Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1533148
Zelf kan ik Misty niet wegen en bij de DA is het ook wel een probleem om iedere keer te gaan wegen. Het is niet naast de deur en de weegschaal staat in de spreekkamer. Ze groeit als kool en ik vraag me af of er een andere manier is om te bepalen hoeveel eten ze moet krijgen.

Misty is nu 23 weken en een Golden Retriever teef.
Laatst gewijzigd door Benjy en Misty op za 27 feb 2010, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1533174
denk dat je in feite ook niet echt een weegschaal nodig heb....als je goed kijkt naar je hondje dan weet je wel of je goed bezig bent...
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1533186
om door te wegen toch een richtlijn te hebben kan je een persoon samen met misty op een (personen)weegschaal laten staan en t gewicht onthouden / noteren.
daarna gaat de persoon alleen op de weegschaal .
deze 2 gewichten van elkaar aftrekken en dan heb je t gewicht van misty .
zo zwaar zal ze toch nog niet zijn  :biggrin2:
( ff iemand aardig aankijken die wat sterker is  :biggrin2: :biggrin2: )
Door Benjy en Misty
#1533191
lauraV schreef: om door te wegen toch een richtlijn te hebben kan je een persoon samen met misty op een (personen)weegschaal laten staan en t gewicht onthouden / noteren.
daarna gaat de persoon alleen op de weegschaal .
deze 2 gewichten van elkaar aftrekken en dan heb je t gewicht van misty .
zo zwaar zal ze toch nog niet zijn  :biggrin2:
( ff iemand aardig aankijken die wat sterker is  :biggrin2: :biggrin2: )
`

Dat is nou dus net het probleem. Of mensen die bang zijn voor honden of die haar niet kunnen dragen. Ik schat dat ze nou toch richting de 20 kg zal zitten...  :-\
Door Nadia
#1533298
Heb je zelf een personenweegschaal??

Als ik je de eend kom brengen, zal ik dr wegen voor je. (als je tot die tijd kunt wachten ;) )
Door Benjy en Misty
#1534041
Nadia schreef: Heb je zelf een personenweegschaal??

Als ik je de eend kom brengen, zal ik dr wegen voor je. (als je tot die tijd kunt wachten ;) )
Hahaha, ja ik heb een personenweegschaal. Ik kan wel even wachten hoor. Het is gewoon vervelend wanneer je niet precies weet of je kleine meid echt wel genoeg binnenkrijgt. Ze komt nu zo te zien in ieder geval genoeg bij, misschien wel te snel zelfs.
Door Lizzy
#1534358
Een teef gaat rond de 25 a 32 kilo wegen? Dan zal ze met 23 weken inderdaad een kilo of 20 of zelfs 22 wegen. Gemiddeld genomen wegen middelgrote honden zo'n beetje het zelfde als het aantal weken dat ze oud zijn. Tot ze een maand of 6 a 8 oud zijn. Vaak hebben ze hun volwassen gewicht dan wel bereikt en gaan ze verder nog wel uitzwaren maar niet specifiek veel meer aankomen. Tegen die tijd voer je ook de hoeveelheid voer die je ook aan een volwassen hond geeft. Zo'n 2% a 3%. Gemiddeld genomen kun je, denk ik, zeggen dat jij tot een maand of 5 de hoeveelheid (in percentages) zal voeren die je nu voert. Dus zeg dat je nu 6% van haar lichaamsgewicht voert, zul je dit tot een maand of 5 wel moeten doen (dat groeit dus mee oftewel, je gaat steeds een beetje meer voeren, op het oog). Vanaf 4 a 5 maanden ga je minder voeren. En dan met een maand of 6 a 7 a 8 (hangt gewoon van je hond af) zak je af naar de 2% a 3%. Als je haar niet kan wegen, zul je dus een beetje moeten gokken aan de hand van het aantal weken dat ze oud is en moet je verder gewoon goed naar haar kijken. Is ze te mollig? Minder eten. Is ze te mager? Meer eten.
Door Benjy en Misty
#1534398
Lizzy schreef: Een teef gaat rond de 25 a 32 kilo wegen? Dan zal ze met 23 weken inderdaad een kilo of 20 of zelfs 22 wegen. Gemiddeld genomen wegen middelgrote honden zo'n beetje het zelfde als het aantal weken dat ze oud zijn. Tot ze een maand of 6 a 8 oud zijn. Vaak hebben ze hun volwassen gewicht dan wel bereikt en gaan ze verder nog wel uitzwaren maar niet specifiek veel meer aankomen. Tegen die tijd voer je ook de hoeveelheid voer die je ook aan een volwassen hond geeft. Zo'n 2% a 3%. Gemiddeld genomen kun je, denk ik, zeggen dat jij tot een maand of 5 de hoeveelheid (in percentages) zal voeren die je nu voert. Dus zeg dat je nu 6% van haar lichaamsgewicht voert, zul je dit tot een maand of 5 wel moeten doen (dat groeit dus mee oftewel, je gaat steeds een beetje meer voeren, op het oog). Vanaf 4 a 5 maanden ga je minder voeren. En dan met een maand of 6 a 7 a 8 (hangt gewoon van je hond af) zak je af naar de 2% a 3%. Als je haar niet kan wegen, zul je dus een beetje moeten gokken aan de hand van het aantal weken dat ze oud is en moet je verder gewoon goed naar haar kijken. Is ze te mollig? Minder eten. Is ze te mager? Meer eten.
Dank je wel, Lizzy. Ze zal inderdaad rond de 25 tot 32 gaan wegen. Benjy is met zijn volwassen gewicht rond de 30 kg en reutjes zijn over het algemeen wat zwaarder. Volgens haar vorige baasjes was ze met 20 weken 10 kilo maar zeker wisten ze het niet.   :-\ Ze was inderdaad behoorlijk mager (ik denk zelf rond de 15 kilo) :( en dus heb ik haar flink was bijgevoerd, nu is ze behoorlijk bijgekomen. Ik denk dat ik dan nu maar ga afzwakken naar eerst 4% van 22 kilo.
Laatst gewijzigd door Benjy en Misty op zo 28 feb 2010, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Deesje
#1535626
20 kilo is voor kort toch nog wel even op te tillen?

je kunt haar ook leren op de personenweegschaal te gaan staan hihi  :D
Door Benjy en Misty
#1536033
Deesje schreef: 20 kilo is voor kort toch nog wel even op te tillen?

je kunt haar ook leren op de personenweegschaal te gaan staan hihi  :D
Voor een gezond iemand wel ja, helaas ben ik dat niet en manlief ook niet.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door