Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1535076
Ik word helemaal gestoord van Jasper. Hij is weer helemaal verliefd op Floortje , maar 25 kg bas op 9 kg takkie is geen goed plan. Ik vermoed dat Floor die wel ontstokt is toch nog periodes te lekker ruikt en Jasper kan dat niet weer staan.
Hij krijgt vaak op zijn kop en ik word alleen maar kwaaier op hem. De puur geslachtsdrift schijnt weinig uitwerking op hem te hebben.

Ik overweeg echt om hem te laten castreren. Maar nu vraag ik me af, bij de reuen die zo'n implantaat hebben is dat voor hun gedrag of ook voor hun "geiligheid" ? en is chemische castratie niet net zo ongezond als bv de prikpil bij poezen of teven? En een definitieve castratie dan moet dat fietsen overgaan maar word hij dan niet nog sulliger?.  En zo'n implantaat is dat wel zo gezond?
#1535087
tja ik ben/was er erg tevreden over, over het implantaat..
bij zimba eens chemisch gedaan maar daar merkte ik helemaal niks van..
dat implantaat werkte echt heel goed, geen gerij of hitsig gedoe meer, vrij van alle hormonen dus ook wat rustiger en beter eten, nu is vince wel 'echt' gecastreerd maar ik vindt een impantaat een goeie eerste hoor!
#1535105
Op zich werkte het impantaat bij Didot goed.
Helaas zitten er wel nadelen aan. Bij Didot verknalde het de werking van zijn schildklier (was al minder maar dat wisten we niet).
Bij Didot werd ook de relatie met zijn alfa reu er niet leuker op :-X
Verder werd er helemaal niet meer gesnuffeld en dus bleef de werkdrang over en dat was ook niet zo fijn :(

Nu hij gecastreert is  heeft hij precies genoeg mannelijke hormonen om weer een beetje normaal te doen, maar geen gezemel met loopse lola's meer.
Helaas dus wel voor de rest van zijn leventje aan de schildklier hormoon.

En ja, ze worden wel een beetje een watje :biggrin2:
#1535116
Voor hun geilighied werkt het ook goed hoor Urs. Indy stond gewoon naast z'n vriendin terwijl ze op de hoogtijdagen van haar loopsheid was, het deed hem niks. In geval van rijgedrag kun je met zo'n implantaat goed uitproberen of een castratie werkt, rijgedrag is immers niet altijd hormonaal.
En ja omgezond? Ik denk op de lange termijn wel, maar dat geldt net zo goed voor een echte castratie.
#1535214
Chemische catratie-middelen bevatten vaak nog extra zooi die een slechte invloed op de ingewanden kunnen hebben die een "echte" castratie niet hebben.
En vaak is het ook zo dat bij mannelijke dieren die stijf staan van de testosteron, ze andere lichamelijke problemen hierdoor opzij drukken en deze helaas pas op komen borrelen als ze een poosje gecastreerd zijn.
Heb dit helaas ook een paar keer meegemaakt bij mijn vorige baan waar na castratie hartproblemen of schildklierproblemen ineens keihard kwamen opzetten terwijl iig de hartpatienten er al langer last van gehad moeten hebben (oké, waren apen-heren maar dan toch)
#1535225
*Dorothea* schreef: Maar dat was met een echte castratie toch net zo goed gebeurt, dat komt toch niet direkt door dat implantaat?
Ik heb er nog wel gemeld dat zijn vacht er totaal afging tijdensde periode dat hij het implantaat had.
Helaas nooit de link gelegd naar de schildklier (kon niet van het implantaat komen werd er gezegd) en dus ook laten castreren.
hadden we anders dus nooit gedaan :(
#1626122
Wil hier graag even op inhaken. Bas is ook niet meer te temmen lijkt wel. Het is bij hem puur het rij-gedrag. Niet weglopen, of vechten of niet willen eten en dat soort fratsen. Dus buiten het 'rijen' heb ik geen problemen. Het is alleen met de uitlaatservice echt een probleem en met honden van collaga's enzo. Hij bespringt iedere hond. Maakt geen verschil tussen reuen en teven. Krijgt hij een snauw dan doet 'ie het niet meer.
Als ik hem nou chemisch laat castreren, kan ik dit dan goed meten aan 'echte' castratie? Ik heb zeer mijn twijfels. Hij is 2 maar gewoon heel rustig en braaf. Dadelijk heb ik echt een dooie donder!!!
#1626157
Ik ben hier begonnen met een GNRH implantaat. Boef was onmogelijk met gecastreerde reutjes en loopse teefjes, hoewel we die laatste niet vaak tegenkwamen. Hij plakte aan een gecastreerd reutje vast en raakte totaal in een roes. Met het implantaat was dat gedrag totaal verdwenen. Dus toen het uitgewerkt raakte (zou na 1 jaar hebben moeten zijn, maar was al veel eerder, ik geloof na een maand of 6 a 7) heb ik hem laten castreren. Zijn karakter is verder onveranderd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door