Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1532316
Voorzichtig met die cursus.

Er wordt nergens vermeld welke dieren wel of niet tegen het gebruik van etherische oliën kunnen.
Voor sommige dieren is het gebruik van eo's ( al zijn deze verdund) dodelijk. Net als bij dieren die niet helemaal gezond zijn, kan er echt schade aangericht worden.

Wetenschappelijke namen, het juiste type olie en de dosissen staat niet vermeld.
Inhoudsstoffen (bijvoorbeeld het aantal fenolen wat schadelijk kan zijn in sommige situaties/aandoeningen) staan er ook niet bij.

Voor beginners geen goede informatie (en zelfs gevaarlijk).
#1535642
Qwertu schreef: Voorzichtig met die cursus.

Er wordt nergens vermeld welke dieren wel of niet tegen het gebruik van etherische oliën kunnen.
Voor sommige dieren is het gebruik van eo's ( al zijn deze verdund) dodelijk. Net als bij dieren die niet helemaal gezond zijn, kan er echt schade aangericht worden.

Wetenschappelijke namen, het juiste type olie en de dosissen staat niet vermeld.
Inhoudsstoffen (bijvoorbeeld het aantal fenolen wat schadelijk kan zijn in sommige situaties/aandoeningen) staan er ook niet bij.

Voor beginners geen goede informatie (en zelfs gevaarlijk).
Kun jij hier wat meer over zeggen dan??
#1536899
[quote="yuki11"]
Kun jij hier wat meer over zeggen dan??
[/quote]

Bekend natuurlijk de kat, verder erg voorzichtig zijn bij fretten, hazen en konijnen, cavia's, vogels en hamsters.

Olieën zijn natuurlijk erg geconcentreerd. Als je bedenkt dat in 1 druppel etherische knoflookolie ongeveer 8-9 teentjes knoflook zitten om maar een voorbeeld
te noemen.

Bach is erg zacht. Het enige wat problemen kan geven is de alcohol die erin zit, maar als je maar 2 of 4 druppels in een 30 ml flesje doet, kan dat nauwelijks/geen issue zijn.
#1536917
vanaalst schreef: ik ben bij een deskundige geweest...
maar lijkt me id geen strak plan om hier te licht over te denken, vindt ik trouwens ook van bach ed....dat moet je in feite via deskundige verkrijgen en laten bepalen..
Edward Bach heeft zijn set zo ontwikkeld dat het voor iedereen toepasbaar is zonder dat je daar ingewikkelde studies voor hoeft te volgen. Zijn idee was ooit dat iedereen een set in huis als als huisapotheek en bij het passende gevoel de bijpassende remedie in te nemen. Wil je dieren behandelen dan is het natuurlijk wel handig om iets van diergedrag af te weten anders kon je nog wel eens finaal de plank mis slaan, maar het toepassen van de Bach-remedies an sich is net zo simpel als het zelfs samenstellen van een BARFmenuutje.
#1536989
ja oke!
maar ik doelde op hetgeen wat je schrijft dat je wel moet weten wanneer welk middel in te zetten..
hoor nogal eens om me heen dat mensen maar wat vaak aan rommelen, en dat is zonde.....hoor zelfs dat mensen ettelijke middelen door elkaar of vlak naar elkaar gaan gebruiken, bv het helpt niet binnen een dag en hoppa het volgende middel....
daarbij heb ik ook gehoord dat sommige gewoon er meer druppels in doen, onder het mom van baadt het niet dan schaadt het niet...
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door