Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#1534515
Hallo,
Om Bas na zijn diarree periode weer een beetje op de rit te krijgen (daar de ontlasting wa dunner/slijmeriger bleef) heb ik Pro-Bio forte van de Groene Os gekocht voor hem. Hier zitten vrijwel geen hulpstoffen in zodat ik het wel aandurfde ivm zijn overgevoeligheid. Ook omdat ik weer richting vers wil ipv half gekookt. Vrijdagavond voor het eerst een schepje door zijn voer gedaan en zaterdag (gisteren) hadden we toch een diarree festijn, niet normaal. En stinken zijn ontlasting! Ook stonk hij heel erg uit z'n poepertje en was hij erg winderig. Sinds gisterenavond geen ontlasting meer gehad tot nu. Ik heb de hoevelheid poeder maar wat verdeeld en hem vanochtend en zojuist wat gegeven. Die heftige diarree gisteren, kan dat met de Pro-Biotica te maken hebben gehad? Ook omdat alles zo gruwelijk stonk! Zou het kunnen dat hij dan toch zo'n slechte bacterien in zijn lijfje heeft gehad, dat dat door de pro-biotica naar buiten komt? Of is dat een ondenkbare theorie? Ik weet dat het bij mensen nogal even duurt voor je de effecten van Pro-Biotica merkt namelijk...
Door Lizzy
#1535460
Ik durf het je niet te zeggen, waar dit door veroorzaakt wordt. Ik heb er nog nooit eerder van gehoord, van zo'n heftige reactie. Maar ik weet wel dat dat tegelijkertijd niet zoveel zegt. Bas kan de eerste zijn (of een van de weinige). Bah, wel vervelend zeg....
Door Chubby
#1535903
Onze kat Murdock kon er ook niet tegen, was probiotica van een kruidenwinkeltje.
dacht hem ff een oppepper te geven na zijn Giardia/ overgevoelige darmen festijn, maar ben er meteen mee gestopt.
Door inni
#1536172
Chubby schreef: Onze kat Murdock kon er ook niet tegen, was probiotica van een kruidenwinkeltje.
dacht hem ff een oppepper te geven na zijn Giardia/ overgevoelige darmen festijn, maar ben er meteen mee gestopt.

Berre had probiotica van Jacob Hooy, daarop ging 't goed. De winkel haalde 't uit hun assortiment en ik moest over naar een ander merk wat hem erge diarree opleverde. Nu Wordt er voor ons +-2 maal per jaar een pot van Jacob Hooy besteld en er zijn geen problemen meer mee geweest. ;)
Door Jantina
#1536936
Hmmz, heel moeilijk vind ik het! Heb toch maar besloten het even uit te proberen en vol te houden. Inmiddels geen diarree meer maar de poepjes die komen zijn zacht, stinkend en slijmerig. Ik moet wel zeggen dat we een homeopatische diarreeremmer gebruiken (Podo) en daar wil ik vandaag mee stoppen en dan kijken wat er gebeurt. Ontlasting is varierend van kleurtje stopverf tot pikzwart, en het voer blijft hetzelfde...
Door Jantina
#1538549
Nou gisteren weer een water-diarree dag. Wat heeft dat beest toch? Wordt er moedeloos van inmiddels. Dit is nu al 2 maanden aan de gang.  Geen bacterien en geen parasieten in de ontlasting (bij Het Woud laten onderzoeken en zijn ontlasting was super schoon. Terwijl zijn laatse ontworm behandeling een jaar geleden is)), dus ja, dan ga ik hem toch ook niet met antibiotica of wat dan ook behandelen? Het gaat zo: Hij wordt opeens wakker in zijn mand-ruikt aan zijn poepgaatje- staat op en wil naar buiten. Daar duurt het rustig nog een 500m eer hij echt gaat zitten (plast eerst nog wat op z'n gemak) en er een 50 ml diarree uit komt. Of alleen slijm. Of alleen 'helder' water en zeer veel windjes. Hij blijft daarna lang zitten pompen en dan rent 'ie als een bezetene weg. Hij ruikt veel aan z'n poepgaatje en ook op de plekken waar hij met z'n kontje heeft gelegen kan hij terug gaan om dat uitgebreid te besnuffelen. Net alsof het voor hem niet als 'eigen' ruikt, heel raar. Hij heeft geen volle anaalklieren oid. Voor de nacht geef ik hem een verdunning van Podophillum en Pulsatilla (homeopatisch, via onze homeopatische arts). Meestal komen we de nacht op die manier wel door. 's Ochtend is het poepje altijd klein en heel verschillend van samenstelling. Hij wil verder geen gras eten oid. Kan ook niet zeggen dat hij erg vermagerd en in zijn gedrag merken we helemaal niets. Rarara wat is dit toch!!!???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door