Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Stef@nie
#1535748
Het ging de laatste tijd weer bergaf met Maxi :( . Jeuk (aan poten en anus) en oorproblemen zijn blijvende problemen bij Maxi, maar het leek allemaal weer wat erger te worden en daarbij kwam ook nog hevige jeuk aan haar borst en snuit. Dus maar weer even naar de dierenarts. Ze stelde voor om nu maar eens een bloedonderzoek uit te voeren, om te kijken of ze ergens allergisch voor is. Ik kon net bellen voor de uitslag en ze blijkt allergisch te zijn voor alle drie de groepen: mijten/vloeien, grassen en bomen.

Ik had al verteld dat ik al eens een eliminatiedieet had uitgevoerd (daar kwam toen niks uit). Ze vroeg hoe (paardenvlees) en of ik daar ook rijst of macaroni bij gaf ( ??? nee dus) en of er van te voren afkrabsels/kweek van de huid was genomen, om secundaire infecties (als demodex en gisten) uit te sluiten. Dat was niet gebeurd en dan zou volgens haar het eliminatiedieet ook niet betrouwbaar zijn, omdat ze de klachten dan toch kon hebben door een eventuele secundaire infectie. Ze adviseerde dan ook om die afkrabsels/kweek alsnog af te laten nemen en eventueel nog een keer een eliminatiedieet uit te voeren (ik zou echt niet weten met welke diersoort dat nog kan).

Ze vertelde vervolgens dat er 3 behandelopties zijn voor de atopie en de argumenten voor en tegen:
- Atopica: weinig bijwerkingen, duur (begint bij €100,- per maand, zal later wat minder worden omdat je af gaat bouwen), krijgt de hond dan z'n hele leven
- Hyposensibilisatie: eerst de screeningstest uitbreiden en dan zal de hond z'n hele leven de injecties moeten krijgen, duurt een half jaar tot het effect beoordeeld kan worden, 60-70% kans op een reactie, maar deze kans is aanzienlijk kleiner als de hond allergisch is voor meerdere groepen (en dat is Maxi dus)
- Prednison: goedkoop, hele leven lang gebruiken in een lage dosering, veel bijwerkingen

Ik heb voor woensdag een afspraak gemaakt om die afkrabsels/kweek alsnog uit te laten voeren, omdat ik nou ook wel wil weten wat daar uitkomt. Verder weet ik echt niet wat een goede keuze zou zijn. Wat denken jullie hiervan? Klopt het dat het eliminatiedieet nou niet echt zinvol is geweest en ik dat het beste nog een keer uit kan voeren? Hebben jullie verder nog tips, ervaringen, andere behandelmogelijkheden, kritische noten... ofzoiets :-\ . Ik ga natuurlijk ook de zoekfunctie er op naslaan, maar moet nu zo gaan en wilde dit al even kwijt.. Arme Maxi :( .
Door bloemetje
#1535801
Heeft Danny zijn vriendinnetje kriebels  :'(. Danny geeft haar een hele dikke  :-* :-* :-*

Bij mij wilden ze juist dat ik éérst een eliminatiedieet deed met Danny ipv eerst de test  ::). Want andersom kan het dan natuurlijk ook wel niet zinvol zijn.
Ik zou maar gewoon uitgaan van die allergieen en geen voedselproblemen. Want het klinkt mij heel erg als een allergie.
Ik zou idd eens met Maxi kijken bij een holist. Er is bijv. ook zoiets als Puur Allergie en dergelijke wat je eerst nog kan proberen. Die kunnen vaak toch ontzettend veel waar een gewone da soms minder kan.
Door Stef@nie
#1536013
bloemetje schreef: Heeft Danny zijn vriendinnetje kriebels  :'(. Danny geeft haar een hele dikke  :-* :-* :-*

Bij mij wilden ze juist dat ik éérst een eliminatiedieet deed met Danny ipv eerst de test  ::). Want andersom kan het dan natuurlijk ook wel niet zinvol zijn.
Ik zou maar gewoon uitgaan van die allergieen en geen voedselproblemen. Want het klinkt mij heel erg als een allergie.
Ik zou idd eens met Maxi kijken bij een holist. Er is bijv. ook zoiets als Puur Allergie en dergelijke wat je eerst nog kan proberen. Die kunnen vaak toch ontzettend veel waar een gewone da soms minder kan.
Lieve Danny :-*
Ook raar, dat je juist éérst het dieet moest doen ??? .  Moest je ook rijst of macaroni geven :D ??
yuki11 schreef: Ik zou met Maxi bioresonantie doen, en ontgiften met groene leem.

En ik zou haar (min.) 1 van de bovenste 3 middelen geven (maar dat kun je eventueel eerst laten testen dmv bioresonantie)
http://www.dierendokter.nl/contents/nl/ ... ieren.html

Verder een goede visolie (een zuivere) en vit. C.

