Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Decibels
#1535794
Onze Utah (wordt 12 jr) is al een poosje niet 'in orde'. Ze drinkt erg veel en plast daardoor natuurlijk ook veel...ze plast in huis en zelfs in de bench waar ze slaapt. In eerste instantie denk je dan op zo'n leeftijd aan nier-problemen. Bloed is nagekeken, maar kwam er niet duidelijk uit. Nierwaardes waren wel wat aan de 'hoge kant', maar binnen de normaal-waardes. Vanochtend plasje opgevangen en op suiker nagekeken...is het ook niet.  Nou zei mijn DA dat ie nog wel s.g wilde bepalen van urine, maar daar had ik te weinig voor...dus van de week maar weer plasje opvangen (en dan wat meer in een potje doen... ;))

Maar goed...ik heb dus geen ideeën meer waardoor ze zoveel drinkt.  Ze is een intacte teef, die momenteel loops is en zo te zien een normale loopsheid. Dit vele drinken/plassen speelt ook al een poosje. Ze is absoluut niet écht ziek....heeft voor mijn gevoel 'iets' onder de leden...kan er alleen geen vinger op leggen.
Door Decibels
#1535994
Mijn DA opperde om eerst s.g te checken en aan de hand daarvan evt. testen op Cushing. 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1536113
Decibels schreef: Mijn DA opperde om eerst s.g te checken en aan de hand daarvan evt. testen op Cushing. 
Ik weet op het moment ook niks beters. Suiker misschien nog?
Door Truus
#1536220
Decibels schreef: gedrags-probleem heb ik ook aan zitten denken....
Ja ik ook, zou kunnen natuurlijk op deze leeftijd. Vaak zie je dat dwangmatige, ik zie het bij Timo met andere dingen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1536740
Decibels schreef: yep....suiker is getest...
Alleen via de urine toch? Een bloedtest zou eerder suiker aantonen dan een urinetest.  :)
Door diergedrag
#1537062
Als er verder niks uitkomt maar de nierwaarden zijn wel verhoogd, dan zou je niercompositum kunnen proberen.
Ik zou niet snel aan een gedragsprobleem denken bij zo'n oude hond. Het zou eventueel wel kunnen dat ze wat dement wordt maar dat merk je eerder aan andere dingen. Net als mensen raken ze dan (soms letterlijk) de weg kwijt. Vaak gaan ze ook meer blaffen, of zonder duidelijke reden piepen.

Is er een bloedtest gedaan op algehele orgaanfuncties? Dat vind ik sowieso van tijd tot tijd aan te raden bij oudere honden. Dus niet alleen de nierwaarden maar een klein (of zelfs groot) bloedbeeld laten bepalen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door