Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jochem-rocky
#1535629
Beste mensen van Barfplaats

Wij hebben al ruim 3 maanden onze ruwharige russell Rocky uit het asiel, een top hondje al zeg ik het zelf (lief, blaft zelden, en leert alles snel).
Al vanaf dat we Rocky hebben is zijn ontlasting slecht (slap) en hebben vanalles geprobeert, verschillende brokken van Bonzo naar Royal Canin maar niks hielp.
Toen maar over op Carnibest en het werdt wel iets beter maar niet 100%. Vorige week zondagochtend werden we wakker en vonden we een wrak beneden (reageerde nauwlijks 1 oog zat helemaal dicht en hij begon hevig te rillen), dus als een gek naar de dierenarts gevlogen. Nu bleek hij een ontstoken oog te hebben en ik heb de DA laten controleren op Giardia, en ja hoor hij bleek Giardia te hebben.Dus vanaf dat we Rocky hebben bleek hij al besmet met deze parasiet. Al na het eerste pilletje werd alles beter en vroeg de DA de dag erna of we wel dezelfde hond bij hadden.

Ook diezelfde week was zijn ontlasting ineens perfect 1 a 2 keer per dag goed stevig.Zijn vacht lijkt wel een schapentapijtje van de Ikea.
Dus we willen komenden lente de vuurkorf opvullen met 2 zakken brokken en er een ritueel dansje bij opvoeren.

Maar nu even 'n vraagje,(of 3)

1-Wat kan ik rocky geven als alternatief voor water? Gewoon ter afwisseling. Melk?
2-Zijn toeval van Zondag zou dat met Giardia te maken kunnen hebben?samenloop van omstandigheden (ontstoken oogje en ruim 3 maanden slechte ontlasting en parasiet).
  De dierenarts wist helaas niet veel te vertellen over Giardia.
3-Kan ik diversen Kvv merken afwisselen per dag.

Toch was de DA erg te spreken over KVV (een van de weinige, ook volgens hem)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jochem-rocky op ma 01 mar 2010, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1535715
welkom als eerst ........wat een lief koppie heeft ie :biggrin2:
fijn dat ie vers krijgt , zal ff duren voordat ie de ouwe is (zeker met giardia) maar je bent nu op de goede weg  ;)
rocky  moet naast het verwerken van de parasiet zn afweerstand verhogen .
geen melk (lactose) gebruiken  , water is goed
ja , de toeval kan het gevolg zijn van alle opstapelingen die hij had ( slechter afweer , giardia , ontstoken oog , ontsteking , verhoging enz enz.)
het afwisselen van kvv per dag kan goed , zo kun je ook uitvinden wat hij graag lust (maak m niet te gek met iedere dag met een nieuw MERK  , anders gaat ie daar nog slecht van eten ) doe alles met beleid en geef m de tijd om aan alles rustig te wennen.
zorg wel dat je kvv COMPLETE maaltijd neemt 

succes

heb je nog een paar fotos  :-[
#1535728
[quote="jochem-rocky"]

Maar nu even 'n vraagje,(of 3)

1-Wat kan ik rocky geven als alternatief voor water? Gewoon ter afwisseling. Melk?
2-Zijn toeval van Zondag zou dat met Giardia te maken kunnen hebben?samenloop van omstandigheden (ontstoken oogje en ruim 3 maanden slechte ontlasting en parasiet).
  De dierenarts wist helaas niet veel te vertellen over Giardia.
3-Kan ik diversen Kvv merken afwisselen per dag.

Toch was de DA erg te spreken over KVV (een van de weinige, ook volgens hem)
[/quote]

1. Niets!! Melk is niet zo gezond. Gewoon lekker water geven.  ;)
2. Wie weet.. Ik zou het niet durven zeggen.
3. Dat kan wel maar ik zou dat voorlopig nog even niet doen! Wacht nog even een maandje ofzo. Dat is mijn eigen gevoel hierover hoor  ::). Ik zou dus even lekker wachten en dan beginnen met per week eens iets nieuws te introduceren. Lekker veilig en voorzichtig. Zijn darmen hebben ws een behoorlijke optater gehad. Laat hij daar maar eerst goed van herstellen.

Geef je overigens ook probiotica bij? Probio Forte van de Groene Os vind ik zelf een hele goede.
#1535846
Oke bedankt voor de tip over dat probiotica morgen meteen even halen.
Hebben honden trouwens maar 1 stand (de zieligkijkende stand)? Hij heeft alles wat een hond kan wensen en nog zo kijken.Zal wel een kwestie van wennen zijn.
Door Boez
#1536316
:smitten:

Owwwwat een snoetje!

Nee die van mij zijn default snoet is ook alsof hem groot onrecht wordt aangedaan... ;)

Geef hem nu lekker een kvv waar hij het goed op doet, laat het lijfje inderdaad eerst maar genezen en de darmen tot rust komen. Daarna kan je zoveel gaan afwisselen als je wilt, wel rustig opbouwen inderdaad.
#1536509
het is echt een lekker ding;

zou het rustig aan oppakken met verschillende merken, dan kun je gelijk zien wat de uitwerking is op een bepaalde smaak/merk..helemaal nu hij dit er bij krijgt

en wat koppies betreft: die van ons hebben altijd een bepaalde stand: hongerstand of ik heb te weinig snoepjes gehad stand en dan wel richting snoepkastje kijkend......

geniet er lekker van!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door