Knuffel voor Maxi (en ook 1 voor de onderschuiver  ;):bigarmhug:
Groene leem heb ik nog, haal ik weer tevoorschijn. Is probiotica ook nog zinvol in deze situatie?
Visolie geef ik ook al weer een tijdje, maar ik weet niet hoe zuiver deze is? Ik geef de krachtige visolie van de Hema, waar ook borageolie in zit.
Bioresonantie, daar plaatste jij laatst een link van Karin. Ik heb meteen gebeld, ik ga er 10 maart naar toe. WE GAAN ER VOOR! ;)
Misschien is Maxi wel allergisch voor het onderschuivertje :o :D
Door bloemetje
#1536149
Stef@nie schreef: Lieve Danny :-*
Ook raar, dat je juist éérst het dieet moest doen ??? .  Moest je ook rijst of macaroni geven :D ??
Ja moest ik ook ja  :biggrin2:. Dus ik vraag heel snugger; waarom moet dat er dan bij?
Nou eehhhhhh...... Is voor de opvulling!
O
Ik zou ook gewoon meer vlees kunnen geven 
Eehhh ja dat kan ook wel..
Doen we dat maar hè  :biggrin2:

Danny had het trouwens ook voor op zijn borst en op zijn pootjes, helemaal opengekrabt had ie het. Het gaat op dit moment weer prima eigenlijk. Soms heeft hij nog jeuk maar meestal vang ik dat al meteen op met calendulan. Dat helpt goed.
Bij Danny denken we aan een vlooienallergie. Ik ontdekte die krengen dus steeds niet! Maar uiteindelijk is het ws dat gewoon geweest.
Door Nicky
#1537384
NEENEENEE!!! in deze heftige gevallen geen groene leem geven...waarschijnlijk is zn hele imuunsysteem al ontregeld...

Ik heb deze fout zelf gemaakt met mijn hond die dezelfde klachten heeft!

Ze is ook voor precies dezelfde dingen allergisch...

Wij gaan nu zelf naar een holistisch dierenarts in de Bilt...en die kunnen met Atopie veel verder komen dan normale dierenartsen...!

In Jaia's geval was het 1 van de eerste entingen die nog steeds inwerkte op haar immuunsysteem en daardoor ontwikkelde ze steeds meer allergieen...We zijn nu nog bezig midden in het traject (bioresonantie, en homeopatische middelen) dus ik kan niet zeggen of het echt werkt, maar ze zit in ieder geval een stuk beter in dr vel!

Prednison werkt in deze gevallen vaak niet eens...de jeuk komt er gewoon doorheen...

Succes...
Door Lizzy
#1537412
Maar wacht even hoor. Volgens de test is Maxi allergisch voor mijten/vloeien, grassen en bomen. Waarom zou je een eliminatie dieet doen dan? Want dat is om te achterhalen of Maxi een voedsel allergie heeft... En dat heeft dus bij een mijten/vloeien, grassen en bomen-allergie totaal geen zin.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1537421
Nicky schreef: NEENEENEE!!! in deze heftige gevallen geen groene leem geven...waarschijnlijk is zn hele imuunsysteem al ontregeld...

Ik heb deze fout zelf gemaakt met mijn hond die dezelfde klachten heeft!

Ze is ook voor precies dezelfde dingen allergisch...

Wij gaan nu zelf naar een holistisch dierenarts in de Bilt...en die kunnen met Atopie veel verder komen dan normale dierenartsen...!

In Jaia's geval was het 1 van de eerste entingen die nog steeds inwerkte op haar immuunsysteem en daardoor ontwikkelde ze steeds meer allergieen...We zijn nu nog bezig midden in het traject (bioresonantie, en homeopatische middelen) dus ik kan niet zeggen of het echt werkt, maar ze zit in ieder geval een stuk beter in dr vel!

Prednison werkt in deze gevallen vaak niet eens...de jeuk komt er gewoon doorheen...

Succes...
Ik snap t verband niet zo goed  :-\
Door Stef@nie
#1537450
Lizzy schreef: Maar wacht even hoor. Volgens de test is Maxi allergisch voor mijten/vloeien, grassen en bomen. Waarom zou je een eliminatie dieet doen dan? Want dat is om te achterhalen of Maxi een voedsel allergie heeft... En dat heeft dus bij een mijten/vloeien, grassen en bomen-allergie totaal geen zin.
Ik heb dus al een eliminatiedieet uitgevoerd, omdat ik toen nog niet wist dat ze allergisch is voor mijten/vlooien, grassen en bomen, en dus werd er eerst gedacht aan een voedselallergie. Er kwam toen niets uit en dat zou volgens de da dus kunnen zijn omdat ik niet eerst die test uit had gevoerd. Ze zei daarom dat ik het opnieuw uit zou kunnen voeren in de, volgens haar, juiste volgorde, om te kijken of ze eventueel ook nog een voedselallergie heeft (om alles uit te sluiten). Het is toch ook niet onmogelijk dat ze óók een voedselallergie zou hebben? Al denk ik zelf dat ze dat niet heeft, maar ik snap de redenatie van de da op zich ook wel.
Nicky schreef: NEENEENEE!!! in deze heftige gevallen geen groene leem geven...waarschijnlijk is zn hele imuunsysteem al ontregeld...

Ik heb deze fout zelf gemaakt met mijn hond die dezelfde klachten heeft!

