Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Helma
#1536418
Even een vraag onder de carnibest gebruikers.
Snijden jullie de kilorollen in porties en zo ja hoe doen jullie dat?
Ik heb er al een elektrisch mes voor gekocht, maar ik kom er niet door.
Iemand tips??
Door Truus
#1536427
De rol even in koud water leggen, ongeveer een uurtje en dan kun je er zo met een goed mes doorheen komen.

Als het een beetje ondooid is geeft dat niet, je kunt het gewoon weer inviezen hoor.
Door anneke62
#1536520
Ik leg het ook gewoon een uurtje buiten de vriezer, tot het een héél klein beetje meegeeft zeg maar, en snij het dan met een broodmes. Dat zaagt het beste vind ik.
Door tvorstman
#1537008
[quote="Helma"]
Oké bedankt voor de tips!
Die zaag is ook een goeie, zal vanavond eens even naar de bouwmarkt.
[/quote]Ik zou de zaag maar niet kopen, hou je centjes maar in je zak.
Ik ontdooi ook altijd de worsten een beetje, en verdeel ze dan in porties, en vries het dan weer in, dat gaat heel erg goed. In het begin was ik ook altijd aan het hakken en zagen ;D
#1537055
[quote="Helma"]
Oké bedankt voor de tips!
Die zaag is ook een goeie, zal vanavond eens even naar de bouwmarkt.
[/quote]

die zaag had ik al om spoorbiels mee te zagen maar toen ik bij een bestelling een hele ribbenkast geleverd kreeg bleek íe daar ook geschikt voor  :)
Door bloemetje
#1537058
[quote="Helma"]
Oké bedankt voor de tips!
Die zaag is ook een goeie, zal vanavond eens even naar de bouwmarkt.
[/quote]

Daar moet je wel een foto van maken hoor als jij met een zaag een rol cb staat te zagen  :biggrin2:. Maar dat hoeft eerlijk niet hoor. Klein beetje laten ontdooien en je hakt ze zo doormidden met een vleesmes  ;)
Door Helma
#1537630
Hahaha ja, dan hoop ik wel dat het gelijk lukt, want ik ben niet zo'n geduldig type...... :P
Denk trouwens dat de ogen van mijn man uit zijn hoofd rollen als ik zo'n ding zou kopen om vlees te snijden. :D
Denk toch dat ik het eerst maar eens ga proberen met deels ontdooien en snijden met een elektrisch mes.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door