Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bea
#1535484
Ik denk dat Belona een beginnende blaasontsteking heeft. Als ze geplast heeft dan gaat ze daarna nog 3 of 4 keer zitten, maar er komt niets meer. Is er wat wat ik haar kan geven voordat ik naar de da hol.
Bij mensen geef je dan extra vit c weet niet of dat bij honden ook kan.
Weet iemand misschien wat??
Door Lizzy
#1535609
Ik meet zelf altijd graag eerst even de pH waarde van de urine op. Als deze te alkalisch is, dan is verzuren met vitamine C (ascorbinezuur) en cranberry een goed idee.
Door Deesje
#1535630
en vooral meer laten drinken, ik geef ook altijd extra echinacea en leng het bloed van het vlees aan met water en laat regelmatig meer drinken..

daarnaast inderdaad cranberrie (ik maak zelf sap en doe dat dan ook door het bloed)..

ik heb het gedaan toen tuwi's bloedwaarden niet helemaal optimaal waren, hij had toen echter geen symptomen en was fris en fruitig, plaste of dronk niet meer.. weet niet hoe het bij jou is.
naar eigen ervaring wel even opletten want als het eenmaal te ver doorgezet is krijg je het niet altijd op deze manier onder de knie..
Door millyckk
#1536234
Mijn hond had als pup ook een beginnende blaasontsteking: heb toen idd ook Cranberry gebruikt en daarnaast vit. C en Echinacea Extra Forte van Bloem.
Het was binnen 2 dagen over.....heb de Cranberry en de rest nog wel een weekje door gegeven, beterschap!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door