor me.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#159235
Ik betaal hier 0,50 cent de kilo kopvlees.
De slager hier heeft twee soorten kopvlees, dat wat hij goed vind, dat is schoon kopvlees, daar is alles vanaf gesneden , en vuil kopvlees daar zit alle vet nog aan, ook de kimmels en soms een stukje huid.
Het schone kost 3.50 de kilo en het vuile 0,50
Dus deze slager prijst precies hetgene wat ik wil hebben het goedkoopst ;D ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op do 02 sep 2004, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door rob
#159378
Fijn he zo'n slager die weet wat je wilt!!!!!!!!!!

Linda
Gebruikersavatar
Door sylvia
#159416
[quote="rob"]
Fijn he zo'n slager die weet wat je wilt!!!!!!!!!!

Linda
[/quote]

Ja hé, het is maar goed dat hij niet doorheeft dat hij het beste het goedkoopste verkoopt ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door