Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#1534593
Heb het menu zelf uitgerekend nu en dus ook een andere menu gemaakt, het menu wat ik hier eerst had neergezet heb ik gedelete

Kwam een calculator tegen op de site van gelukkig dier.
Ben zelf gaan rekenen en kwam uiteindelijk op dit uit:

Bubba en Bling beide 3.5 kilo

50% vleesbotten
35% spiervlees
15% orgaanvlees


Ik ga 4% geven


420 gram vleesbotten  /6 x = 70 gram per keer
294 gram spiervlees   /4 x = 75 gram per keer
126 gram orgaanvlees  /2 x = 65 gram per keer



6 dagen vleesbotten
4 dagen spiervlees
2 dagen orgaanvlees

140 gram per dag....


---------------------
Bling krijgt alles het zelfde alleen de botmix wordt vervangen door nekken.
Bubba:

Maandag:     75 gr paardenvlees + 50 gr botmix + 20 gr kipfilet
dinsdag:       65 gr kippenhartjes + 50 gr botmix + 20 gr kipfilet
woensdag:   75 gr haas + 50 gr botmix + 20 gr kipfilet
donderdag:  75 gr kalkoen + 50 gr botmix + 20 gr kipfilet
vrijdag:        35 gr kippenmaagjes + 35 gram kippenlever + 50 gr botmix + 20 gr kipfilet
zaterdag:    75 gr struisvogel + 50 gr botmix + 20 gr kipfilet
zondag:       smuldier  of vis  met  groente (nog even testen hoe het barfen gaat en wat ik precies ga doen nog die dag)




Dit is hem:D
Graag op of aanmerkingen.
Laatst gewijzigd door BubbaBling op vr 12 mar 2010, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1534652
Weet jij zeker dat er in de botmix van Herby geen rund zit? Runderkopvlees is namelijk redelijk goedkoop en wordt door veel fabrikanten gebruikt als spiervlees.
Verder heb ik de percentages niet uitgerekend maar dat zou je nog even kunnen doen. Ben ook benieuwd wat je met "overblijfsel" bedoelt. Je zou nog eens wat groente/fruit en af en toe een eitje kunnen geven.
Laatst gewijzigd door MoniqueAppels op zo 28 feb 2010, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BubbaBling
#1534671
Overblijfsel met wat ik in de week over hou aan vlees enzo na de verdeling van de porties.
En er staat bij die botmix dat het eend en kip is, maar ik vraag nog wel voor de zekerheid.
Laatst gewijzigd door BubbaBling op zo 28 feb 2010, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1534783
klopt het percentage van het orgaan wel?
de zwaarste hond van mij krijgt dat nog niet eens  ???
die krijgt 20 gram uitgegaan van 3 procent......
Laatst gewijzigd door lauraV op zo 28 feb 2010, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BubbaBling
#1534799
Ik zat al te kijken bij dat topic.
Ik weet alleen niet welke percentages mijn menu heeft, omdat het gedaan is door iemand anders.
Als ik haar weer spreek zal ik dat even vragen.
Door Lizzy
#1535462
[quote="BubbaBling"]
Ik zat al te kijken bij dat topic.
Ik weet alleen niet welke percentages mijn menu heeft, omdat het gedaan is door iemand anders.
Als ik haar weer spreek zal ik dat even vragen.
[/quote]

Nou wil ik niet rot doen hoor.... Maar is het niet belangrijk dat jij zelf weet welke percentages je voert? En zelf kunt uitrekenen wat je moet voeren? Ik heb daar grote en chronische angst voor, voor mensen die dat overlaten aan anderen. Het hele idee achter zelf samenstellen is dat jij zelf de verantwoordelijkheid neemt voor het voer dat je je hond geeft...... Het is echt niet moeilijk hoor, om het zelf te berekenen!
Door BubbaBling
#1535529
Jaah dat krijg ik allemaal op papier van haar.
Ik kan dat niet zelf uitrekenen, dat lukt niet met mijn hoofd (ga liever geen uitleg geven).
Dit is wat er is uitgekomen samen met mijn wensen voor de honden.
Mijn vraag is of het een goed volwaardig menu is.
Enige wat ik nog wel wil is denk ik groente toevoegen.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1535532
[quote="BubbaBling"]
Jaah dat krijg ik allemaal op papier van haar.
Ik kan dat niet zelf uitrekenen, dat lukt niet met mijn hoofd (ga liever geen uitleg geven).
Dit is wat er is uitgekomen samen met mijn wensen voor de honden.
Mijn vraag is of het een goed volwaardig menu is.
Enige wat ik nog wel wil is denk ik groente toevoegen.
[/quote]

Laat dan jouw vriendin even de percentages erbij zetten voor je. Want alleen met percentages kun je antwoord krijgen op de vraag of het een goed uitgebalanceerd menu is. Ik neem aan dat je dat begrijpt ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door