Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door wendy hostyn
#1530248
ik zou binnenkort graag eens muizen voeren aan mijn katten. is dat iets wat makkelijk gegeten wordt door de meeste katten? ze zouden ook heel veel taurine bevatten...
Door Too
#1530394
Ik zou niet gelijk een heel grote hoeveelheid kopen  ::)
mijn dames .. #1 vond t in alle vormen niks, die griezelde er van
                      #2 vond t best interessant en vooral heeel lief én handig met zo'n handvatje eraan... muis mocht overal mee naar toe              heel voorzichtig want anders gaat ie stuk.
Zelfs in stukjes door tartaar geroerd... nix... netjes eruit gevist
Gebruikersavatar
Door koekje
#1530425
de ervaringen hier zijn ook niet direct heel erg hoopvol.
sien, mijn beste barfer, eet het niet. zelf ermee spelen is nog done. spelen doe je met levende muizen of met de grijze speelmuis met rammeltje er in.
ot daarentegen vindt muizen helemaal geweldig. ot heeft echt veel moeite gehad om op vers te gaan (cb ging met veel moeite en barfstukken kreeg ze niet weg), maar knaagdieren zijn het summum. zolang er een staart aan zit. hamsters gaan nog steeds met te lange tanden en babykonijnen zijn helemaal vies. muizen, ratten en gerbils zijn bijzonder smakelijk. vooral volwassen mannetjes die extra ruiken. tis net franse kaas; hoe meer stink, hoe beter de smaak.
ot moet ook altijd eerst de geur er van helemaal opsnuiven voordat ze een hapje neemt. grote ratten zijn ook leuk om voor het eten even mee te gaan worstelen en er in te rollen.
Door Rianne145
#1530641
Die van mij vinden het allebei heerlijk!!!! (maar ze zijn me te duur)
1 van mijn katten moet er altijd eerst uitgebreid mee spelen en dan pas eten, den ander begint onmiddellijk. Volgens mij had ik ook niet veel overredingskracht nodig.
Door Limpy
#1530655
Ow, zijn volwassen meneer-muizen lekkerder om te eten dan wel te begeuren? mmmm....
Ik heb hier 1x halfwas muisjes gevoerd en alleen de anti-kvv-poes ging er mee aan de haal om ze op te peuzelen (ze pakte ze zelfs af v/d jongens), misschien moet ik ook maar eens muizenmeneren of rattenmeneren voor hen gaan proberen.
Door Anne in Zweden
#1531849
Onze Pipo heeft een maand of wat geleden voor het eerst een muis op zijn bord gehad, en het was liefde op het eerste gezicht. Als ik er nu eentje uit de barfkoelkast pak, staat ie luid mauwend naast me, en als het niet snel genoeg gaat, kan ik meteen daarna nieuwe panty's gaan kopen.
Schreeuwend duur, dat zijn die beesten wel, dus ik hoop dat Pipo ze na de verhuizing gewoon zelf uit het bos haalt, maar ach, hij geniet er zo van, en dus bestel ik af en toe een zakje voor 'm... :-*
Door *Flip*
#1536046
Hier een onkieskeurige barfer, maar muizen/ratten/hamster... Hij kwam er niet eens bij in de buurt! Groot rondje eromheen gelopen, maar toen de geur door drong geschrokken weg gesprongen. Ik kreeg een heel verontwaardigde blik. In stukjes gesneden, een heel klein stukje met kuikens en ander lievelingsvoedsel in de keukenmachine. Het enige dat dat uithaalde was een gruwelblik van de andere man in huis... Ik vind het geen drama, want die dingen zijn best duur.
Ben benieuwd wat jouw katten ervan vinden.
Door wendy hostyn
#1593004
ze hebben vorige week muis op hun bord gekregen en wat blijkt... dode voedermuizen zijn keileuk om mee te spelen!  :D (en baasje kan ze daarna vanonder de kast gaan halen >:()

mijn katten lusten dus geen muizen... :)
Door fem fatale
#1593031
Puk en Jip zijn dol op muizen, van Jip is het zelfs zijn absolute lievelingseten. Maar muizen waren de eerste prooi die ze kregen in het nest, misschien speelt dat mee?
Door wendy hostyn
#1594268
fem fatale schreef: Puk en Jip zijn dol op muizen, van Jip is het zelfs zijn absolute lievelingseten. Maar muizen waren de eerste prooi die ze kregen in het nest, misschien speelt dat mee?
dat zou best kunnen. mijn katten zijn ook op latere leeftijd op barf overgegaan. dat zal ook wel een rol spelen denk ik
Door Nyncke
#1595041
Hier vinden ze het heerlijk, vooral de pinky's.
Maar zorg dat je een betaalbaaradresje hebt...want je betaald je scheel voor een " muizenhapje ".
Door Rianne145
#1595516
Hier heeft de een er ook heel lang mee gespeeld en daarna opeens haar kiezen er in gezet en hem opgegeten. De ander snapte binnen 3 seconden dat het eten was.

Edit,

Ik lees net dat ik dit vorige keer ook al geschreven had  :D
Door kaytje
#1598780
Hier heb ik om fiasco's te voorkomen een proefpakketje geprobeerd en dat ging goed.....Nu 3 kg besteld en ze laten het staan - zelfs mijn jongste die alle soorten BARF lust.... ::)

Ik vind ze te duur om het iedere keer te proberen en dan weg te moeten gooien - ik zet ze in het vraag-aanbod hoekje.....(misschien nog 1 keer proberen)  >:(
Door Limpy
#1598799
Das idd zonde ja, tis dat jij in brabant zit en ik in a´dam anders had ik hier wel een liefhebber gehad om het over te nemen....
Hier blieft ook maar 1 van de 4 katten muizen en ratten (ongeacht de grote en leeftijd v/d knagers)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door