Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1534656
mijn mechelaarreu Tyson van 1,5 jaar oud eet heel prima KVV, maar nu hij weer is gaan werken (knpv training )
zie ik hem weer afvallen. het is sowieso een heel gespierde schrale hond, altijd al geweest.
hebben jullie misschien tips voor het voeren van specifieke voedingsmiddelen waarmee ik
hem wat meer kan ondersteunen?
hij krijgt al meer dan 1 kg vlees per dag, terwijl de helft wordt aanbevolen.
graag tips!!
;D
#1534662
ehm, meer voeren en geduld ;)
mijn ervaring is dat ze rond deze leeftijd tot boven de 2 vaak magere latten zijn,
wel zit mijn huidige sport reu nu op 1,5 kilo per dag en een jaar geleden op 2 kilo per dag, gewoon omdat hij het toen nodig had, nu is hij bijna 4 en begint uitgezwaard te raken......dat verschil merk je gewoon.....
#1534686
Ik zou niet zo zeer vetter gaan voeren, maar vooral meer, gewoon volgend de percentages. Falco is ook een actieve hond, en at in die leefttijdsperiode ook iets van 1600 - 1700 gram per dag. Terwijl ie aardig schraal bleef. Niet ongewoon dus.
#1535458
Ook wij zaten deze winter met dezelfde vraag. Ik heb Baiko ook simpel meer gevoerd, we maakten ons ook zorgen omdat hij niet dikker werd, eerder dunner. Hij moest veel werken en kreeg (volgens ons) flink wat voer. Toen 4% gaan voeren en op de werkdagen wat extra´s. Nu is de jachtperiode weer voorbij en hebben we hem dikker zien worden. Ik ben nu intussen iets geminderd met de hoeveelheid. Geduld hebben. En als hij fit is komt het wel goed.
#1535461
taratyson schreef: mijn mechelaarreu Tyson van 1,5 jaar oud eet heel prima KVV, maar nu hij weer is gaan werken (knpv training )
zie ik hem weer afvallen. het is sowieso een heel gespierde schrale hond, altijd al geweest.
hebben jullie misschien tips voor het voeren van specifieke voedingsmiddelen waarmee ik
hem wat meer kan ondersteunen?
hij krijgt al meer dan 1 kg vlees per dag, terwijl de helft wordt aanbevolen.
graag tips!!
;D
Je voert nu KVV. Dat schiet ook nogal snel door het spijsverteringskanaal. Ik zou dus zelf samengesteld gaan voeren of deels samengesteld gaan voeren en dan vooral KVV + spiervlees en vleesbotten. Ga je meer dan de helft samenstellen, dan zou ik er ook orgaanvlees bij gaan geven. Vlees in grote stukken verteerd beter en in de regel hebben honden van ongemalen zelf samengesteld minder nodig dan van KVV.
#1535475
Meer voeren. Niet te specifiek naar de aanbevolen hoeveelheid kijken. Mijn mechelaar teefje werd met een jaar of 3 a 3,5 pas wat dikker, daarvoor was ze een sprinkhaan. Nu is ze prima op gewicht, maar ze eet nog steeds altijd 4% barf (ipv 2%).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door