Ze is ook voor precies dezelfde dingen allergisch...

Wij gaan nu zelf naar een holistisch dierenarts in de Bilt...en die kunnen met Atopie veel verder komen dan normale dierenartsen...!

In Jaia's geval was het 1 van de eerste entingen die nog steeds inwerkte op haar immuunsysteem en daardoor ontwikkelde ze steeds meer allergieen...We zijn nu nog bezig midden in het traject (bioresonantie, en homeopatische middelen) dus ik kan niet zeggen of het echt werkt, maar ze zit in ieder geval een stuk beter in dr vel!

Prednison werkt in deze gevallen vaak niet eens...de jeuk komt er gewoon doorheen...

Succes...
Oh jee, ik ben er nog niet mee begonnen, maar ben ook wel benieuwd waarom het juist niet goed voor het immuunsysteem zou zijn.
Ik heb inmiddels al heel wat meer gelezen over prednison en atopica en ik vind het beide eigenlijk geen optie :-\  :-X ...
Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat met Jaia en de bioresonantie en homeopatische middelen (ik ga dus volgende week woensdag voor het eerst)!
Door Lizzy
#1537456
Ziij denkt dus dat er bij het afkrabsel mogelijk niks uitgekomen is omdat je op dat moment bezig was met een eliminatie dieet? En dat er dus wel sprake kan zijn (als er ook een voedsel allergie in het spel is) van een secundaire infectie. Maar uit deze test blijkt toch geen voedsel allergie? Of komt een voedsel allergie niet uit de test? Maar het eliminatie dieet heeft niet geholpen, toch? Dan is de kans toch klein dat er een voedsel allergie in het spel is? En dus geen secundaire infectie?
Door Stef@nie
#1537468
Lizzy schreef: Ziij denkt dus dat er bij het afkrabsel mogelijk niks uitgekomen is omdat je op dat moment bezig was met een eliminatie dieet? En dat er dus wel sprake kan zijn (als er ook een voedsel allergie in het spel is) van een secundaire infectie. Maar uit deze test blijkt toch geen voedsel allergie? Of komt een voedsel allergie niet uit de test? Maar het eliminatie dieet heeft niet geholpen, toch? Dan is de kans toch klein dat er een voedsel allergie in het spel is? En dus geen secundaire infectie?
Nee, het afkrabsel is nooit gemaakt. En dat had volgens haar vóór het eliminatiedieet moeten gebeuren, omdat daaruit blijkt of er een secundaire infectie is, die de symptomen veroorzaakt. Dan zou je dus een eliminatiedieet gaan uitvoeren en dan zouden de symptomen dus blijven bestaan, omdat die secundaire infectie niet uitgesloten is en die dus voor de symptomen kan zorgen. Dus is je eliminatiedieet niet helemaal betrouwbaar: de hond houdt de klachten, dus je concludeert dat het niet aan het voedsel ligt, terwijl dat alsnog zou kunnen. Ehm, ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk uitleg :-\ :) Een voedselallergie werd trouwens niet onderzocht met deze test.

Het eliminatiedieet heeft inderdaad niets uitgehaald. Ik denk dat de kans daarom inderdaad klein is dat Maxi een voedseallergie heeft. Maar omdat de da dus adviseerde om alles uit te sluiten, om het echt aan te kunnen pakken, adviseerde ze dus om het alsnog te doen NA een afkrabsel.
Lizzy schreef: Dan is de kans toch klein dat er een voedsel allergie in het spel is? En dus geen secundaire infectie?
Een secundaire infectie is toch niet hetzelfde als een voedselallergie?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1538089
Een eliminatiedieet moet voor een allergietest. Omdat een voedselallergie vals positieve uitslagen kan geven.
Maar het is wel zo dat een secundaire infectie het beeld van een voedselallergie kan vertroebelen. Als er een bacterie of gist zit dan blijft die zitten en verbetert het beeld niet.

Stephanie is al bij mij geweest met Maxi, toen had ze alleen nog oorontstekingen. Dat heeft zich later uitgebreid naar de poten en anaalklieren. Maar ik heb er weinig aan kunnen doen. Ze reageert helemaal nergens op.
Door Souris
#1538144
Voedselallergie kan je toch ook helemaal niet testen? Alleen maar uitzoeken mbv eliminatiedieet?
Onze hond heeft zelfde klachten (oren en pootjes), eliminatiedieet geprobeerd is allergisch voor rund en mogelijk nog meer. Nog geen bloedtest gedaan wel afkrabsels laten nemen. Dat is mijn ogen erg zinning, het is makkelijk om te doen zo klaar en dan weet je tenminste dat je niet ook met mijten te maken hebt.
Dan nog een swab van de oren om te zien wat voor stiekemerds zich daar hebben verstopt en daarna misschien nog een bloedonderzoek maar dat wil ik laten afhangen van de swab en de afkrabsels. Als daar allemaal niets uitkomt dat weet ik tenminste dat de problemen alleen van het voer komen.
Maar het is wel mooi sjit honden met dit soort problemen zeker als je er maar niet achterkomt waar het vandaan komt.
Laatst gewijzigd door Souris op wo 03 mar 2010, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door